Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 08

„Renault Fuego“ – pamirštas kupė, kurį gamintojas vadino greičiausiu

Devintojo dešimtmečio pradžioje „Renault Fuego“ buvo neblogai žinomas automobilis. Liepsnos vardą gavęs modelis pirkėjus viliojo inovacijomis ir stilingu dizainu. Ir reklamomis, kurios rėkė „Greičiausias dviejų durelių automobilis pasaulyje“. Bet juk tai negalėjo būti tiesa – negi „Renault“ atvirai melavo?
Renault Fuego Turbo. Geltoni žibintai tuo metu Prancūzijoje buvo privalomi. (Furtivoman, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)
Renault Fuego Turbo. Geltoni žibintai tuo metu Prancūzijoje buvo privalomi. (Furtivoman, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

„Renault Fuego“ buvo sugalvotas kaip pamaina senstantiems „Renault 15“ ir 17 kupė modeliams. Tuo metu „Renault Sport“ divizija dar neegzistavo – ji buvo sukurta tik gerokai vėliau kartu su „Renault Sport Spider“ automobiliu. Tačiau Renault svajojo pakelti savo markės įvaizdį į aukštesnį lygį, o tam reikėjo stilingo kupė, kuris galėtų stovėti šalia „Volkswagen Scirocco“ ir galbūt net „Ford Capri“.

„Fuego“ projektui, pradėtam dar 1976 metais, vadovavo garsus prancūzų automobilių kūrėjas Robertas Opronas, kurį „Renault“ prisiviliojo iš bankrutavusio „Citroën“ (ten jis kūrė tokius automobilius kaip SM). Tiesa, „Fuego“ nupiešė ne pats „Opronas“, o jo vadovaujamas Michelio Jardino ir Francois Lampreia duetas – pirmajam teko sukurti kėbulo dizainą, antrajam – saloną.

Mechaniškai „Fuego“ buvo kuriamas ant „Renault 18“ platformos, kurią tas sedanas didžiaja dalimi paveldėjo iš „Renault 12“. „Fuego“ gamyba prasidėjo 1980 metais ir jis labai greitai tapo vienu populiariausių kupė automobiliu Europoje. Tiesa, tik trumpam.

„Renault Fuego“ – gražus, erdvus, aptakus

„Renault Fuego“ – tai beveik 4,4 metrų ilgio ir 1,7 m pločio dviduris keturvietis hečbekas. Jis pasižymi santykinai aukšta stogo linija, padidinančią erdvės pojūtį salone. „Renault“ gyrėsi, kad „Fuego“ buvo pirmasis masinės gamybos sportinis keturvietis automobilis, ištobulintas vėjo tunelyje – jo aerodinaminis koeficientas yra vos 0,32-0,35 (priklauso nuo modifikacijos). Tiesa, tuo sunku patikėti, o „Fuego“ vis tiek nebuvo labai sportiškas.

Po „Renault Fuego“ kapotu buvo montuojami net šeši skirtingi varikliai – nuo 1,4 iki 2,2 litrų (nuo 47 iki 97 kW). Siūlyti ir mechaninių, ir automatinių transmisijų variantai. Nors „Fuego“ sveria vos daugiau nei 1,1 t, priekiniais ratais varomas automobilis vis tiek nėra sportiškas. Sena platforma ir silpni maži varikliai pavertė „Fuego“ paprastu kasdienišku automobiliu, o ne vingiuotų kelių atletu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius