15min be reklamos
2022 01 01, 08:30

Įsigalioja draudimas statyti automobilius prie kiemų, keičiasi kitos KET taisyklės

Nuo šeštadienio įsigalioja draudimai statyti automobilius prie išvažiavimų iš kiemų, krauti elektromobilius neribotą laiką, įvedami ir kiti Kelių eismo taisyklių pakeitimai.
Paskutinę dieną prieš Kalėdų šventes Vilnius sustojo spūstyse.
Eismas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nuo sausio 1-osios automobiliams bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 metrų atstumu nuo jos. Draudimas bus taikomas tik toje kelio pusėje, kurioje yra įvažiavimas, tačiau ne priešais jį.

Susisiekimo ministerija tikisi, kad tai padės ugniagesiams, policijai ir greitosios pagalbos medikams prireikus operatyviai patekti į kiemus ar kitas teritorijas, pagerins matomumą išvažiuojant iš kiemų, užtikrins tinkamas eismo sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams.

Taip pat įsigalioja reikalavimas, jog elektromobiliai turi būti patraukti iš įkrovimo vietos vos jį pasikrovus, jei kelio ženklai nenumato kitaip, t.y. tam tikrose krovimo stotelėse bus numatytas stovėjimas ribotą laiką. Taip tikimasi padidinti krovimo vietų prieinamumą kitų elektromobilių savininkams.

Nuo šiol specialiąsias transporto priemones su mėlynais ar mėlynais ir raudonais švyturėliais gatvėse ir keliuose, kur yra daugiau nei dvi eismo juostos, bus privaloma praleisti nebe rikiuojantis kuo arčiau dešiniojo kelkraščio, o paliekant koridorių: kairiausioje juostoje esantys automobiliai turės pasitraukti į kairę, likę – į dešinę, visi jie turės sustoti. Tikimasi, kad tai leis greičiau ir saugiau judėti specialiosioms transporto priemonėms.

Patikslinta tvarka ir greitėjimo-lėtėjimo eismo juostose: greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti vairuotojas privalės duoti kelią ne tik transporto srautu toliau važiuojančiai, bet ir į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei. Tačiau jei greitėjimo juosta važiuojantis vairuotojas iš jos nesuka, o juda ja toliau, jis turės pirmenybę prieš persirikiuojančius iš transporto srauto į šią lėtėjimo juostą.

Pakeitimai taip pat numato, kad nuo šiol šviesoforais reguliuojamose sankryžose apsisukdamas vairuotojas turės duoti kelią iš visų krypčių judantiems eismo dalyviams, jei jiems tai leidžia daryti šviesoforo signalas. T.y. turės būti praleidžiami ir į dešinę sukantys vairuotojai, išskyrus atvejus, kai šie suka degant raudonai šviesai sankryžose su vadinamąja žaliąja rodykle. Taip tikimasi išvengti ginčytinų ar avarinių situacijų.

Numatyta aiškiau atskirti elektrinius paspirtukus ir paspirtukus be variklio: pastarieji bus priskiriami pėstiesiems, o elektriniai – motoriniams dviračiams. Tad tokių motorinių dviračių vairuotojams taps privalomi kelių eismo taisyklių reikalavimai, dabar taikomi dviračiams, o paprastų paspirtukų – pėstiesiems.

Taip pat nuo sausio 1-osios priverstinai nuvilkti ne vietoje pastatytus automobilius galės ne tik policija, bet ir ugniagesiai-gelbėtojai, savivaldybių viešosios tvarkos pareigūnai, kai kurie aplinkosaugininkai, Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai.

Kai kurie pakeitimai įsigalios dar po pusmečio: atsiras naujas ženklas – „dviračių gatvė“, taip pat dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+, numatoma ir kitų smulkesnių pakeitimų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką