Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Keistuolis „Hyundai Veloster“

Pirmą kartą šis automobilis kaip konceptinis pasirodė prieš penkerius metus Seulo automobilių parodoje. Tada jo niekas nelaikė rimtu automobiliu. Manė, kad tai dar vienas dizainerių kliedesys.
„Hyundai Veloster“
„Hyundai Veloster“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

Koks gamintojas galėtų pardavinėti išsigimėlį, kuris vienoje kėbulo pusėje turi vienerias, o kitoje – dvejas duris? Tačiau praėjo vos ketveri metai ir štai – jis prieš mano akis. Tikras keistuolis.

Kai „Hyundai“ nutraukė „Coupe“ gamybą, šio gamintojo gamoje nebeliko jaunimui skirto veržlaus ir tuo pat metu nebrangaus automobilio. Galite kiek norite peikti „Coupe“ (JAV rinkoje jis buvo parduodamas „Tiburon“ pavadinimu; nemažai šių automobilių atvažiavo į Lietuvą būtent iš JAV), tačiau tai tikrai buvo palyginti nebrangus ir jaunatviškai atrodantis automobilis. „Veloster“ jaunimui turėtų patikti ne mažiau nei „Coupe“. Automobilis yra visiškai kitoks negu bet kuris jo konkurentas.

Tik vienas konkurentas

Tiesioginis konkurentas turbūt yra tik „VW Scirocco“. Tačiau lyginti šiuos automobilius yra sudėtinga – bazinis „Scirocco“ galingesnis, dešimtadaliu brangesnis, bet ne taip gerai sukomplektuotas. Jau bazinė „Veloster“ įranga labai gausi – su automatine klimato kontrolės sistema, lietimui jautriu ekranu ir daugybe kitų komforto ir saugumo sistemų. Vokiškasis konkurentas pranašesnis apdailos medžiagų kokybe. Užtat korėjietis gali pasigirti viena papildoma durimi, išskirtine išvaizda ir kur kas ilgesne garantija.

Andriaus Lauciaus nuotr./Hyundai Veloster
Andriaus Lauciaus nuotr./„Hyundai Veloster“

„Veloster“ gali būti komplektuojamas su 6 pavarų mechanine arba automatine pavarų dėže su dviguba sankaba. Lietuvoje kol kas yra vienintelis egzempliorius ir tas pats iš Suomijos atvežtas trumpam. Jame sumontuota mechaninė pavarų dėžė.

Automobiliui labai trūksta galingesnio variklio. Kol kas montuojamas 1,6 l 138 AG agregatas per silpnas. Tiesa, pavasarį rinkoje pasirodys toks pat variklis su turbina ir jis bus gerokai galingesnis – 201 AG. Korėjiečiai teigia, kad „Veloster“ iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 10 sek. Tačiau sėdint viduje atrodo, kad tai užtrunka kur kas ilgiau. Automobilis nenori bėgėtis tol, kol variklis neįsisuka bent iki 3500 aps./min. Tik tada jis tampa žvalesnis, bet pėdą nuo akceleratoriaus jau norisi nukelti – salone tvyro nepakeliamas triukšmas. Užtat pavarų dėžę galima pagirti – pavaros perjungiamos tiksliai ir lengvai.

Pakaba taip pat veikia puikiai – lengvai sugeria duobes, pakankamai sportiška ir posūkyje automobilis kelio laikosi tarsi įsikandęs.

Įvaizdis dar ne viskas

Tai labiau įvaizdžio automobilis, nors Lietuvoje „Hyundai“ ir įvaizdis – beveik antonimai. Tiesa, reikia pripažinti, kad korėjiečiai sparčiai keičiasi – pernai Lietuvoje pasirodę „Veloster“, i40 ir „Genesis“ tarsi iš kitos planetos.

Andriaus Lauciaus nuotr./Hyundai Veloster
Andriaus Lauciaus nuotr./„Hyundai Veloster“

Galiausiai tos durys. Vis vengiau apie jas kalbėti. Nelabai suprantu, kodėl korėjiečiai negalėjo ir vairuotojo pusėje įrengti antrų durelių? Juk automobilis puikiai atrodo ir iš keleivio pusės, kur sumontuotos dvejos durys. Jos gan vykusiai paslėptos ir sukuria dvidurio automobilio įspūdį. Paklausite, kam to reikia? Atsakymas pagrįstas gyvenimiška logika. Pabandykite ankštoje automobilių aikštelėje išlipti iš pastatyto automobilio per vairuotojo duris. Jos milžiniškos! Net tolokai pastatytas kitas automobilis gali tapti rimta kliūtimi išlipti.

Kaip ten bebūtų, tai įsimintinas ir įdomus automobilis. Gaila, kad mūsų jaunimas neišgali nusipirkti jo naujo, tačiau Europoje, o tuo labiau JAV jis neabejotinai taps hitu.

„Hyundai Veloster“ techniniai duomenys
Darbinis tūris 1591 cm3
Tipas Benzininis
Galia 140 AG
Sukimo momentas 167 Nm
0-100 km/h 9,7 s.
Maksimalus greitis 201 km/h
Vid. degalų sąnaudos 5,9 l/100 km
Vid. CO2 emisija 137 g/km
Masė 1260 kg
Varomieji ratai Priekiniai
Ilgis/plotis/aukštis 4219/1791/1399 mm
Ratų bazė 2650 mm
Kaina Nuo 75 900 Lt
Daugiau informacijos Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

Jūs perskaitėte Ramūno Fetingio nuomonę. Tą patį „Hyundai Veloster“ automobilį išbandė ir Paulius Sviklas, bei Tomas Digaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius