15min be reklamos
2022 11 07, 07:00

Padangų keitimo grimasos: kodėl montuotojai kartais atsisako suteikti paslaugą?

Pirmosios lapkričio dienos – pats darbymetis padangų pardavėjams ir jų montavimo paslaugas teikiančioms įmonėms. Nors žiemiški orai mūsų šalies dar neaplankė, dauguma vairuotojų suskubo keisti padangas iš vasarinių į žiemines. Tačiau tą darantys paskutinėmis dienomis susiduria su keblumais – padangų montavimo servisuose vietos eilėje tenka laukti nuo kelių valandų iki savaitės, o ir pačios padangos šiemet yra šiek tiek pabrangusios. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai montuotojai savo padangas atsivežusius klientus aptarnauti atsisako.
Padangų montavimo sezono įkarštis
Padangų montavimo sezono įkarštis / 15min montažas

SVARBU: Ekspertai įvardijo geriausias žiemines padangas: kurias iš jų pirkti apsimoka labiausiai?

Jau žiūri ir į kainą

Padangomis prekiaujančios daugkartinio Lietuvos ralio čempiono Roko Lipeikio įmonės „Egzotika“ Panevėžio padalinio vadovas Aivaras Valentinavičius sako, kad žieminių padangų žmonės dairytis pradėjo dar spalio mėnesio pradžioje, tačiau pats pikas parduotuvėje ir servise prasidėjo šią savaitę. Pašnekovas sako, kad analogiškas tempas bus juntamas ir artimiausias dvi savaites.

A.Valentinavičius sako, kad šiais metais pirkėjai padangas jau renkasi labiau atsižvelgdami į kainą, kadangi beveik visas asortimentas yra pabrangęs. Padalinio vadovo teigimu, vairuotojai vis dažniau dairosi į ekonominės klasės padangas, nors ir jų segmente yra tikrai gerų gaminių, prilygstančių ar net pranokstančių garsius prekinius ženklus.

„Nors visiems ir visais laikais saugumas buvo pirmoje vietoje, tačiau kuo toliau, tuo labiau žmonės žiūri į kainą. Dabar žmonės to saugumo ieško pigesnių padangų segmente. Tie, kas pirko „Premium“ segmento padangas, dabar perka vidutinio segmento. Tie, kurie pirko vidutines padangas, dabar žiūri į ekonomines. Tačiau ir čia padangų pasirinkimas yra labai didelis ir yra tikrai gerų padangų.

Padangos šiemet yra pabrangusios, nes brango ir žaliavos, darbo jėga. Beveik visos padangos pabrango 10–15 proc., o kai kurios ir 20 proc.“, – sakė Aivaras Valentinavičius.

Dygliuotų padangų parduodama vis mažiau

Aivaras Valentinavičius sako, kad kuo toliau, tuo mažiau pirkėjų renkasi dygliuotas žiemines padangas. Tai galima pastebėti ir jo vadovaujamos parduotuvės asortimente. Lentynose daugiausiai puikuojasi įvairaus minkštumo mišinio padangos be dyglių.

Tačiau yra ir tokių klientų, kurie net ir matydami, jog žiemos kasmet vis šiltesnės ir dienų su sunkiomis eismo sąlygomis būna vis mažiau, vis vien ant savo automobilio nori matyti dygliuotas padangas.

„Dygliuotų padangų segmentas pamažu kasmet mažėja, tačiau poreikis vis dar yra. Dabar populiaru gyventi rajone, priemiesčiuose, soduose ar sodybose, kur kelias žiemą dažniausiai būna nei barstytas, nei valytas. Tokie žmonės visgi apsisprendžia pasilikti prie dygliuotų padangų, nors didžiąją žiemos dalį tokių sudėtingų sąlygų Lietuvoje neturime. Aišku, dygliai kiek riboja geografinį žmonių judėjimą, nes, tarkime, Lenkijoje dygliuotų padangų naudojimas yra draudžiamas. Tačiau Latvijoje, Estijoje važiuoti jomis galima. Neplanuojama jų uždrausti ir Lietuvoje“, – pasakoja Aivaras Valentinavičius.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Aivaras Valentinavičius
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Aivaras Valentinavičius

Klientus tenka įkalbėti pakeisti savo sprendimą

Šiuo metu „Egzotika“ padalinyje Panevėžyje padangų montavimui eilė siekia dvi savaites. Žinoma, galima atvykti ir stovėti prie padangų keitimo dirbtuvių gyvoje eilėje ir tikėtis, kad kažkas neatvažiuos rezervuotu laiku. Tačiau tokių savo laiką švaistančių klientų yra mažai.

Aivaras Valentinavičius atkreipė dėmesį ir į dar vieną kategoriją vairuotojų. Tai tokie klientai, kurie savo saugumo sąskaita taupo ant savo automobilio dėdami apgailėtinos būklės padangas.

„Montuoti jie atsiveža tokias padangas, kurios jau seniausiai turėjo būti utilizuotos. Nors pagal kelių eismo taisykles jų protektoriaus gylis dažniausiai atitinka trijų milimetrų reikalavimą, tačiau padangos yra senos, nevienodai nudilusios, pažeistos. Tokiais atvejais žmogų tenka įkalbėti pasidairyti po parduotuvę ir pasižiūrėti į jo finansines galimybes atitinkančius pasiūlymus.

Kai daugiau purvo ir sniego, kartais ir trijų, ir penkių milimetrų protektoriaus gali būti per mažai. Protektorius reikalingas gilesnis ir padangos mišinys, vadinkime, šviežesnis. Tik tokiu atveju bus geras sukibimas ir ant plikledžio, ir ant purvo bei sniego. Kai žmogui pateiki visus argumentus, kodėl jo padangos blogos ir kodėl reikėtų įsigyti naujas, dažniausiai jis ima ir suvokia, kad visgi mūsų pasiūlymas yra pagrįstas ne siekiu parduoti padangą, bet norint žmogui užtikrinti saugumą kelyje“, – kalbėjo Aivaras Valentinavičius.

Nesaugias padangas montuoti atsisako ir siūlo alternatyvą

A.Valentinavičiui antrina ir Panevėžyje, Ramygalos gatvėje veikiančio „Ratų serviso“ darbuotojas Aretas Juodikis. Jo teigimu, yra buvę atvejų, kai klientas montuoti atsiveža tokios būklės žieminės padangas, kad jos nebūtų tinkamos jau net vasarai. Tokiais atvejais montuotojai paslaugą suteikti tiesiog atsisako ir pasiūlo žmogui grįžti pas juos įsigijus tinkamas padangas.

Beje, čia pat „Ratų servise“ galima įsigyti ir restauruotų padangų. Jos, pasak Areto Juodikio, kartais be reikalo vertinamos skeptiškai. Tai pigi alternatyva brangioms padangoms, tačiau jų pravažumo savybės dėl šviežios, minkštos gumos ir gausaus protektoriaus kiekio yra visai neblogos net ir pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.

„Dažniausiai žmonės padangas keičia kas du tris sezonus, tai labai blogų padangų matyti tenka retai. Aišku, būna atvejų, kai atvažiuoja ir atsiveža montavimui tokias padangas, kurios savo nudilimu panašios į sporte naudojamus „slikus“. Tokiems klientams pasakome, kad tokių padangų jiems tikrai nedėsime. Tiesiog atsisakome aptarnauti ir liepiame pirkti naujas padangas.

Patys naujomis padangomis neprekiaujame, tačiau turime nemažą asortimentą restauruotų padangų. Jos tikrai populiarios ir jos kartais veikia net geriau nei kokios nors gamyklinės. Turime klientų, kurie jau ketvirtą sezoną važiuos su restauruotomis žieminėmis padangomis ir jos atrodo beveik kaip naujos.

Žmonės tikrai nespjauna į restauruotas padangas dar ir dėl kainos. Visos padangos pabrango, o tarkime R15 ar R16 dydžio restauruotą padangą galime pasiūlyti už 35 eurus. Ir jos tikrai nevažiuos žymiai prasčiau nei brangi garsaus gamintojo padanga“, – sakė Aretas Juodikis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Aretas Juodikis
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Aretas Juodikis

Antroji klientų banga – po pirmojo sniego

„Ratų serviso“ atstovas Aretas Juodikis sako, kad ši ir kita savaitė – pats darbų įkarštis. Šioje vietoje išankstinė registracija nėra vykdoma – klientai padangų keitimo laukia gyvoje eilėje. Šiuo metu vidutinis laukimo laikas yra maždaug valanda. Pašnekovas prognozuoja, kad per savaitę ar dvi padangų keitimo bumas aprims, tačiau dar vienas pikas prognozuojamas atvėsus orams ir iškritus pirmam sniegui.

„Dirbame maksimaliu tempu jau kokią savaitę ar dešimt dienų. Šiuo metu atvykus padangų montavimui reikėtų laukti valandą ar dvi. Priklausomai nuo to, ar reikia vasarines padangas numontuoti, ar žieminės montuojamos ant kitų ratlankių, reikia balansuoti ar ne, kaina svyruoja nuo 20 iki 30 eurų. Jei tik pakeisti jau sumontuotą komplektą be balansavimo, tai kainuos 10 eurų.

Padangų keitimo sezonas visada susidaro iš dviejų bangų. Pirmoji banga dabar, kai keisti reikia dėl kelių eismo taisyklių reikalavimo. Antroji banga bus iškritus pirmam sniegui, nes tada padangomis susirūpins visi tie, kurie kol kas esant tokiems orams nusprendžia padangų nekeisti ir važinėti vasarinėmis ar patenkinamos būklės universaliomis“, – sakė Aretas Juodikis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką