-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svajonių „Volvo“: kvadratinis

Ženevos automobilių parodoje neieškojau įmonių vadovų, inžinierių ar rinkodaros specialistų. Norėjau pakalbinti automobilių dizainerį, nes pokalbiai su jais atskleidžia įdomiausias detales, o kartais ir vieną kitą paslaptį.
Vyresnysis „Volvo“ eksterjero dizaineris Peteris Reuterbergas
Vyresnysis „Volvo“ eksterjero dizaineris Peteris Reuterbergas / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr.

Apie paslaptis ir ateities automobilius kalbamės su „Volvo“ vyresniuoju eksterjero dizaineriu Peteriu Reuterbergu. 

– Ženevoje „Volvo“ pristato atnaujintus 60-osios serijos modelius – sedaną S60, universalą V60 ir krosoverį XC60. Jie smarkiai skiriasi nuo senųjų kvadratinių „Volvo“. Ar legendinės formos jau atgyveno?

– „Volvo 240“ modelis tapo tikra ikona, bet dabar judame pirmyn, semiamės įkvėpimo gamtoje ir kuriame gerokai dinamiškesnius „Volvo“ automobilius. Tiesa, kiekvienai linijai stengiamės suteikti kuo tiesesnę formą, nenorime jos perkrauti. Taip sukuriame beveik skandinaviško namo atitikmenį automobilių pasaulyje – šalta, tvirta išvaizda išorėje ir jaukus interjeras.

– Kiekviename dizaino biure galima rasti įkvėpimų sieną, kur visa komanda sega nuotraukas su jiems patikusiais dizaino elementais. Kas jūsų įkvėpimų lentoje?

Retro stiliaus „Volvo“ automobilis būtų kampuotų formų universalas.

– Visų pirma, gamta. Medžiai, jūra, bangos, vėjo pustomas sniegas ar dykumų smėlis. Be abejo, yra kitų automobilių, ir nebūtinai „Volvo“! Turime stebėti, kas vyksta aplink. Tačiau dizainas nėra vien linijos. Tarkime, mes rūpinamės, kad automobilio interjere esantys medžio motyvai ne tik atrodytų tikri, bet ir liečiant garsiai šauktų: „Aš medis“. Tokios smulkmenos yra skandinaviško dizaino mokykla. 

– Bet jei „Volvo“ vadovai paprašytų sukurti retro stiliaus automobilį (kaip „Mini“ ar „Fiat 500“), jis būtų apvalus, kupinas dinamiškų linijų ar kvadratinis?

– Aš esu visai rimtai svarstęs šį klausimą ir nusprendžiau, kad jis tikrai būtų kvadratinis, kaip 240 modelis. Ir tikrai būtų universalas, nes „Volvo“ visų pirma žinomas kaip gerų universalų gamintojas. 

– Kaip dizaineriai vertina elektromobilio perspektyvas? Juk tai atveria galimybę pagaliau pabėgti nuo tradicinės automobilio komponuotės – variklis, salonas, bagažinė.

– Tikrai taip! Juk galime elektros variklius patalpinti ratuose, o akumuliatorius – kur tik patinka. Tai leis versti visiškai naują puslapį automobilio istorijoje. Tačiau yra ir didelis bet. Kaip žinote, „Volvo“ genuose pirmu smuiku groja saugumo technologijos. Šiuo metu gaminame ypač saugius automobilius, dirbome dešimtmečiais kurdami geriausias technologijas tokiai automobilio formai. Revoliuciniam elektromobiliui viską teks daryti kitaip. Taigi, nesitikėkite, kad jau labai greitai išvysite kardinaliai kitokį automobilį.

– O kokie darbai šiuo metu guli ant tamstos darbo stalo?

– Na, nesitikėkite, kad viską išpasakosiu. Galiu pasakyti, kad artimiausiu metu galite laukti naujienų S80 ir V70 fronte. Taip pat dirbame prie visiškai naujo XC90 automobilio, kuris yra labai sėkmingas „Volvo“ produktas. 

Aukštos kokybės nuotraukų galeriją rasite GAZAS.LT „Facebook“ puslapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius