Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmieji pasaulyje: „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamybai naudos be iškastinio kuro išlietą plieną

„Volvo“ tampa pirmuoju sunkvežimių gamintoju, nuo šiol savo sunkiasvoriams naudosiančiu be iškastinio kuro išlietą plieną. Tokį lydinį gamintojui tieks Švedijos įmonė SSAB, rašoma pranešime.
„Volvo FH Electric“
„Volvo FH Electric“ / „Volvo“ nuotr.

SSAB įmonė tokį plieną lieja pasitelkdama visiškai naują technologiją, kurios pagrindas – vandenilis. Tai lemia gerokai mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, nei taikant įprastą liejimo metodą. „Volvo“ naująjį plieną kol kas integruos dar nedidele apimtimi, o pirmieji elektriniai sunkvežimiai, pagaminti naudojant šią medžiagą, bus surinkti 2022 metų trečiajame ketvirtyje.

„Palaipsniui didinsime be iškastinio kuro gaunamų medžiagų kiekį visuose mūsų sunkvežimiuose. Taip galima pasiekti nulinę taršą vertinant ne tik jų eksploataciją, bet ir gamybos medžiagas“, – sako vyresnioji „Volvo Trucks“ produkto viceprezidentė Jessica Sandström.

Pritaikius vandenilio technologiją gautas plienas iš pradžių bus naudojamas sunkvežimių rėmams. Tai pati svarbiausia sunkiasvorio laikančiosios konstrukcijos dalis, ant kurios montuojami visi kiti pagrindiniai komponentai. Didėjant tokio be iškastinio kuro išlieto plieno pasiūlai, palaipsniui iš jo bus daromos ir kitos dalys.

90 proc. „Volvo“ sunkvežimio gali būti perdirbama

Šiandien maždaug 30 proc. naujo „Volvo“ sunkvežimio gamybai naudojamų medžiagų yra perdirbtos. Pasibaigus sunkiasvorio eksploatacijos laikotarpiui, iki 90 proc. jo detalių galima perdirbti ir pritaikyti įvairiose pramonės šakose.

„Mes nenuilsdami stengiamės mažinti poveikį aplinkai. Tuo pat metu siekiame visiško žiedinės ekonomikos modelio įgyvendinimo tiek bendrovės veikloje, tiek eksploatuojant mūsų pagamintus sunkvežimius“, – pabrėžia J. Sandström.

Norėdama pereiti prie be iškastinio kuro pagaminto plieno, „Volvo Group“ nuo 2021 metų bendradarbiauja su SSAB įmone. Tai pačiais metais buvo pristatyta ir pirmoji iš tokio plieno sukurta mašina – kasybai ir karjerams skirtas elektra varomas autonominis savivartis.

Be iškastinio kuro išlietas plienas bus svarbus papildymas greta „Volvo“ sunkvežimių gamybai taip pat naudojamo įprastu būdu gaunamo ir perdirbto plieno.

„Volvo Trucks“ pagal Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos yra įsipareigojęs iki 2040 metų pasiekti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Tai galioja bendrai įmonės veiklai ir jos gaminamoms transporto priemonėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais