Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl žmonės nebeperka sportiškų automobilių? (2)

Laikotarpis, kuriuo šiuo metu gyvename pasižymi dramatišku sportiškų automobilių rinkos smukimu. Tokio legendinio automobilio kaip „Ford Mustang“ vardas buvo paskolintas elektriniam krosoveriui, o „Lotus“ nužudė savo vizitine kortele dešimtmečius buvusį modelį - „Lotus Elise“. Kokia yra visų šių procesų priežastis?
„Honda S2000“. Asmeninio Agniaus archyvo nuotr.
„Honda S2000“. Asmeninio Agniaus archyvo nuotr.

Pirmoje straipsnio dalyje rašėme, dėl kokios priežasties pasaulis nebeišvys galbūt paskutinio istorijoje įperkamo benzininio sportiško automobilio.

Šį kartą panagrinėsime sportiškų automobilių pardavimų smukimo priežastis.

Finansai

Kiekvienas galime norėti vieno ar kito daikto, tačiau dažniausiai viskas pasibaigia ties finansinėmis galimybėmis. Norėdami suprasti tikrąsias smukimo priežastis, privalome visų pirma pažvelgti į didžiausią ir neabejotinai svarbiausią sportiškų automobilių rinką pasaulyje – JAV. Jungtinių Amerikos Valstijų gyventojų skaičius per paskutinius trisdešimt metų padidėjo apie 80-imt mln. (nuo 248 iki 331 mln. gyventojų)

Todėl žvilgtelėjus į šiuos skaičiuos gali pasirodyti, kad potencialių pirkėjų skaičius dramatiškai išaugo. Tokiu atveju paklausa teoriškai turėtų būti didžiausia per istoriją, tačiau tada kodėl šio segmento automobilių rinka praktiškai miršta?

Didžiausios sportiškų automobilių rinkos (2021 m.)

  • 1. JAV - parduota 219 713 vnt. sportiškų automobilių
  • 2. Vokietija - parduota 27 768 vnt.
  • 3. Japonija - parduota 23 184 vnt.
  • 4. Kinija - parduota 17 7936 vnt.
  • 5. Didžioji Britanija - parduota 15 378 vnt.

Ieškodami priežasčių privalome pažvelgti į praeitį ir konkrečius skaičius. 1990 m. vidutinis jauno (24-34 m.) žmogaus darbo užmokestis JAV siekė apie 21 tūkst. dolerių per metus. Maždaug tuo laikotarpiu pasirodžiusios „Mazda MX-5“ bazinė kaina buvo 14 tūkst. dolerių (apie 66 proc. metinio uždarbio), o vidutinio namo kaina siekė apie 79 tūkst. dolerių. Tai yra 3,7 karto viršijo vidutinį metinį atlyginimą.

Tai kurgi problema?

2019 m. tos pačios amžiaus grupės žmogaus vidutinis atlyginimas siekė jau 42 tūkst. dolerių. O bazinė „Mazda MX-5“ versija kainavo 26,5 tūkst. dolerių (apie 63 proc. metinio uždarbio). Tai yra panašiai tiek, kiek ir 1990-aisiais. Tačiau pažvelgus į dabartines nekilnojamo turto kainas, gali ištikti šokas. 2019 m. vidutinio namo JAV kaina buvo apie 325 tūkst. dolerių. Tai yra net 7,7 karto viršijo vidutinį metinį jauno žmogus atlyginimą!

NT kainos absurdiškai išaugo

Todėl net jei 25-34 m. amžiaus žmogus ir nesiruošia pirkti būsto, net jei jis jį tik nuomojasi, turi taikstytis su kone kosminėmis nuomos kainomis. Kurios vis tiek gerokai sumažina jo perkamąją galią. Didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje atlyginimų augimas iš esmės sustojo.

Pasauliniai sportiškų automobilių pardavimai

  • 2015 m. parduota 570 tūkst. vienetų.
  • 2019 m. parduota 450 tūkst. vienetų.
  • 2021 m. parduota 375 tūkst. vienetų.

Nedideli atlyginimai, didžiulės NT kainos ir skolos verčia jaunus žmones nebesidairyti į naujus sportiškus automobilius.

Kaip tai spręsti?

Teoriškai sprendinys paprastas, tačiau realybėje neįtikėtinai sunkus. Jei norime, kad sportiškų automobilių pirkimai atsistatytų – privalo kilti atlyginimai.

Minimi pinigai yra, tačiau problema yra tame kaip jie perskirstomi. Jei JAV grįžtų prie pinigų perskirstymo kaip praeito amžiaus šeštame ar septintajame dešimtmečiuose, Valstijose gyvenantys žmonės kasmet uždirbtų papildomus 40 tūkst. dolerių ir vėl galėtų sau leisti įsigyti sportiškus automobilius.

Tai joks atsitiktinumas, kad tarp 1945 ir 1974 metų (JAV ekonomikos klestėjimo laikotarpis) pasaulį išvydo labiausiai žadą atimantys automobiliai. Vien ko verti to laikmečio kultiniai amerikietiški „muscle car“ automobiliai, kuriuos dar ir šiais laikais matome filmuose ar muzikos vaizdo klipuose.

Išvada paprasta, jei dabartinėje didžiausioje pasaulyje rinkoje nesikeis ekonominė situacija, sportiškų automobilių rinka ir toliau sparčiai trauksis.

Entuziastų nuomonė

Norėdami sužinoti nuomonę apie situaciją iš pirmų lūpų, pakalbinome „Fast Car Shop“ parduotuvės vadovą ir ilgametį automobilių entuziastą Agnių Pocevičių.

Paklaustas kodėl jis prieš daug metų pirko ir dar tebeturi vieną iš automaniškiausių sportiškų automobilių pasaulyje „Honda S2000“, Agnius sakė: „Honda S2000“ pirkau, nes tuo metu tai buvo tokia, atrodo, neįmanoma svajonė, kurią galų gale pavyks įgyvendinti. Na ir pavyko. Ir sakyčiau ji pas mane jau užsibuvo ilgokai – septynis metus.“

„Honda S2000“ buvo atrodytų neįmanoma svajonė

„Bet ji lieka pas mane ir toliau tik dėl dviejų priežasčių. Tai lyg investicija, nes automobilio kaina kasmet auga. Ir man jos niekada neatsibosta vairuoti. Taip, galios jai galbūt jau ir trūksta lyginant su šių dienų automobiliais, bet tikslus jos valdymas, 9 tūkst. aps./min siekiantys variklio sūkiai, ideali mechaninė pavarų dėžė ir jos variklio gausmas atperka galios trūkumą. Dėl šios priežasties manau jai vietos garaže liks visada“, - komentavo Agnius.

Trečioje straipsnių serijos apie sportiškų automobilių rinkos smukimą dalyje aptarsime elektromobilių ir ekologijos įtaką.

Straipsnyje buvo panaudota „Road and Track“, „Motor1.com“ ir „Hotcars.com“ medžiaga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius