TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pamatykite: keisčiausi autobusai automobilių istorijoje

Automobilių istorijoje yra buvę pačių keisčiausių egzempliorių. Šį kartą pažvelkime į netradicinio dizaino autobusus.
 Opel Blitz, 1934 m
Opel Blitz, 1934 m / Trucker.lt arch. nuotr.

„Opel Blitz“, 1934 m

Hitlerio atėjimas į valdžią pasauliui atnešė kruvinus karus, o Vokietijai – ekonomikos pakilimą. Šalyje buvo pradėti tiesti greitkeliai, atsigavo pramonė, vystėsi ne tik žemės ūkis, bet ir automobilių pramonė. Nuo 1935 metų išvis tapo madinga kurti greitaeigius tarpmiestinius autobusus, tad šioje srityje nė vienas vokiečių gamintojas nenorėjo atsilikti nuo konkurentų. Opelis tada sukūrė modelį „Blitz“, rašo trucker.lt.

„Bussing-NAG 375Т“

Trucker.lt arch. nuotr./Bussing-NAG 375Т
Trucker.lt arch. nuotr./Bussing-NAG 375Т

Rinkoje vienas po kito debiutuodavo aerodinaminiai, tarsi nulietu kėbulu, autobusai. Lašo formos autobusai su visiškai uždengtomis ratų arkomis, į galą žemėjantys, su išlenktais priekiniais ir salonų stiklais bei beveik nematomais statramsčiais labai priminė futūristinį ateities transportą.

Trucker.lt arch. nuotr./Autobusas „Golden Dolphin“
Trucker.lt arch. nuotr./Autobusas „Golden Dolphin“

Panašios mados buvo „gyvos“ ir po karo. Tarkim 1956 m. Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas miesto autobusas Golden Dolphin (Auksinis delfinas). Jis išsiskyrė tuo, kad turėjo dujinį turbininį 400 AG variklį, leidžiantį pasiekti 200 km/val. greitį.

„Mercedes Benz Kässbohrer Grossraum Sattelbus“

Trucker.lt arch. nuotr./Mercedes Benz Kässbohrer Grossraum Sattelbus
Trucker.lt arch. nuotr./Mercedes Benz Kässbohrer Grossraum Sattelbus

O šis modelis iš kitų išsiskyrė tuo, kad didžiulis keleivių salonas buvo sukurtas tarsi vilkiko puspriekabė, kabinama prie Mercedes-Benz L 6500, arba, jeigu tiksliau, ant panaudojus šio sunkvežimio bazę sukurto balninio vilkiko Mercedes-Benz Sattelschlepper Typ LZ 8000. Penkiolika tonų sverianti konstrukcija turėjo 114 sėdimų vietų, šeši žmonės tilpo vilkiko kabinoje, 52 keleiviai galėjo keliauti stovėdami. Visgi Vokietijoje idėja nepasiteisino, nes autobusas buvo gan lėtas ir juo sunku buvo manevruoti siaurose miestų gatvėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius