Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aštuntos kartos „Toyota Camry“: japonai siunčia svarbią žinią mėgstantiems vairuoti

Taupydamas jūsų laiką, iš karto paaiškinsiu, kodėl suraičiau tokį pavadinimą. Sedano „Toyota Camry“ (arba jo prabangesnio brolio „Lexus ES“) sugrįžimas į Vakarų Europos rinką po 14-15 metų pertraukos yra labai svarbus įvykis. Ne kartą esu apgailestavęs, kad didžioji dalis vairuotojų perka nelabai praktiškus ir nelabai patogius SUV dėl mados, nors jiems visai nereikia menamo pravažumo. Tokiu būdu aukodami vairavimo malonumą ir komfortą, bergždžiai degindami benziną. Taip klasikiniai automobiliai tarsi nustumiami į šalį. Kartais nepelnytai išnyksta iš rinkos.
Toyota Camry
Toyota Camry / Toyota nuotr.
Temos: 1 „Toyota“

Todėl japonams, grąžinantiems į kelius tikrąsias vertybes, norisi paspausti dešinę ir nukelti prieš juos kepurę. Ir dar už tai, kad „Toyota“ hibridinė jėgainė yra efektyviausia iš kada nors bandytų. Šis jau ketvirtos kartos agregatas naudojamas ir naujausiame „Prius“, „C-HR“ bei „Corolla“.

Vairuoti „Camry“ yra tikrai smagu, automobilyje kaip šventėje, o ne kalėjime (čia aš apie ankštus miesto visureigius) jaučiasi ir keleiviai, ir vairuotojas.

„Avensis“ mirė, „Camry“ sugrįžo

„Toyota“ žingsnis sugrąžinti į Europą sedaną „Camry“ (prieš tai nužudžius „Avensis“), yra pagirtinas. Ne, ne „Avensis“ nužudymą giriu, šis modelis buvo geras, tačiau nebepopuliarus, atsiradus visai SUV linijai. Be to, „Toyota“ kaip maro kratosi savo dyzelinės praeities, o „Avensis“ labiau asocijuojasi su dyzelinu.

Tiesa, „Camry“ ilgesnė už „Avensis“ ir neturės universalaus kėbulo. Bet gal jo visai ir nereikia – automobilyje tiek vietos (bagažinė 524 l), kad juo galima ir važiuoti, ir lagaminus gabenti, ir netgi jame miegoti. Be to, „Camry“ surinkta ant naujausios TNGA (Toyota New Global Architecture) platformos, o tai suteikia nemažai privalumų: žemesnį masės centrą, tvirtesnę kėbulo konstrukciją, geresnį valdymą ir, kas mane nustebino labiausiai, daug erdvės galinėje sėdynėje. Tiek pat, kiek „Lexus ES“, nors atstumas tarp „Camry“ ašių yra 5 cm trumpesnis. Bet nesijaučia jokio deficito.

Pasimokė iš SUV mados

„Toyota“ inžinieriai pusiau juokais sakė, kad iš pirkėjų taip pamėgto SUV segmento stengėsi perkelti į sedaną kuo daugiau privalumų. Tai – patogesnis išlipimas ir praplėstas matomumo laukas. To pasiekta pakeitus vairuotojo sėdėseną ir šiek tiek žemiau nuleidus prietaisų panelę. Galiu patvirtinti, „Camry“ vairuotojas jaučiasi gerai.

Valdymas intuityvus, t.y. visi valdikliai randami lengvai, prietaisų panelę malonu liesti.

Tačiau vien erdve juk nenustebinsi, tiesa? Todėl, važiuojant į „Camry“ testus, mane kamavo du esminiai klausimai: ar ji bus graži (šį klausimą nuolat kelia „Prius“ nemėgėjai) ir ar smagiai važiuos. Nes „Toyota“ Europos rinkai siūlo tik minėtą ketvirtos kartos hibridinę jėgainę ir jokių kitų.

Ir ne be reikalo toks gamintojų pasirinkimas, ypač ieškant kompromiso tarp galios ir ekonomiškumo (bei ekologiškumo). Skirtingai, nei naujosios „Corolla“ atveju, čia nėra pigesnės versijos su silpnu 100 proc. benzininiu varikliu, skirtu įmonių automobilių parkams. Nes „Camry“ – savo vertę jaučiantiems ir neplaukiantiems pasroviui.

Išvaizda primena laivą

Nėra ko prisikabinti. Solidi, sofistikuota išvaizda. Dailios linijos. Gal kiek konservatyvokos, lyginant su minėtu prabangiuoju broliu „Lexus ES“. Automobilis jau iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip laivas, skirtas ramiai kelionei Viduržemio jūra (nors katerius gamina vėlgi „Lexus“, o ne „Toyota“).

Todėl, įvertinus kėbulo linijas, pakabą ir važiuoklę, taip ir norisi sakyti, kad „Camry“ plaukia, o ne važiuoja.

VIDEO: Hibridinis „Toyota Camry“: pirmas įspūdis

Beje, šiuo modeliu (kalbu apie išvaizdą, o ne apie jėgainę) jau nuo 2017 m. džiaugiasi JAV Azijos rinkos. Todėl visiškai naujas jis yra tik Vakarų Europoje.

Norisi sakyti, kad „Camry“ plaukia, o ne važiuoja.

Interjerui priekaištų neturiu, o navigacija, bent jau man, netgi patogesnė nei „Lexus“. 7-8 colių ekranai puikiai atlieka savo funkcijas. O žemyn nuo vairo link ranktūrio einanti lenkta linija tikrai primena jūros bangą. Stilingas sprendimas.

Pojūčiai sėdus prie vairo – patogumo, tikslaus vairavimo ir... tikrai geros akceleracijos.

Vairuojantys „Camry“ gali pabrėžti savo statusą ir, kaip paradoksaliai beskambėtų, praktiškumą. Nes šiame automobilyje yra viskas, ko reikia, jei negalvojate važinėti šaligatvių borteliais ar pelkėmis.

Kaip jis važiuoja (t.y., plaukia)

Taip taip, daugelis, važinėjusių senais „Priusais“, burnodavo, kad automobilis „klykia“, o į kalną nevažiuoja. Tačiau ir šis aštuntos kartos „Camry“, ir naujoji „Corolla“, ginkluota ketvirtos kartos hibridine pavara, iš esmės keičia supratimą apie hibridus. Variklio garsas akceleruojant daug tylesnis, dinamikos pakanka. Pavarų dėžė e-CVT (nepainiokite su įprasta CVT) dirba sklandžiai. Todėl, išmokus važiuoti tolygiai, šiuo automobiliu galima tilpti į 5,5 – 6,5 l/100 km. Mano dyzelinė „Škoda Superb“ tiek vartoja, o čia – benzinas. Beje, atleidus akceleratorių, muzikos klausytis labai malonu, nes automobilis važiuoja tyliai.

Kaip to pavyko pasiekti?

Šiame modelyje montuojamas naujas 2,5 l variklis, išvystantis 131 kw galią (175 AG). Suminė hibridinės jėgainės galia – 218 AG.

Jos naudingumo koeficientas pagerintas patobulinus daugiataškius keturių cilindrų variklio purkštukus. Jie geriau išpurškia benziną ir suformuoja efektyvesnį oro ir degalų mišinį. Efekto leido pasiekti ir platesnis kampas tarp įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų.

Be to, „Toyota“ sukūrė ir visiškai naują hibridinę sistemą. Ir turiu omeny ne tik 11 proc. mažesnę bei efektyvesnę bateriją, kuri puikiai telpa po galine sėdyne. „Toyota Camry“ inžinierius Masato Katsumata 15min pasakojo, kad įdiegė ir naują programinę įrangą, valdančią hibridą, kuri sumažina elektros energijos praradimus iki 10 proc.

Toks jėgainių, ypač hibridinės atnaujinimas leido suformuoti daugiau erdvės keleiviams viduje, o tai juk ir yra vienas iš sedano privalumų. Ratų bazė 2825 mm, t.y. 50 mm ilgesnė, nei akstesniuose modeliuose. Bendras automobilio ilgis – 4885 mm (minėtas „Avensis“ – 4750 mm).

toyota camry

  • Nuo 1982 metų 100 pasaulio šalių buvo parduota daugiau nei 19 miljonų CAMRY. Todėl tai – populiariausias D segmento sedanas.
  • Daugeliui „Toyota Camry“ asocijuojasi su JAV rinkai skirtu sedanu su dideliu V6 3,5 l varikliu. Tačiau naujajame modelyje 2,5 l benzininis variklis 2.5 Hybrid Dynamic Force, išvystantis bendrą 218 AG ir e-CVT pavarų dėžė.
  • Kaina – nuo 28500 iki 39 000 Eur. Skelbiamas vidutinis degalų suvartojimas 5,5 l/100 km, o CO2 emisija – apie 119 g/km. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. – per 8,3 sek.
  • Tiesioginiai konkurentai pagal kainą ir segmentą – „VW Passat“, „Ford Mondeo“, „Škoda Superb“ ir netgi „Audi A4“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius