Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Duobių matuoklis“ Vilniaus Kalvarijų gatvėje: iš pragaro – į rojų

Vilniaus Kalvarijų gatvė turi du veidus. Senasis – likęs dar nuo sovietmečio. Nuo buvusios Kuro aparatūros gamyklos (sankryža su Ozo g.) iki pat Žaliojo tilto pro Kalvarijų turgavietę einantis ruožas niekad nebuvo idealus. Šulinių dangčiai, aptrupėję šaligatvių borteliai, senos provėžos – toks šios gatvės dalies įvaizdis.
Žaliasis tiltas
Žaliasis tiltas / Vilniaus miesto savivaldybės/S.Žiūros nuotr.

PROJEKTO PRADŽIA IR TAISYKLĖS: Projekto „Duobių matuoklis“ startas: ar Savanorių prospektas yra blogiausia Vilniaus gatvė?

Visai kitaip Kalvarijų gatvė atrodo pravažiavus sankryžą su Didlaukio gatve ir kylant į kalną link Šv. Juozapo kunigų seminarijos. Čia stovi „greitį matuojantis“ pėsčiųjų perėjos šviesoforas, uždegantis raudoną šviesą, jei automobiliai lekia per greitai.

O įvažiavus į rajoną, vadinamą Jeruzale, iki pat Santaros žiedinės sankryžos prasideda tikras asfalto rojus. Šis ruožas – beveik idealus! Tačiau ir čia žiema bei druska nagus jau spėjo prikišti. Pasivažinėkime ir peržvelkime svarbiausius akcentus.

Suskaičiavę duobėms ir kitiems gatvės defektams skiriamus balus ir padalinę juos iš 7 km, gausime vidutinį „duobių koeficientą“. Jį galėsime palyginti su kitų pagrindinių Vilniaus transporto arterijų. Vėliau – ir su kitų miestų.

Nuo „Žaliojo tilto“ į Santariškes

VIDEO: „Duobių matuoklis“: Kalvarijų gatvė važiuojant nuo centro

Kadaise ant šio tilto vietoje sovietmečio skulptūrų buvo užšokę automobiliai. Pamenate miesto visureigių reklamą, sukėlusią didžiulį rezonansą? Tačiau Kalvarijų gatvė nuo pat pradžios būtent tokiems automobiliams ir pritaikyta. Vos nušokame nuo Žaliojo tilto ant Kalvarijų g., dėmesį patraukia jau pirmoji viešojo transporto stotelė. Už Marso kanjonus – 1 balas.

Asfalto armonika grožimės ir ties sankryža su A.Juozapavičiaus gatve. Tokios provėžos nėra itin pavojingos (nes mieste juk važiuojama ne didesniu nei 50 km/val. greičiu). Tad ir čia skaitiklis prideda 1 balą. Priminsiu, kad stengiamės be reikalo baudos taškų nedalinti. Todėl kai kuriose vietose, nors vaizdo medžiagoje matote, kad asfaltas nėra idealus, jei plyšiai yra dar maži, į juos nekreipiame dėmesio (grįšime po metų).

Toliau, iki pat Kalvarijų turgavietės įdubusių pasmukusių šulinių ir asfalto lopų rinkinukas. Sankryža su Žalgirio g. – ideali. Bet ties Apkasų g. vėl barška dantys. Šioje atkarpoje tik už vieną didelę duobę (bet dar nekeliančią pavojaus mūsų automobilio pakabai) skiriame 3 balus ir ties Santaros klinikomis susumuojame taškus. 34 balus dalijame iš 7 km ir išvedame 4,86 koeficientą.

Sugrįžimas per bobslėjaus trasą

VIDEO: „Duobių matuoklis“: Kalvarijų gatvė važiuojant centro link

Nors Jeruzalėje asfalto kokybė džiugina akį, tačiau įsmukę kanalizacijos šuliniai ties tvenkiniu pamažu renka balus. O vėliau jų kolekciją papildo įskilimų serija.

Nebuvau Everesto viršūnėje. Tačiau skaičiau Vlado Vitkausko knygą „Everestas – manoji lemtis“. Tad galvoje sukasi palyginimai su ledynų properšomis, kurias turi įveikti alpinistai. Arba Khumbu ledokrytis: gal ir asfaltas juda taip, kai ledynas, keičiantis oro sąlygoms? Nors stotelės labiau primena bobslėjaus griovius. O pradedantys čia galėtų žaisti boulingą – kamuolys stabiliai riedėtų provėžomis. Žinoma, už tokius asfalto darinius – tik po 1 balą, nes problema labiau kosmetinė, nei galinti sukelti avarinę situaciją.

Tačiau visai netoli posūkio į „Siemens“ areną vidurinėje juostoje trys viena šalia kitos esančios duobės iškart gauna po 3 balus.

Pravažiuodamas pro parduotuvę, kurios šūkis „Taip gyventi verta“, ironizuoju: tikrai neverta. Ypač ties „Sigma“ skaitiklis sukasi intensyviai, o filmuotoje medžiagoje defektus galima įžvelgti plika akimi.

A juosta čia tikrai netinkama autobusų lenktynėms, o suskilinėjęs asfalto paviršius kelia įtarimų, kad Vilnius yra aktyvioje seisminėje zonoje.

Nebandysiu jūsų kantrybės: iki Žaliojo tilto priskaičiuojame 49 balus (tiek gavo ir Savanorių pr.), nors kai kurie gatvės ruožai tikrai buvo idealūs. „Duobių matuoklio“ koeficientas – lygiai 7.

Štai kaip dabar atrodo patikrintų gatvių lentelė. Kuo mažesnis skaičius, tuo mažiau gatvėje duobių:

Ukmergės g. (iš užmiesčio į centrą) 1,76
Savanorių pr. (abiem kryptim) 2,58
Narbuto g. ir Pilaitės pr. važiuojant nuo centro 3,97
Ukmergės g. (nuo Edukologijos žiedo į užmiestį) 4,85
Kalvarijų g. (nuo centro į Santariškes) 4,86
Kalvarijų g. (nuo Santariškių į centrą) 7
Pilaitės pr. ir Narbuto g. važiuojant į centrą 7,2

Laukite tęsinio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius