Karštas vasaros pasiūlymas! Prenumerata visai vasarai tik - 1,49 Eur.
Išbandyti

Kai kurie vairuotojai lenkimo metu gadina savo variklį: kaip tai vyksta

Ramiai sau važiuojate tiesiu ir lygiu keliu. Automobilio variklis dirba maždaug 1500 sūkių per minutę greičiu, tačiau jūs staiga priartėjate prie gerokai lėtesnio sunkvežimio. Įsitikinate, kad lenkti saugu, ir pradedate manevrą. Ar įsijungiate žemesnę pavarą, jei automobilis puikiai susitvarko ir su esama? Tarkime, penktą keičiate ketvirta? Ko gero, ne. Tai padaryti būtina, jei nenorite kenkti savo varikliui.
Kelionės akimirka
Lenkimas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jei vairuojate automobilį su automatine pavarų dėže, jo transmisija šį veiksmą atliks pati. Ji persijungs į žemesnę pavarą vos tik rimčiau nuspausite akceleratoriaus pedalą. Tačiau, jei vairuojate automobilį su mechanine transmisija, jums šį sprendimą teks priimti patiems. Kartais perjungti pavarą tiesiog nesinori, nes tai atrodo nereikalinga – automobilis bėgėjasi ir esant pakankamai žemiems variklio sūkiams, o ir vietos lenkimui pakanka. Tačiau iš tiesų žemesnę pavarą įsijungti būtina vien tam, kad nepakenktumėte savo automobiliui ir nesutrumpintumėte jo tarnavimo laiko.

Kai nuspaudžiate akceleratoriaus pedalą esant žemiems variklio sūkiams, iš tiesų savo automobilio variklio prašote daugiau nei jis nori padaryti. Pasirinkta pavara jį verčia dirbti sunkiau, nei jis dirbtų įjungus žemesnę pavarą. Dar daugiau – taip be reikalo eikvojate degalus, automobilio mazgai patiria stresą. Perjungdami pavarą į žemesnę (tarkime, penktą keisdami ketvirta) atsidursite didesnį sukimo momentą turinčiame sūkių diapazone, todėl ir manevras eisis greičiau.

Kur dingsta energija?

Tačiau jei sudeginama daugiau degalų, o automobilis bėgėjasi lėčiau nei galėtų, kur dingsta ta energija? Ji tiesiog virsta šiluma – nuspaudę akceleratoriaus pedalą esant žemiems sūkiams jūs stipriai kaitinate savo variklį. Blogiausia tai, kad kaista ir cilindrai, o dėl to gali kilti pačių įvairiausių bėdų. Pavyzdžiui, degimas gali būti netolygus, todėl variklis ims skleisti įvairius garsus ir greičiau dėvėtis. Pačiu blogiausiu atveju cilindrus galite stipriai pažeisti, variklis ims deginti tepalus. Geriausiu atveju – pakilusi ir vėl nukritusi temperatūra su laiku susilpnins metalą, jei tokia žalinga vairavimo praktika taps jūsų įpročiu.

Teigiama, kad mažesniuose benzininiuose varikliuose su turbokompresoriais degimas gali ir visai išsiderinti. Taip nutinka todėl, kad degimas gali įvykti dar prieš žvakei įžiebiant kibirkštį. Tai gali pažeisti stūmoklius, cilindrus ir degimo žvakes.

Kaip visų problemų išvengti? Jei automobilis rieda ir esant žemoms apsukoms, iki galo nespauskite akceleratoriaus. Geriau jau įsijunkite žemesnę pavarą – taip sutaupysite degalų, manevrą atliksite greičiau, o automobilis tarnaus ilgiau.

Daugiau apie tai – vaizdo siužete.

VIDEO: Why You Should Never Lug Your Engine (Especially Turbos)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Leiskite sau pasijusti geriau
Reklama
„Huawei Watch Fit 3“ – laikrodis, skatinantis pozityvius sveikatos įpročius
Reklama
Pekla ar gyvybės pradžia? Atskleidė, kaip kiekvienas grožio entuziastas gali prisidėti prie pelkių išsaugojimo
Reklama
Energetikos ekspertas: elektros sistema be smegenų – tarsi primityvus organizmas, nesiorientuojantis aplinkoje
Užsisakykite
15min naujienlaiškius