-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šis elektromobilis tiesiog sklando: prabangus elektrinis BMW iX visureigis yra sumanus ir greitas

Dabartiniai BMW yra svajonių automobiliai. Kilnūs, galingi, temperamentingi. Naujasis BMW iX taip pat yra automobilis, kuriuo verta stebėtis. Išbandėme šį technikos stebuklą iš Miuncheno ir ištarėme – ohoho! Kaip 2,6 tonos sveriantį iX be jokio vargo įmanoma priversti šauti pirmyn? Kaip toks didelis automobilis gali taip elegantiškai plaukti gatvėmis? Kaip elektra varomas SUV gali nuvažiuoti daugiau nei 600 kilometrų?
Nepaisant maždaug 2,6 tonos svorio, didingasis BMW iX tiesiog sklendžia keliu.
Nepaisant maždaug 2,6 tonos svorio, didingasis BMW iX tiesiog sklendžia keliu. / Auto Bild Lietuva nuotr.

Visureigio interjeras modernus, viduje viskas dailiai sutvarkyta, čia gausu vietos ir, svarbiausia, įspūdingas milžiniškas ekranas. Norint viską suvaldyti naudojantis meniu ir centriniu jutikliniu ekranu, pirmiausia reikia įgūdžių suprasti funkcijas ir dar retkarčiais užmesti akį į nuorodas ekrane. Trumpai tariant, tai nevyksta intuityviai ir be reikalo išblaško dėmesį.

Auto Bild Lietuva nuotr./Vairas šiek tiek kampuotas, dvigubas ekranas truputį išlenktas. „iDrive“ valdiklis akį traukia krištolo žavesiu
Auto Bild Lietuva nuotr./Vairas šiek tiek kampuotas, dvigubas ekranas truputį išlenktas. „iDrive“ valdiklis akį traukia krištolo žavesiu

Ant galinių sėdynių sėdima it ant plokščių suolų, be to, kažkaip šiek tiek kreivokai – taip yra dėl keistokos formos išorinės galinio atlošo dalies. Dar didesnės galėtų būti ir priekinės sėdynės – važiuojant BMW apimantis jausmas, lyg būtumėte puikiai integruoti į automobilį, čia, deja, taip ir neaplanko. Tačiau elektra reguliuojamų priekinių sėdynių apmušalai labai patogūs ir tinkami ilgoms kelionėms.

Auto Bild Lietuva nuotr./BMW iX xDrive50
Auto Bild Lietuva nuotr./BMW iX xDrive50

Taip ir turi būti, nes remiantis gamintojo deklaruojamais duomenimis, iX vienu įkrovimu nuvažiuoja daugiau nei 600 kilometrų, o mums testo metu pavyko įveikti 415 kilometrų. Taigi 100 km kelio įveikti iX 50 vidutiniškai prireikė 25,3 kWh.

Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad aktyviu vairavimo stiliumi besimėgaujantys BMW vairuotojai nė nemirktelėję sugeba iš baterijų išsiurbti ir 30 kWh. Beje, taip elgiantis šiek tiek suprastėjas sprinto rungties (įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h) įveikimo laikas.

Kitaip tariant: kiekvienas, kuriam patinka išnaudoti daugiau nei 500 AG, turėtų tikėtis viena baterijos įkrova nuvažiuoti mažiau nei 300 kilometrų.

Auto Bild Lietuva nuotr./Bagažinės grindyse yra papildoma dėtuvė, kurioje telpa įvairūs krovinių skyriaus ir įkrovimui būtini priedai
Auto Bild Lietuva nuotr./Bagažinės grindyse yra papildoma dėtuvė, kurioje telpa įvairūs krovinių skyriaus ir įkrovimui būtini priedai

Dar šiek tiek apie įkrovimo subtilybes: BMW visureigis gali abejingai imti energiją prijungtas prie buitinio elektros lizdo (visiškai įkrauti bateriją reikia net 54 valandų!) arba godžiai ją siurbti iš viešos greitojo įkrovimo stotelės. Beje, iX 50 iš įkrovimo stotelės (200 kW) maždaug 70 procentų akumuliatoriaus talpos prisipildo maždaug per 34 minutes. Prie buitinio sieninio įkrovimo prietaiso (11 kW) visiškai išsikrovęs iX praleidžia apie vienuolika valandų. Tinkamas naudoti įtaisas, bet tobulėti dar yra kur.

Auto Bild Lietuva nuotr./Po inkstų formos grotelėmis slepiasi elektroninių pagalbininkų jutikliai
Auto Bild Lietuva nuotr./Po inkstų formos grotelėmis slepiasi elektroninių pagalbininkų jutikliai

Išvada

Šio BMW įranga gausi, kaip elektromobilis jis yra tikra palaima, o kaip visureigis – vienas geriausių. Maždaug taip trumpai galima apibūdinti naująjį iX. Nuvažiuojamas atstumas tinkamas, įkrovimo trukmė – tipiška.

BMW iX xDrive50 įvertinimas

Kėbulas – 4 balai. Daug erdvės, kokybiškas interjeras užtikrina gerą savijautą. Galingų matmenų didingas SUV.

Variklis – 4 balai. Elektrinė pavara su kintamos rekuperacijos funkcija, pakankamu galingumu, greitojo įkrovimo galimybe; ilgas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

Važiavimo dinamika – 4 balai. Puikus sprinteris, važiuoja stabiliai, gera stabdžių sistema.

Junglumas – 5 balai. Aukščiausio lygio prieiga prie internetinio ryšio. Asistentai? Visi įmanomi. Valdymas vidutiniškas.

Ekologija – 4 balai. Sunkus ir galingas automobilis su nuline CO2 tarša.

Komfortas – 4,5. Pakaba veikia puikiai, žemas triukšmo lygis, geriausia įmanoma įranga.

Kaina – 2,5. Bazinės versijos iX kaina įspūdingai aukšta, už svarbius įrangos elementus tenka papildomai primokėti.

„Auto Bild“ galutinis įvertinimas – 4 balai.

Techniniai gamintojo duomenys BMW

Variklis Du elektriniai
Galia (pr./gal.; kW) 190/230
Sistemos galia (kW/AG) 385/523
Maks. sukimo momentas (Nm) 765
Baterijos tipas ličio jonų
Baterijos talpa (bruto/neto; kWh) 111,5/105,2
Maks. greitis (km/h) 200
Pavarų dėžė bepakopė automatinė
Varantieji ratai visi
Gamintojo nurodomos energijos sąnaudos (kWh/100 km; WLTP) 20,4
CO2 tarša (g/km) 0
Gamintojo nurodomas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas (km; WLTP) 616
Velkamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg) 2500/750
Bagažinės talpa (l) 500–1750
Ilgis/plotis/aukštis (mm), * – plotis su veidrodėliais 4953/1967–2230*/1696
Bazinės versijos kaina (eurais) nuo 97 890

Testo rezultatai

Įsibėgėjimas 0–50 km/h 2,1 s
Įsibėgėjimas 0–50 km/h 2,1 s
0–100 km/h 4,6 s
0–130 km/h 6,9 s
0–160 km/h 9,9 s
Elastingumas 60–100 km/h 2,1 s
80–120 km/h 2,6 s
Automobilio svoris/krovumas 2575/570 kg
Svorio pasiskirstymas priekyje/gale 49/51 %
Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę 12,2/12,2 m
Sėdynių aukštis 725 mm
Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais 35 m
važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais 34,4 m
Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h 51 dB (A)
važiuojant 100 km/h 61 dB (A)
važiuojant 130/160 km/h 64/69 dB (A)
Energijos sąnaudos važiuojant taupiai (kWh/100 km) 17,8
Vid. enerijos sąnaudos, įveikiant „Auto Bild“ 155 km testą (kWh/100 km), skirtumas (proc.) nuo gamintojo pateikiamų WLTP sąnaudų 25,3 +24
Energijos sąnaudos važiuojant sportiškai (kWh/100 km) 29,5
CO2 (g/100 km; atsižvelgiant į testuojant pasiektas degalų sąnaudas) 0
Viena įkrova nuvažiuotas atstumas (km; atsižvelgiant į testuojant pasiektas energijos sąnaudas) 415

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius