Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėda didina automobilių statymo mokesčius: vieni už, kiti kėlimą per pandemiją vadina gėda

„Tokio aklumo ir kurtumo per 10 metų nesu mačiusi. Klausimas, ar tai bepagydoma“, – sako Klaipėdos tarybos narė Vaida Raugelė, reaguodama į tarybos palaimintą sprendimą didinti automobilių stovėjimo mokesčius Klaipėdoje, be to, praplėsti apmokestinamas zonas. Vieni sprendimai įsigalios jau vasarą, kiti – rudenį, o treti nuo Naujų metų. Politikų nuomonės išsiskyrė – vieni teigė, jog mokesčių didinimas išguis automobilius ir įves daugiau tvarkos, be to, dešimtmetį nedidintus mokesčius peržiūrėti būtina. Žvilgčiojama į Kauną ir Vilnių, kur mokesčiai esą kelis kartus didesni. Kiti gi pasiūlė žvelgti į merdintį uostamiesčio senamiestį ir vadino gėda mokesčių didinimą pandemijos metu.
Parkomatas Klaipėdoje
Parkomatas Klaipėdoje / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Šiuo metu Klaipėdoje automobilio statymas vienai valandai atsižvelgiant nuo vietos kainuoja nuo 15 centų iki 90 centų. Pigiausia statyti mėlynojoje (30 cnt/už 2 val.), taip pat žaliojoje zonoje, kuri driekiasi palei pajūrį – 30 cnt/val. Pastarasis mokestis čia galioja tik vasarą.

Kainos keisis daug kur

Geltona zona, esanti kitapus Danės upės, peržengus senamiesčio teritoriją, apmokestinta 60 cnt/val. Bangiausia stovėti raudonojoje zonoje senamiestyje, čia kaina siekia 90 cnt/val., tačiau nuo rudens brangs iki 1,50 eur/val.

Nors tarifas daugiausiai kis tik raudonojoje zonoje, o kitose išliks toks pat, tačiau bus perskirstytos zonos, tad kai kurios iš žalių virs geltonomis ar net raudonomis. Pajūry vienur automobilio statymo kaina sieks 0,30 cnt/val., kitur 0,60 cnt/val.

Išplėstos ir apmokestinamos teritorijos. Mokėti už automobilio statymą reikės ties populiariausiu miesto parku priešais Klaipėdos universitetą, taip pat ties Klaipėdos apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, esančiu Kauno gatvėje.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Girulių paplūdimys
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Girulių paplūdimys

Uostamiesčio valdžia motyvavo, jog mokesčiai nebuvo keisti jau 11 metų ir esą buvo būtina peržiūrėti įkainius.

Politikų diskusijos šiuo klausimu virė apie porą valandų. 16 Tarybos narių pasisakius „už“ ir 13 „prieš“ bei vienam susilaikius, siūlymas patvirtintas.

Prieš balsavę politikai teigė, jog miestas buldozeriu stumia projektą neatsižvelgęs į visų pusių pasiūlymus.

Šis klausimas buvo aptartas su senamiesčio verslininkais, seniūnaičiais, kitomis suinteresuotomis pusėmis, išgirsta pasiūlymų ir kritikos. Kai kurie siūlymai buvo integruoti į projektą, kiti gi liko neišgirsti.

Prieš balsavę politikai teigė, jog miestas buldozeriu stumia projektą neatsižvelgęs į visų pusių pasiūlymus. Toks sprendimas pavadintas pasipinigavimu ir gėda prieš klaipėdiečius.

Negailėjo kritikos

Tarybos narys Arvydas Vaitkus, girdėdamas kalbas apie nuo dulkių dūstantį senamiestį ir nuskambėjusius pavyzdžius, esą Kaune ir Vilniuje kainos kelis kartus didesnės, priminė, kad ten senamiesčiai klesti.

Kaip įsivaizduojate šeimą su mažais vaikais autobuse ar su dviračiais iš Vingio g. vykstančius į paplūdimį su visais daiktais mažiems vaikams?

„Mūsų senamiestis tuščias, nors visi gyrėmės, kad gaivinsim senamiestį, o kiek darome, matome. Pateiktame projekte tam tikros dalys prasmingos, tačiau jau komitete siūliau apmokestinimą svarstyti popandeminiame periode. Operuojama darnaus judumo priežastis.

Kaip įsivaizduojate šeimą su mažais vaikais autobusuose ar su dviračiais iš Vingio gatvės vykstančius į paplūdimį su visais daiktais mažiems vaikams? Neatsižvelgiame į pramonininkų, seniūnaičių nuomonę, nors teigiama, kad pritaria, pasirodo, nepritaria. Tai atspindi V.Grubliausko ir konservatorių požiūrius į klaipėdietį, aš kategoriškai prieš“, – sakė A. Vaitkus.

„Valdžia be fantazijos kelia mokesčius“, – rėžė tarybos narė Nika Puteikienė, taip pat teigė, jog tiesiog nesąžininga didinti mokesčius karantino metu, o kiekvienas padidinimas – tai smūgis per miestiečių kišenes. Jos teigimu, savivaldybė renkasi kelią didinti mokestį ir paimti pinigus, nevystant jokio verslo.

A.Jašinskienės/15min.lt nuotr./Parkomatas Klaipėdoje
A.Jašinskienės/15min.lt nuotr./Parkomatas Klaipėdoje

„Kiek suteikėme verslui lengvatų, už kiek milijonų eurų? Reikėjo penkis metus palaukti, kol bus sutvarkyti kiemai, gyventojai pripras, tada teikti pakeitimą. Liūdnoj ekonominėj situacijoj pamatėme, kokie tikrieji politikų veidai. Mero poilsis Egipte – nuostabūs dalykai. O kaip gyvena paprasti žmonės?“ – kalbėjo tarybos narė Alina Velykienė.

Ji klausė administracijos direktoriaus, ar šis asmeniškai prisiims atsakomybę, kai reikės grąžinti Europos Sąjungos lėšas, už kurias buvo sutvarkytos gatvės, dabar įtrauktos į apmokestinamą automobilių zoną. A.Velykienės teigimu, kadangi iš šios veiklos bus gaunama ekonominė nauda, savivaldybė bus tiesiog priversta sugrąžinti panaudotas lėšas.

Liūdnoj ekonominėj situacijoj pamatėm, kokie tikrieji politikų veidai. Mero poilsis Egipte – nuostabūs dalykai. O kaip gyvena paprasti žmonės? – kalbėjo tarybos narė Alina Velykienė.

Administracijos direktorius Gintaras Neniškis tikino konsultavęsis šiuo klausimu ir esą lėšų grąžinti neprireiks, tačiau tuo patikėjo ne visi tarybos nariai. Esą jau būta išaiškinimo, kodėl miestas negali ES lėšomis tvarkyti Atgimimo aikštės, kur planuojama požeminė mašinų aikštelė. Mat, ji bus mokama ir tai įvardijama kaip ekonominė nauda.

Jurgitos Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos senamiestis.
Jurgitos Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos senamiestis.

„Ar tikrai dabar laikas? Tris mėnesius užsiiminėjame šio mokesčio „prastūmimu“. Mūsų komitete klausimas svarstytas tris kartus. Kiti miestai pasidarė vakcinacijos centrus, o mūsų dėmesys parkavimo mokesčių didinimui.

Man gėda. Ekonominės naudos didelės nematau. Darnaus judumo projekte reikia kompleksinių sprendimų. Ką darysime kitaip, jei mokestį įvesime? Vietoj to, kad skatintume važiuot prie jūros, didiname parkavimą. Padidinus mokesčius, 124 tūkst. eurų reikės administravimui – parkomatų įsigijimui ir kitoms išlaidoms. Juk viskas surašyta“, – sakė tarybos narys Saulius Budinas.

Tris mėnesius užsiiminėjame šio mokesčio „prastūmimu“. Kiti miestai pasidarė vakcinacijos centrus, o mūsų dėmesys mokesčių didinimui. Man gėda.

Toks projektas visiems geras nebūna

Balsavęs „už“ Arūnas Tuma teigė, jog palaikė sprendimą, nes nori gyventi kaip Amsterdame ar Londone, o dabar senamiestis užgrūstas mašinomis.

Klaipėdos vicemeras Arvydas Cesiulis teigė neketinęs pasisakyti, tačiau, girdėdamas aštrius politikų pasisakymus, nebegalėjęs nutylėti:

„Kalbama ne argumentų kalba, bet kas šmaikščiau, kiečiau, aštriau pasakys, kas labiau sukritikuos, suvartys administraciją, žmones, kurie rengė projektą. Žinoma, projektas nėra idealus, pritariu, kad visiems geras nebus, ypač kai kalbama apie atskirus regionus.

Sutinku, žmogus, gyvenantis Mogiliovo gatvėje, atvažiavęs į senamiestį norėtų mokėti mažiau ar nemokėti. Esu įsitikinęs, kad ir koks bebūtų projektas svarstymui, gerbiami oponentai visada pasakys, kad blogas. Nieko nauja, tokia konkurencijos logika.“

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Klaipėdos senamiestis
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Klaipėdos senamiestis

Tikisi papildomų 160 tūkst. eurų

Jam antrino ir vicemeras A.Barbšys, kurio teigimu, klausimas uždelstas, kainos tos pačios dešimt metų, tad valdžia „kalama“, kaip būtų „kalama“ ir nieko nedarydama.

„Tai COVID-19 proga panaikinkime išvis parkavimo mokesčius. Žmonės vakcinuojami ir gyvenimas nesustoja“, – sakė A. Barbšys.

Padidinus mokesčius miesto biudžetas šiemet turėtų pasipildyti papildomais 160 tūkst. eurų, o nuo kitų metų įsigaliojus ir kitiems pakeitimams, per metus rinkliavos suma išaugs 350 tūkst. eurų.

Pagal šiuo metu galiojančius tarifus kasmet surenkama apie 1,9 mln. eurų. Iš jų trečdalis, apie 600 tūkst., eurų kainuoja administravimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais