Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Metų sunkvežimio“ konkurse – eksperimentas: kiek elektrinis sunkiasvoris gali nuriedėti viena įkrova?

Šių metų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurse – net trys elektra varomi sunkvežimiai iš septynių. Natūralu, jog jie sulaukia daugybės dėmesio ir dar daugiau klausimų. Vienas dažnesnių: „ar „traukia“?
Vitoldas Milius elektriniu sunkvežimiu „Scania“ siekė nuvažiuojamo atstumo rekordo
Vitoldas Milius elektriniu sunkvežimiu „Scania“ siekė nuvažiuojamo atstumo rekordo / E.Babelio nuotr.

Tad Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), organizuojantis konkursą, nusprendė patikrinti, koks skirtumas tarp identiškų, tačiau skirtingą galios šaltinį turinčių, sunkvežimių: elektrinio ir dyzelinio. Plačiau apie traukos lenktynes, kuriose dalyvavo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius bei lenktynininkas Benediktas Vanagas, skaitykite čia.

Dieną prailgino elektrinis rekordas

Galiausiai, kad elektriniai sunkvežimiai būtų išnarstyti iki galo, LŽA drauge su V. Milium nusprendė patikrinti ir tai, kiek toli galima nuriedėti su pilnutėles baterijas turinčiu sunkvežimiu. Kad per lengva nebūtų, važiuoti V. Miliui tikrinant elektrinės „Scania“ galimybes teko ne kur kitur, o vienintelėje Lietuvos žiedinių lenktynių trasoje – „Nemuno žiede“.

Iššūkis prasidėjo įkrovos stotelėje pripildžius „Scania“ baterijas. Borto kompiuteris tikino, jog šitai leis V. Miliui nuvažiuoti 215 km. Kadangi „Nemuno žiedo“ trasa dar ir kalvota, ne vienas smalsuolis prognozavo, kad tikrasis nuvažiuotas atstumas tik šiek tiek perkops rodomą technikos.

Tačiau rezultatas buvo kitoks. Pirmiausia, V. Miliui teko ir panaktinėti, mat besiekiant rekordo nusileido saulė, o numatytą finišo laiką teko stumtelėti net keliomis valandomis. Tačiau galiausiai buvo nuvažiuota 322,4 km – trečdaliu daugiau nei rodė borto kompiuteris.

Kelis į Vilniaus apylinkes

Po bandymų „Nemuno žiedo“ trasoje, visi septyni šiemet į „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ vardą pretenduojantys sunkiasvoriai keliaus į greta sostinės įsikūrusį Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro autodromą.

Čia įrengtame bandymų poligone visi septyni sunkvežimiai bus bandomi ekstremaliomis sąlygomis, primenančiomis tas, kurias patirti vairuotojams tenka žiemą. Visa komisija gaus progą čia įvertinti, kaip veikia naujausios pagalbos sistemos, vairavimo asistentai bei kitos technologijos.

„DKV LIVE Metų sunkvežimiu 2023“ pretenduoja tapti (abėcėlės tvarka):

„Ford F-MAX“
MAN TGX
„Mercedes-Benz E-Actros“
„Scania 460S“
„Scania P230“
„Volvo FH“
„Volvo FH Electric“

Kuris iš šių sunkiasvorių taps metų geriausiu, kas pelnys ekologiškiausio, geriausio elektrinio ir kitus titulus, paaiškės birželio 1-ąją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius