Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karolio Raišio ekipažą į pergalę Portugalijoje atvežęs istorinis „Jaguar“ sustojo „Automuziejuje“

Dar prieš porą dienų pergalingą kavą Portugalijoje gėrę Karolis Raišys ir Ovidijus Meilūnas penktadienį, spalio 13-ąją, jau sveikinosi su benzingalviais Vilniaus „Automuziejuje“. Čia Lietuvos ekipažas, „Rally de Portugal Historico 2023“ ralyje laimėjęs pirmąją vietą klasikinių automobilių kategorijoje, ne tik parodė dar dulkėtą garbaus amžiaus sulaukusį „Jaguar Mark 2“, bet ir pasidalino istorijomis iš unikalaus ralio trasų.
Karolio Raišio istorinis „Jaguar“ sustojo „Automuziejuje“
Karolio Raišio istorinis „Jaguar“ sustojo „Automuziejuje“ / Tomo Krisiulevičiaus nuotr.

Mažai kas žino, pasakojo K. Raišys, kad Portugalijos istorinių automobilių ralis jam – jau antrasis. Pirmąsyk sportininkas į šias varžybas išsiruošė 2021-aisiais, kaip sako, tam, kad išbandytų automobilį. Kad tai klaida ir raliui jis visiškai nepasiruošė suprato ganėtinai greitai, tad šiemet spalio 2-7 dienomis vykusioms varžyboms K. Raišys ruošėsi kur kas kruopščiau.

„Tiesą sakant, buvau taip pasiruošęs, kad net galvojau, jog šitaip susigadinau sau visą nuotykį ir pritrūksiu emocijų“, – prisipažino „Automuziejuje“ susirinkusiems svečiams.

Pasirodo, baimintasi buvo veltui. 1961-ųjų „Jaguar“, ketverių durų sedanas, po kapotu turintis 3,8 l darbinio tūrio 220 AG galios variklį, šiame ralyje buvo vienas iš pačių seniausių automobilių. Startiniai numeriai organizatorių skiriami pagal amžių: lietuvių ekipažui teko antras numeris. Kadangi tokio tipo raliuose visur nurodomas vidutinis greitis, kurio tenka laikytis, yra įprasta, kad tiesiose atkarpose gali važiuoti ramiau, posūkiuose – spustelėti. Tik ne šiame ralyje.

„Čia vidutinis greitis buvo toks, kad visą laiką važiuoti teko maksimaliai greitai“, – sakė K. Raišys, neslėpęs, kad visą ralį teko važiuoti „ant blakstienų“.

Iššūkių netrūko ir pirmąsyk šiame ralyje šturmano kėdę užėmusiam O. Meilūnui. Kitaip nei kituose panašiuose raliuose, kelio knyga su nuorodomis, kur ir kaip važiuoti, buvo išduodama likus 30 sek. iki starto.

„Palengvinimas tik toks, kad atverčiamas pirmas puslapis, tai bent pradžią, kur sukti, gali pamatyti“, – pasakoji jis pridūręs, jog nesyk buvo situacijų, kur greitai važiuojant kalnų serpantinu tekdavo prilėkti aklą posūkį be jokių apsauginių atitvarų nuo gilaus skardžio.

Nuotykių netrūko

Į Portugalijos istorinių automobilių ralį susirinkę dalyviai suskirstomi į dvi grupes: vienoje važiuojantys automobiliais, pagamintais iki 1965 metų, kitoje – iki 1991 metų.

Pačių seniausių automobilių grupė, pasak K. Raišio, ne itin gausi – šiemet joje buvo septyni dalyviai. Neretai čia važiuojantys automobiliai dėl gedimų ar įvairių nutikimų trasoje finišo nė nepasiekia. Viskas dėl to, kad šis ralis yra itin greitas ir senai technikai neretai negailestingas.

Antroje, jaunesnių automobilių grupėje, vyrauja „Porsche“ modeliai. Nepaisant konkurencingos aplinkos bei gerokai galingesnių ir „jaunesnių“ modelių, K. Raišio ir O. Meilūno ekipažui pavyko užkopti ganėtinai aukštai – iki 21-osios vietos bendroje įskaitoje.

Visgi nuotykių buvo. Kaip pasakojo sportininkai, kadangi Portugalijoje vykstantis ralis sausas ir karštoje aplinkoje, neplanuotai greitai dildavo padangos. Kaskart baigus dieną tekdavo ieškoti, kur būtų galima sumontuoti naujas padangas. Laimei, čia kaip reikiant pagelbėjo dėl ralio pamišę vietos gyventojai.

„Jeigu pasakai, kad kažko reikia ralio dalyviui, jie, jei negali patys padėti, net vidurnaktį skambins kitiems, ras, kas turi autoservisą, padangų ir padarys viską, ką tik gali. Būtent tą patyrėme ir mes“, – prisiminė pašnekovas.

Įdomu ir tai, kad šias varžybas pamėgę patys įvairiausi žmonės. Pavyzdžiui, kone buferiais greičio ruože K. Raišiui teko pasirūpinti su milžiniško automobilių gamybos koncerno „Stellantis“ generaliniu direktorium Carlosu Tavaresu. Šis lenktynėse dalyvavo su senuku „Fiat“.

Iš viso per penkias ralio dienas ekipažas įveikė 2667 km, iš kurių 548 km sudarė greičio ruožai kalbų serpantinais. Šiame ralyje startavo 81 dalyvis, o finišą pasiekė 54 ekipažai.

Smalsuoliai, norintys įdėmiau apžiūrėti į pergalę lietuvius atvežusį „Jaguar Mark 2“, turi puikią progą tą padaryti. Visą savaitę, spalio 13-20 dienomis, K. Raišio automobilis bus eksponuojamas Vilniaus „Automuziejuje“. Buvusiame sostinės „Taksi parke“ įkurto muziejaus ekspozicijoje laukia ne tik K. Raišio „Jaguar“, bet ir daugiau nei 100 kitų įspūdingų klasikinių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius