Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 11 30

Kokio itališko karinio visureigio atsiradimą lėmė legendinis „Willys Jeep“?

„Alfa Romeo“ yra gilią ir nuostabią istoriją turinti itališka automobilių markė. „Alfa Romeo“ logotipą turėjo daugybė sportinių automobilių, taip pat ir daug paprastų kasdienių, bet labai stilingų modelių. Tačiau „Alfa Romeo Matta“ visureigis nebuvo nei sportiškas, nei ypatingai gražus. Nors jį ir pristatė pirmasis „Formulės 1“ čempionas.
Ankstyvas Alfa Romeo Matta markės muziejuje Milane. (Zairon, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)
Ankstyvas Alfa Romeo Matta markės muziejuje Milane. (Zairon, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

„Alfa Romeo Matta“ buvo sukurtas pokaryje, kai „Willys Jeep“ dar buvo visai šviežias prisiminimas. Tai, kad originalusis „Jeep“ buvo įkvėpimo šaltinis kuriant „Matta“, niekas ir nebandė slėpti – Italijos vyriausybė iš tikrųjų žvalgėsi kuo pakeisti turimus „Willys Jeep/Ford GPW“ visureigius. 1951 metais „Alfa Romeo“ Italijos ginkluotosioms pajėgoms pasiūlė savo džipą – 1900 M. Įdomu, kad dabar abi „Alfa Romeo“ ir „Jeep“ markės priklauso „Stellantis“ grupei.

„Alfa Romeo Matta“ – sukurtas kariams

Originalus „Jeep“ parodė pasauliui, kad lengvas pajėgus visureigis kariams gali būti labai naudingas. 20 amžiaus viduryje Italija norėjo paprasto karinio visureigio, todėl vyriausybė skelbė konkursą tokios mašinos sukūrimui. Žinoma, kartu taip buvo bandoma skatinti vietinę automobilių pramonę. Į kvietimą atsiliepė „Alfa Romeo“, kuri sukūrė 1900 M ir „Fiat“ su „Campagnola“ visureigiu.

„Alfa Romeo“ visureigį, gavusį „Matta“ (it. – Pašėlęs) pravardę, sukūrė inžinierius Giuseppe Busso su savo komanda. Projektui buvo skirti vos keli mėnesiai, todėl, negaišdamas laiko, Busso ėmė tyrinėti britišką „Land Rover 80“ visureigį, kuris tada buvo dar visai naujas, bei originalų „Jeep“. Vos per kelis mėnesius Busso sukūrė naują rėmą, važiuoklę bei kėbulą, o 1,9 litrų variklis buvo paimtas iš „Alfa Romeo 1900“ sedano.

„Alfa Romeo“ lenktyniavo su laiku ir „Fiat“, kuri savo visureigio gamybą pradėjo anksčiau. Tačiau 1951 metų gegužę prasidėjo abiejų kompanijų pasiūlytų prototipų bandymai.

Po pirmųjų bandymų „Alfa Romeo“ visureigis buvo kritikuojamas kaip per silpnas. „Alfa Romeo“ savo prototipą turėjo supaprastinti, kad jis būtų tvirtesnis, atsparesnis raižytos bekelės baisumams. Buvo sumažinta variklio kompresija, kad jis galėtų naudoti prastesnį benziną, sumontuotas vadinamas sausasis karteris, transmisijos pakeitimais padidintas sukimo momentas prie žemų variklio sūkių. Galutiniai prototipai sukurti 1951-ųjų rugsėjį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius