Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

BMW 2 – automobilis, kuriam didelė galia nebūtina

Antrokas. Ne, ne mokinys. Tai antrukas BMW, o taipogi ir antrasis BMW mano testuose. Ir šiuo atveju tai – 228i versija su automatine 8 pavarų dėže. Viskas, ką apie jį buvau skaitęs, matęs, buvo tai, kad jis smagus. Mažas ir vikrus. Patikrinkim patys.
BMW 2
BMW 2 / BMW nuotr.
Temos: 2 BMW 2 serija BMW

Tik iškart noriu pasakyti, kad šiame teste smulkmeniškumo bus mažiau. Vairuojam juk BMW, o ne kokią „Tojotą“ (jokios paniekos gamintojui). Naujo tokio automobilio startinė kaina – apie 39 tūkst. Eur. Daug. Bet kažkur perskaičiau – pigių BMW jau nebebūna.

Išorė

Antrukas man nėra pats gražiausias BMW nei nuotraukose, nei realybėje. Ir nors kėbulo formos kaip tikro kupe, tačiau gale kažko lyg ir trūksta. Lyg per daug paprastas. Bet šis automobilis turi kozirį – spalvą. Nežinau kaip, bet ta ruda matinė spalva taip gerai viską užglaisto, kad bendras vaizdinys tiesiog labai geras.

Karolio Šimkaus bandytas BMW 2
Karolio Šimkaus bandytas BMW 2

Piktas priekinis bamperis, aštri šoninė linija ir durys be rėmo – tikro sportiško automobilio aksesuarai. O kur dar baltos „angelės akys“! Šįkart antrukas man pasirodė labai subalansuotas ir dailus.Interjeras

Medžiagos pasiskolintos iš trečios serijos BMW (F30), o tai reiškia, kad jos nelabai brangios. Panelės viršus minkštokas, o apačia – pigus ir kietas plastikas. Aplink pavarų svirtį tas pats pigus plastikas, kaip ir F30. Tik čia į pagalbą ateina šviesus salonas. Dėl spalvos visos plastmasės kažkaip emė ir „pabrango“. Atrodo žymiai gražiau ir praktiškai nekliūna akims. Nors ganėtinai rupus plastiko raštas rėkte rėkia būti paliestas. Labai gražiai, mano nuomone, „sulipdytos“ durų vidinės rankenos. Realybėje tikrai gražus vaizdinys.

Į galinę salono dalį patekimas mano ūgio keleiviui sudėtingas, nors situaciją gelbsti elektra į priekį pastumiama sėdynė. Ar tikrinau, kaip telpu už savęs? Ne. Bet ir prasmės tam nematau. Nėra tos vietos ir taškas. Vietos gale dvi, ir tos pačios moterims arba vaikams. Bagažinė pasirodė tikrai pakankama – visi 390 litrų.

Kažin ar daug reikia pasakoti apie sedėseną. Matomumas labai neblogas, sėdynės kaip čia buvusios. Vidaus įranga? Praktiškai visą laiką buvo įjungtas rodmenų ekranas, gyvai perduodantis informaciją apie generuojamus kW ir Nm. Praktiškai tai nieko vertas daiktas, bet žiūrėti spaudant pedalą  visai malonu.Po visų dalykų interjere eina pati smagiausia dalis – vairas. O gražumas jo. O „lipimas“ prie rankos. Tiesiog 10 iš 10! Storis ir skersmuo atrodo būtent tokie, kokių ir reikia. Vairo kolonėlės reguliavimas nustebino stipriai – eiga labai ilga. Man patinka, nes mėgstu sėdėti tolėliau, o vairą išsitraukti maksimaliai.

Automobilio „multimedijos“ valdymo ratukas atitrauktas į dešinę, kaip ir pas visus BMW. Praktiškai pas keleivį. Suprantu, kad daugiau nėra kur dėti to ratuko, bet ten jam, mano nuomone, irgi ne vieta. Keista, kad salono apšvietimui naudojamos kaitrinės lemputės. „Oldskūlas“, ne kitaip. Bet matiniai plafonai suteikia tokio jaukumo, kad atrodo jie čia ir turi būti.  Paradoksas.

Garso izoliacija

Karolio Šimkaus bandytas BMW 2
Karolio Šimkaus bandytas BMW 2

Nedaug ką papasakosi. Kelio triukšmas sugeriamas labai gerai, pakaba vos girdima, o aerodinaminis triukšmas, nors durys be stiklo rėmo, tikrai priimtino lygio. Variklis girdisi tiek, kiek jo reikia. Žodžiu, nors ir antrukas, bet „premiumas“!

Motoras ir dėžė

228i po kapotu slepia keturis cilindrus, 2 l darbinio tūrio motorą, kuris generuoja 180 kW prie 350 Nm. Ne „kosmosas“, bet jis labai „gyvas“. Aišku, jam padeda palyginus nedidelis automobilio svoris (1,4 tonos), „pučiasi“ jis anksti ir nepaleidžia intensyvumo iki pat pabaigos.

Garsas mane šiek tiek privertė sutrikti. Kaip 4 cilindrų, jis tikrai šaukia gerai, ir netgi yra šiek tiek riaumojantis. Bet tas riaumojimas verčia abejoti, ar tai tikras motoro garsas, ar garso kolonėlių darbas. Kaip bebūtų, jausmas neblogas, ir nekyla mintis nuimti koją nuo pedalo prie aukščiausių variklio apsisukimų, kaip su kai kuriais kitais automobiliais, turinčiais keturių cilindrų variklius.

Degalų sąnaudos nebandytos. Aišku tik tiek, kad jis tikrai ekonomiškas, jei su juo elgiamasi ramiai. Tačiau, kai girdi, kaip atleidus gazą šaudo „blow off‘ai“, kažin ar pavyks sutaupyti. O girdisi jie gerai. Dinamika teisinga – 5,7 s iki 100 km/val.

Nežinau, ar šis automobilis geresnis būtų su mechanine pavarų dėže, bet automatinę liaupsinau testuodamas 335i. Ar dėl automobilio svorio, ar kitokio suderinimo, ji atrodo dar sklandesnė, tolygesnė. Taip gerai užglaisto visas galimas „turbo duobes“ (nors jų, reikia pripažint, beveik nėra), kad važiuoti šiuo automobiliu – tikras malonumas. Teisybės dėlei reiktų paminėti, kad net „Sport+“ režimu nėra dirbtinio trūkčiojimo perjungiant pavaras – priešingai nei F30. Taip pat ir duslintuvai „nešaudo“. Atrodo, kad šiam automobiliui to ir nereikia, nes jis emocijas perduoda visu kėbulu. Važiuojant ramiai dėžė perjungia pavaras labai sklandžiai. Labai.

BMW nuotr./BMW 2
BMW nuotr./BMW 2

Pakaba, stabdžiai ir valdymo savybės

Geriausia automobilio dalis? Taip! Kad ir nuo ko pradėsi komentuoti – neprašausi. Pakaba nei minkšta, nei kieta. Esant mažam greičiui „elgiasi“ gerai, esant didesniems sujungimams ar duobėms, „nedaužo per kėbulą“. Greičiui padidėjus, trajektorija nepametama. Ir prie viso to, „elgsena“ panaši į kartingo pakabą. Gerai tai, kad pakaba ir vairas perduoda visus kelio pasikeitimus. Retkarčiais šiek tiek pakrato, bet turiu pasakyti, kad tai kartu prideda ir žavesio. Atrodo, pasuksi, ir jis suks, nersi į posūkį, o jis tai padarys su malonumu. Stipriai paspaudus stabdžius, irgi jokių siuprizų. Pedalas kietas, o intensyvumas toks, kokio ir norisi.

Pabaigai atskirai apie vairą. Turint galvoje visus šių laikų vairo mechanizmus, tai „antrukas“ atrodo kaip iš kito pasaulio. Vairas toks sunkus, toks maloniai verčiantis jį sukti, kad rodos, tyčia ieškai posūkio, kad tik galėtum vairuoti automobilį.

„Fun“ faktorius

Visa automobilio elgsena. Kaip rašiau anksčiau, automobilis tarsi kartingas. Su krūva gerų savybių, ir vos keletu neigiamų. „Super“!

Reziumė

Nedažnai papuola sportiški automobiliai, todėl pradžiai reikia perkalibruoti vertinimo skalę iš „kasdienis plastiko gabalas“, į „automobilis, teikiantį malonumą“. O šis tikrai gali teikti malonumą. Net ir neturėdamas 300 arklio galių, ar kažkokių išskirtinių savybių. Na, gal „tik“ užpakalinius varančiuosius ratus ir 50 prie 50 proc. svorio pasiskirstymą. Turiu pasakyti, kad visos smulkmenos nublanksta, kai automobilį vairuoji tu, o ne jis tave. Pasikartosiu – „super“!

Botaniko skalė – 9,5 iš 10.

Karolis Šimkus (Botanikas) rašo tinklalapyje Botanikasdraivz.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius