03 13 /10:31

Kam Vilniui reikia vandenilinių autobusų, ar nepakaks dyzelinių ir elektrinių?

Vilniaus savivaldybė šį mėnesį paskelbė dvi svarbias naujienas apie viešąjį transportą. Pirmoji, kad keičiasi bilietų kainodara, už važiavimą mokėsime daugiau. Antra – kad savivaldybės taryba pritarė 161 naujų nulinės taršos autobusų pirkimui. Tačiau Lietuvoje šiuo metu nėra veikiančių vandenilio pildymo punktų. Ar tokiu atveju tokių autobusų pirkimas turi prasmę?

Šio straipsnio įgarsinimo gali klausyti tik 15min prenumeratoriai

Prenumeruoti

Suprasti akimirksniu

  • Vandenilinis autobusas kainuoja apie 600 000 EUR ir yra dvigubai brangesnis už dyzelinį.
  • Nuvažiuoti 100 km jam reikia apie 8 kg vandenilio. Tai kainuoja apie 112 EUR (Lietuvos vandenilio asociacijos duomenys).
  • Vandenilinio autobuso talpyklose telpa 37,5 kg suspausto vandenilio. Toks autobusas vienu baku gali nuvažiuoti iki 350 km. Elektrinis nuvažiuoja 100 km mažiau.
  • Šiuo metu Olandijos ir Vokietijos degalinėse kilogramas vandenilio kainuoja nuo 9 iki 19 EUR. Tačiau pati populiariausia "žaliojo" vandenilio kaina - 19,25 Eur (nuoroda žemėlapyje).

„Nulinė tarša“ – terminas, apimantis ne tik elektrinius, bet ir vandenilio celių energija varomus autobusus. Iš viso bus įsigytas 161 naujas nulinės taršos autobusas, iš kurių 145 autobusai bus elektriniai, o 16 – vandenilinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?
Reklama
„Telia“ kelia priklausomybės nuo telefonų klausimą – reklama skatins sąmoningą ekranų naudojimą