Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Fotografas apie tikrąją atmosferą ant „Oskarų“ raudonojo kilimo: konservų dėžutėje rėkiantys šprotai

Emma Stone pozuoja fotografams
Vida Press nuotr. / Emma Stone pozuoja fotografams
Šaltinis: 15min
0
A A

1961-aisiais prieš „Oskarų“ apdovanojimų ceremoniją pirmą kartą nutiestas raudonasis kilimas į iki tol neregėtas aukštumas iškėlė tai, kas dabar vadinama Holivudo glamūru. Iki pat šiolei galimybė žengti „Oskarų“ raudonuoju kilimu kiekvienai garsenybei tolygi priėmimu į išrinktųjų ratą, patį Holivudo olimpą, nes čia laukiamos tik A lygio žvaigždės.

Daugiau 15min Vardai naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

15min primena, kad 89-oji „Oskarų“ apdovanojimų ceremonija vyks jau šį savaitgalį – naktį iš sekmadienio į pirmadienį. Kviečiame dalyvauti apklausose ir balsuoti už, jūsų nuomone, „Oskaro“ verčiausius pretendentus: geriausią pagrindinį aktorių, pagrindinę aktorę, antraplanį aktorių ir antraplanę aktorę.

Ant „Oskarų“ raudonojo kilimo tvyranti atmosfera visai ne tokia, kokią matome nublizgintose žvaigždžių nuotraukose. Renginio svečius ant raudonojo kilimo fotografuojantys fotografai vienbalsiai sutinka, kad realybėje visa tai atrodo it chaotiškas turgus, ir kiekvienas jo dalyvis patiria nemažai streso.

Apie tikrąją „Oskarų“ raudonojo kilimo realybę ir nerašytas pozavimo taisykles „Vanity Fair“ papasakojo 10 metų šio prestižinio renginio svečius fotografuojantis „Los Angeles Times“ fotografas Jay L. Clendeninas.

KĄ RENGTIS, KAI DIRBI „OSKARUOSE“?

Nors dauguma vyrų „Oskarų“ ceremonijoje, dalyvaujančių kaip svečiai ar ten dirbančių, rengiasi juodus arba tamsiai mėlynus kostiumus, Jay L. Clendeninas savo išvaizda stengiasi šiek tiek išsiskirti ir vienodai rengiasi visada, kai dirba „Oskaruose“. Fotografas vilki 70-ųjų stiliaus kostiumą su juodo velveto atvartais ir mėlynus marškinius su raukinukais, kuriuos nusipirko vienoje Vašingtono dėvėtų drabužių parduotuvėje.

Nors toks jo įvaizdis ir atrodo gana senamadiškas, tačiau fotografo tikslas – būti pastebėtam, kad ant raudonojo kilimo pozuojanti žvaigždė pažiūrėtų būtent į jį ir jis padarytų nuotrauką su tiesioginiu akių kontaktu.

„Nemanau, kad kas nors prisimena mano vardą, – sakė fotografas, žvaigždes ant „Oskarų“ raudonojo kilimo įamžinęs pastaruosius 10 metų. – Bet kai jie pamato mano kostiumą, jie tikrai pagalvoja „o, čia juk tas vyrukas“. Aš taip pat darau nuotraukas „Los Angeles Times“ fotosesijoms, tad kartais žvaigždės mane atpažįsta, nes aš jau anksčiau jas fotografavau. Bet dažniausiai mane atpažįsta iš mano akinių ir kvanktelėjusio kostiumo, ypač vyrai.“

ŠPROTAI KONSERVŲ DĖŽUTĖJE

Raudonasis kilimas gal ir atrodo glamūriškai, tačiau būti ant jo nėra patogu – ypač jei esi fotografas, įkalintas vienoje pozicijoje kolegų minioje, primenančioje gyvulių gardą ar šprotų konservų dėžutę. Tame „garde“ fotografai yra surikiuoti dviem eilėmis ant pakopų – fotografai iš garsesnių leidinių ar agentūrų statomi priekyje.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Jennifer Lawrence pozuoja fotografams
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Jennifer Lawrence pozuoja fotografams

„Mes dažniausiai būname pastatyti priešais tvorelę, o už mūsų yra eilė dar kitų fotografų, – aiškino Jay L. Clendeninas. – Tačiau jie paprastai nulipa nuo savo pakylų ir atsistoja už mūsų nugarų, tad praktiškai stovi tame pačiame lygyje kaip ir mes. Toks jausmas, lyg būtume šprotai konservų dėžutėje, visiškai neturime erdvės. Tai labai nepatogu, ypač jeigu fotografuoji dviem kameromis – viena skirta padaryti žvaigždės nuotrauką visu ūgiu, o kita kamera su didesniu objektyvu, kad galėtum nufotografuoti detales, tokias kaip papuošalai, bateliai ar bet kas kitas. Jeigu fotografuoji dviem kameromis, tai tampa košmaru, nes remiesi vienas su kitu petys į petį... Tai tampa skausminga, visi tampa šiek tiek šiurkštoki ir pradeda stumdytis.“

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Hilary Swank pozuoja fotografams
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Hilary Swank pozuoja fotografams

KODĖL FOTOGRAFAI RĖKAUJA

Pirmose eilėse sustatyti fotografai turi galimybę užmegzti šiokį tokį kontaktą su garsenybe, tačiau antroje eilėje esantys fotografai, kurie neprasibrovė arčiau, tokių galimybių turi mažiau.

„Mes stovime pirmoje eilėje, tad bet kuri kino žvaigždė, praeinanti raudonuoju kilimu, pažiūri tiesiai į mus, – aiškino fotografas. – Dauguma to, ką girdite, kai fotografai rėkauja, yra „Pažiūrėk į kairę! Pažiūrėk į kairę! Pažiūrėk per petį!“. Daugumai ten esančių pramogų fotografų būtinas akių kontaktas – jiems reikia, kad fotografuojamas žmogus žiūrėtų tiesiai į jų objektyvą, antraip jų nuotrauka nebus panaudota ar parduota. Taigi tai tampa tikra kova, ir štai kodėl jūs girdite rėkavimus per televizorių.“

AFP/„Scanpix“ nuotr./Cate Blanchett
AFP/„Scanpix“ nuotr./Šios nuotraukos autoriui pasisekė – Cate Blanchett žiūri tiesiai į jį

„Nuoširdžiai kalbant, man mėgstamiausios tos nuotraukos, kurios nėra išpozuotos – kai aktorius žiūri žemyn. Arba kai Nicole Kidman pasižiūri sau už nugaros ir pakedena savo suknelę... Dievinu tuos momentus tarp pozavimo. Tačiau garsenybei turėtų būti koktu girdėti 40 fotografų, rėkiančių „Pažiūrėk per petį! Ne, per kitą petį! Į kairę! Aš sakiau į kairę! Į kitą kairę!“. Negaliu įsivaizduoti, kaip jaučiasi asmuo, girdintis tokius plūdimus apie valandą, kol praeina (ir visiems papozuoja) raudonuoju kilimu.“

„Man nepatinka, kai rėkiama man į ausį, tad keletą kartų esu buvęs įsidėjęs ausų kištukus“, – juokdamasis išdavė fotografas.

Štai kaip atrodo aktorių pozavimas ant raudonojo kilimo, kurį lydi nuolatiniai fotografų riksmai ir komandos:

VIDEO: Oscars: Jennifer Lawrence Red Carpet (2016)

KADRĄ GADINANTYS PAŠALINIAI

Anot Jay L. Clendenino, nėra nieko blogiau, nei kai tobulą kadrą sugadina žvaigždės atstovas spaudai.

„Laimei, dabar ant „Oskarų“ raudonojo kilimo žvaigždžių atstovams spaudai liepiama pasitraukti iš kelio, jie būna atskirai nuo žvaigždžių. Anksčiau būdavo, kad jie stovėdavo pora žingsnių nuo žvaigždės, tad kartais jų rankos, kai jie palinkdavo prie aktoriaus ir paragindavo eiti pozuoti toliau, patekdavo į kadrą ir jį sugadindavo“, – pasakojo fotografas.

„Scanpix“ nuotr./Sugadintas Natalie Portman kadras
„Scanpix“ nuotr./Sugadintas Natalie Portman kadras

„Tačiau jų buvimas šalia turėjo ir pliusų – jeigu nepavykdavo išsireikalauti žvaigždės dėmesio, mes galėjome šaukti jos atstovui spaudai „Ei, man reikia, kad ji pažiūrėtų“. O tada jie pasakydavo savo klientui „Ei, pažiūrėk į tą vyruką viduryje“. Dabar mums nebereikia baimintis, kad atstovai spaudai pateks į kadrą, tačiau tau belieka kliautis vien mėginimu atkreipti žvaigždės dėmesį, kad ji pažiūrėtų į tavo kamerą“, – pliusus ir minusus vardijo Jay L. Clendeninas.

Fotografų kadrą sugadinusį pavyzdį galite pažiūrėti kiek aukščiau esančiame vaizdo įraše, kur pozuoja Jennifer Lawrence – įrašo pabaigoje matyti, kaip aktorė sustoja papozuoti paskutinei grupelei fotografų, bet tuo metu pro šalį praeina pašalinė moteris ir sugadina kadrą. Fotografų nepasitenkinimas – akivaizdus.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Sandra Bullock
AFP/„Scanpix“ nuotr./Sandra Bullock

ŽVAIGŽDĖS ANTROJI PUSĖ KADRE NEPAGEIDAUJAMA

Pramogų pasaulio poros, kuriose abu yra garsūs, itin geidžiamas fotografų taikinys, tačiau visuomenei ne itin žinomos ar įdomios aktorių antrosios pusės, ar jų giminaičiai, pavyzdžiui, mama arba brolis, nuotraukoje nebūna pageidaujami.

Fotografas džiaugiasi, kad „Oskarų“ nominantai iš anksto būna informuojami, kad ant raudonojo kilimo turės pozuoti vieni patys, tad fotografams nereikia sukti galvos, kaip čia mandagiau pasakius, kad jų antroji pusė pasitrauktų į šalį.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Nicole Kidman vyras Keithas Urbanas pasitraukęs į šalį, kol žmona pozuoja fotografams
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Nicole Kidman vyras Keithas Urbanas pasitraukęs į šalį, kol žmona pozuoja fotografams

Tačiau tokių atvejų tikrai pasitaiko, ir nufotografavus porą kartu, pasakoma kodinė frazė.

„Sistema yra tokia, kad tada mes pasakome „Gerai, o dabar – mados kadras“ Visos garsenybės žino, kad tai reiškia pozavimą vienam pačiam – tai reiškia, kad tavo palydovas turi pasitraukti iš kadro. Jeigu aktorius nežino, ką tai reiškia, kaltinčiau jo atstovus spaudai ir agentus, kurie nepaaiškino, kaip visa tai veikia. Šia prasme per apdovanojimų sezoną visi – net ir tų žvaigždžių sutuoktiniai – žino, kad tada reikia atsiskirti.“

„PASIREIŠKIA DIDŽIAUSIAS NEŽMOGIŠKUMAS“

Ceremonijai artėjant lik pradžios, ant raudonojo kilimo pasidaro labai karšta ir situacija tampa dar labiau chaotiška – visi pradeda skubėti, įtampa išauga. Kaip tik tuo metu pasirodo didžiausios žvaigždės, kurios linkusios atvykti likus nedaug laiko iki ceremonijos, kad nereikėtų ilgai laukti pradžios, ir visi it pašėlę bando gauti bent minutėlę žvaigždžių dėmesio: reporteriams reikia bent trumpučio interviu, fotografams – kelių gerų kadrų, o tuo pat metu durininkai jau ragina žvaigždes paskubėti, mat ceremonija tuoj tuoj prasidės.

„Situacija bjaurėja, kai artėjama link ceremonijos pradžios, nes būtent tada pasirodo didžiausios superžvaigždės... visos vienu metu, – aiškino fotografas. – Tada ir prasideda tikroji beprotybė. Visada juokauju, kad tą akimirką pasireiškia didžiausias nežmoniškumas... fotografai rėkia kaip pamišę, ir tampa labai nemandagūs.“

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kate Winslet su vyru Nedu Rocknrollu pralekia pro fotografus
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kate Winslet su vyru Nedu Rocknrollu pralekia pro fotografus

„Susimaišo nemandagumas, skriejantis žvaigždės adresu, kai fotografai jaučiasi negavę to, ko jiems reikėjo, ir nemandagumas, adresuotas renginio durininkams, kurie ragina žvaigždes paskubėti. Jie sugeria daug purvo, nes ant jų rėkiama jeigu bando pajudinti žvaigždę – tada jų rankos sugadina kadrą“, – pasakojo jis.

Fotografas taip pat prisiminė, kad vienintelė garsenybė, kuri garsiai sureagavo į tokį nemandagumą, buvo aktorė Jane Lynch, kuri neapsikentusi „Emmy“ fotografams išrėžė: „Vyručiai, jeigu jūs nesiliausit, aš išeinu“. „Prisimenu, kaip šie jos žodžiai visus užčiaupė“, – sakė fotografas.

RAUDONOJO KILIMO PROFESIONALAI

„Kai kurios žvaigždės labai gerai sugeba užrakinti savo šypseną ir tada pažiūrėti į kiekvieną kamerą iš kairės į dešinę, kiekvienam fotografui padovanodama po kadrą, – pasakojo Jay L. Clendeninas. – Tada jos pasitraukia link kitos fotografų grupelės ir daro vėl tą patį. Lady Gaga yra geriausias pavyzdys, ji tuo klausimu fenomenali. Ji tikra asmenybė ir šou persona. Ji ateina, visu gražumu išskleidžia savo suknią, ir tai darydama būna labai dramatiška. Nuleidusi galvą žemyn tvarkosi savo drabužį, kad viskas stovėtų idealiai, tada jos smakras pakyla ir prasideda pozavimas. Ji tiesiogine to žodžio prasme pažiūri į kiekvieną fotografą iš eilės.“

Štai kaip ant raudonojo kilimo pozuoja Lady Gaga ir jos tuometinis sužadėtinis Tayloras Kinney – sąžiningai vykdo fotografų nurodymus ir po tobulą kadrą padovanoja kiekvienam:

VIDEO: Oscars: Lady Gaga Red Carpet (2016)

„Tai, ką daro Lady Gaga, yra idealu. Priešingai nei kai kurie kiti, kurie tik ateina, greitai papozuoja ir lekia toliau. Bet su kažkuo, tokiu kaip Lady Gaga, smagu žinoti, kad tu ne tik buvai šaunaus šou liudininkas, bet ir turėjai galimybę tai užfiksuoti“, – sakė profesionalas.

VIDEO: 7 įdomios keistenybės iš Oskarų istorijos
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VARDAI rubriką