- Pirma – kas jūs esate, kodėl ir kaip kilo mintis organizuoti tokią akciją?
- Esu studentas, mėgstantis pasivažinėti automobiliu. Vairuoju 1994 m. laidos „Mitsubishi Lancer“, kuris vidutiniškai „valgo“ 8 litrus degalų šimtui kilometrų.
Kodėl organizuoju tokią akciją? 5 Lt, tai būtų atsakymas. Bet kokiu atveju, sėdėjimas namie ir nieko nedarymas tikrai nieko nepakeis, tai kodėl gi nepabandžius? Manau, geriau pamėginti ir suklysti, nei išvis nemėginti.
- Gal dalyvavote ankstesnėse degalų už 1 Lt pylimą akcijose?
- Tuo metu, kai jos buvo organizuojamos, dar neturėjau automobilio (pirmosiose neturėjau ir vairuotojo pažymėjimo), tad dalyvauti neteko. Tačiau sekiau informaciją internete ir buvo džiugu matyti, kad lietuviai ne tik sėdi ir burba, bet ir veikia.
- Ką tikitės pasiekti tokia akcija?
- Daugelis mano, kad tokios akcijos iškart turėtų tiesioginį efektą – pavyzdžiui, kitą dieną po jos sumažėtų degalų kaina. Nemanau, kad taip gali atsitikti.
Nesupratau, kodėl žmonės nori imtis veiksmų, tačiau nieko nedaro?
Svarbiausia – pati idėja. Idėja, jog žmonės veikia, o ne tik sėdi prie kompiuterių ir verkia, kaip blogai yra gyventi Lietuvoje, kad degalų kainos čia milžiniškos. Jeigu jau taip blogai, tai ir reikia parodyti savo požiūrį ne tik klaviatūros paspaudimais, bet ir konkrečiais veiksmais. Šiuo atveju – akcijomis.
Kažko tikėtis, žinoma, niekas nedraudžia, tad manau, jog degalų kainos po šios akcijos bent kiek sumažės. Vis tik pagrindinis tikslas, kad lietuviai nebijotų veikti ir nesiskųstų, kaip jiems blogai. Nori kažko – pirmyn, ir nebijok suklysti.
- Manote, tokios akcijos – geriausias būdas mažinti degalų kainoms?
- Pasikartosiu – manau, geriau yra pamėginti ir suklysti nei nemėginti išvis. Teko matyti daug komentarų, kad ši akcija bevertė, kad nieko neišeis ir t.t.
Atsiradus straipsniams apie staiga vėl išaugusias degalų kainas skaičiau žmonių komentarus ir nesupratau, kodėl jie nori imtis veiksmų, tačiau nieko nedaro?
- Kokia būtų normali mažmeninė degalų kaina Lietuvoje?
- Manau, litu ar pusantro mažesnė kaina už litrą, nei yra dabar, būtų normalu, lyginant su dabartine mūsų ekonomine padėtimi.
Visiškai nepalaikau pilančių kontrabandinius degalus
- Palaikote žmones, pilančius dyzeliną, kontrabanda pargabentą iš Baltarusijos?
- Nei kiek. Net ir esant tokiai situacijai, lieku ištikimas „lietuviškiems“ degalams.
Prieš kurį laiką stebėjausi, kaip žmonės gali pilti kontrabandinius degalus, kai „lietuviškų“ kaina dar visai prieinama, tačiau kuo toliau, tuo labiau juos suprantu. Automobiliu naudotis reikia, o 5 Lt/l kaina prieinama ne visiems. „Baltarusiškas“ dyzelis iš „bačkos“, kiek žinau, litu ar net daugiau pigesnis nei analogiškas Lietuvos degalinėje.
Dabar populiaru sakyti – pereikite prie važinėjimo dviračiais arba naudokitės viešuoju transportu. Aš, studentas, nematau tame problemos, tačiau ką daryti tiems, kam darbas ne 10 minučių atstumu nuo namų, o dar ir vaikus į darželius bei mokyklas reikia išvežioti?
- Kiek žmonių tikitės sulaukti šioje akcijoje?
- Sunku pasakyti. Prieš porą metų vyko panaši akcija, sulaukusi kelių šimtų dalyvių, tad kodėl šiemet nepabandžius pasiekti tūkstančio?