-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 05 16

Paradoksas: kodėl „Michelin“ padangų prekinis ženklas „kvietė išgerti“?

Visos su automobiliais susijusios pramonės šakos savo marketingo kampanijose stengiasi išlaikyti atstumą nuo svaigalų. Todėl keista, kad vienas žinomiausių visų laikų kompanijų talismanų „Michelin“ Žmogus kadaise kvietė išgerti. Tiesą sakant, net ir jo vardas buvo sukurtas pagal tą kvietimą.
Michelin reklama laikraštyje 1920 metais. Sunku įžiūrėti, bet Bibendumo lūpose – cigaras (Internet Archive Book Images, Wikimedia)
Michelin reklama laikraštyje 1920 metais. Sunku įžiūrėti, bet Bibendumo lūpose – cigaras (Internet Archive Book Images, Wikimedia)

Prancūzų padangų gamintojas "Michelin" buvo įkurtas 1889 m. Istorija byloja, kad broliai Édouardas ir André Michelinai turėjo žemės ūkio padargų verslą. Kartą į jų dirbtuves užsuko dviratininkas su pradurta padanga ir broliai pabandė ją sutaisyti. Standartizuotų, lengvai keičiamų padangų tada nebuvo, todėl teko lopyti pradurtą.

Broliams nepavyko suremontuoti dviračio, bet šis įvykis jiems pametėjo idėją įkurti naują lengvai keičiamų padangų gamintoją. Visa kita – ilga ir iki šiol tebesitęsianti istorija.

1894 metais, kai "Michelin" dar buvo labai jaunas, bet augantis padangų gamintojas, broliai Édouardas ir André dalyvavo parodoje Lione. Ten Édouardas matė padangų krūvą ir broliui užsiminė, kad ji jam atrodo panaši į žmogų. Galbūt jums tai atrodo keista, bet ir jūs esate tai patyrę, kai debesyse, medienos raštuose ar lubų tinke įžiūrėjote žmogaus veidą ar kitą formą.

Šis reiškinys, beje, yra vadinamas pereidolija – atsitiktinėse formose ir raštuose žmogaus smegenys sugeba įžvelgti ką nors pažįstamo. Édouardas padangų krūvoje įžvelgė žmogaus formas.

Ir ta mintis Michelin brolių, matyt, nepaliko. 1898 metais jie kreipėsi į menininką Mariusą Rossilloną, žinomą O’Galop slapyvardžiu, kad šis padangų gamintojui nupieštų reklamą. Rossillonas iš stalčiaus išsitraukė vienai Miuncheno alaus gamyklai pieštą, bet jai neįtikusį paveikslėlį, kuriame didelė žmogiška figūra kelia alaus taurę ir sako – „Nunc est bibendum“. Tai – citata iš Horacijaus „Odžių“, reiškianti „Dabar laikas išgerti“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius