Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

100 kamerų tikrina civilinės atsakomybės draudimo galiojimą: kas turi juo pasirūpinti pavasarį?

Pavasarį į gatves ir kelius po žiemos išrieda ne tik daugiau lengvųjų automobilių, bet ir tokios sezoninės transporto priemonės kaip motociklai, motoroleriai bei paspirtukai.
Eismo stebėjimo kameros
Eismo stebėjimo kameros / Lukas Balandis / BNS nuotr.

SUSIJĘ: Kada reikia drausti elektrinius paspirtukus

Lietuvoje daugumos vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo polisai yra metų trukmės, tačiau transporto priemonę šaltuoju metų laiku „užmirštantiems“ ekspertai primena: be tokio draudimo liudijimo į eismą grįžti nevalia.

Buvęs ilgametis draudimo bendrovės „Gjensidige“ vadovas, draudimo platformos „Man ramu“ kūrėjas Marius Jundulas pastebi, kad vis dar yra žmonių, kurie žiemą automobilį naudoja retai. Anot jo, paprastai ir civilinės atsakomybės draudimą jie įsigyja trumpesnės trukmės, o pavasarį prie šio klausimo grįžta iš naujo.

„Žiemą vienus gąsdina blogos oro sąlygos, tamsa, prastas matomumas, slidus kelias, kiti neturi važiavimo tikslo – soduose nėra kuo užsiimti, kapai sutvarkyti, miškai prisnigti. Gali būti, kad kai kurių transporto priemonė neparengta ar nepritaikyta eismui žiemą. Deja, praktika rodo, kad žmonės apie draudimo poliso poreikį prisimena kaip vieną iš paskutinių dalykų, kurių reikia prieš kelionę, nors be tokio draudimo eisme dalyvauti negalima“, – teigia M. Jundulas.

Net ir dėl vienos dienos teks pirkti mėnesį

Lietuvoje privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą vairuotojai dažniausiai įsigyja metams. Yra klientų, kurie draudimą perka pusmečiui, 3 mėnesiams ar tik 1 mėnesiui. Tikėtina, kad tos transporto priemonės, kuriomis žiemą nesinaudojama, neturi ir šio draudimo, o jų vairuotojai naują draudimo liudijimą perka prieš savo pirmą pavasario išvyką.

Kadangi trumpiausias galimas draudimo poliso laikotarpis yra 1 mėnuo, net ir vienos dienos kelionei ar aplankyti giminaičius Motinos ar Tėvo dienos proga teks įsigyti bent mėnesio trukmės polisą.

„Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau kaip 100 radarų, kurie fiksuoja ne tik greitį, bet ir draudimo apsaugos galiojimą, tad net vienos dienos išvyka be draudimo gali reikšti baudą ir finansiškai atsieiti brangiau, negu tiesiog įsigyti polisą“, – teigia M. Jundulas.

Jei metų trukmės draudimo polisus turintys ir iš esmės nepertraukiamu režimu besidraudžiantys vairuotojai prieš sutarties pasibaigimą gauna draudimo įmonių priminimus, kad draudimo apsauga baigia galioti ir ją reikia atnaujinti, tai nevažinėjantys žiemą ir darantys „pertraukas“ dažniausiai tokius priminimus jau yra užmiršę ir patys turi planuoti, kad prieš kelionę būtina susitvarkyti draudimą.

Jums kaip pernai?

Civilinės atsakomybės draudimas vairuotojams yra privalomas, todėl vairuotojai jautriai reaguoja į išlaidas. M. Jundulo teigimu, net ir privalomo įpareigojimo situacijoje yra įmanoma gauti palankesnę kainą, tik įsigijimo nereikėtų pasilikti paskutinei minutei.

„Draudimo įmonės siūlo įvairių draudimo apsaugos išplėtimų, tiek naudoja daugybę įvairių parametrų draudimo rizikai paskaičiuoti, todėl draudimo kaina tam pačiam klientui ir tai pačiai transporto priemonei gali gerokai skirtis priklausomai nuo lyginamų skirtingų variantų. Lietuvoje populiariausias draudimo variantas yra „taip, kaip buvo pernai“, o tai nebūtinai yra geriausias variantas“, – pastebi jis.
Eksperto nuomone, turint bent porą savaičių iki reikiamos draudimo apsaugos įsigaliojimo, galima gauti geriausiai asmeninius interesus atitinkantį draudimą.

Jis pataria prieš perkant draudimą įvertinti „vieno mėnesio kainą“, gaunamą padalinus sutarties kainą iš mėnesių skaičiaus ir išsiaiškinus, kiek draudimas kainuos per mėnesį, įsivertinti siūlomus „papildomus priedus“ ir ar jie tikrai reikalingi (jei turite Kasko draudimą, dalis priedų gali dubliuotis). Vertėtų palyginti bent kelių draudimo bendrovių pasiūlymus, kadangi dėl įmokų skaičiavimo metodikų skirtumų tam pačiam automobiliui kaina skirtingose bendrovėse gali apčiuopiamai skirtis.

Renkant informaciją telefonu lengva susipainioti ir pasiklysti tarp įvairių variantų, todėl tokiam kainų patikrinimui geriau rinktis paiešką internete.

Ypatingasis pavasaris

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas Lietuvoje įsigaliojo 2002 metų pavasarį, todėl kurį laiką išliko pavasarinė šių polisų sutarčių sudarymo banga. „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje vis dar yra registruota 6,2 tūkst. transporto priemonių, kurių pirma registracijos data užfiksuota prieš privalomojo vairuotojų atsakomybės draudimo įsigaliojimą. Iš jų eisme leidžiama dalyvauti 2,37 tūkst., arba vos 0,1 proc. šalyje registruotų transporto priemonių.

Visgi, anot M. Jundulo, pavasaris išlieka ypatingas, nes jo metu galima tikėtis geresnių kainų iš draudimo įmonių dėl kelių priežasčių.
„Šiltuoju metų laiku draudimo įvykių statistika yra palankesnė, todėl kai kurios draudimo įmonės taiko geresnę kainodarą trumpalaikiams draudimo polisams. Taip pat vis dar išlikęs „rinkodarinis“ pavasario sutarčių bumo efektas, kuomet draudimo įmonės intensyviau konkuruoja tarpusavyje dėl klientų perviliojimo ir siūlo šiek tiek palankesnę kainodarą“, – tvirtina jis.

Be to, kaip reziumuoja draudimo ekspertas, draudimo įmonėms svarbu vykdyti pardavimo planus, tad galima pastebėti, kad kalendorinio ketvirčio pabaigoje draudikai siūlo daugiau nuolaidų, tad metų pabaiga ir kovo-balandžio mėnesiai paprastai yra geriausi, norint įsigyti draudimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais