Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tylioji revoliucija – išbandyta. „Lexus CT 200h“: automobilis, sugebantis nustebinti

Gazas.lt gavo progą keletą dienų išbandyti naujutėlį, vos prieš porą savaičių Lietuvoje pristatytą „Lexus CT 200h“. Modelis, nustebinęs jau per oficialų pristatymą, sugebėjo sukurti daug netikėtumų jį išbandant. Kas įspūdingiausia, kad dauguma tų netikėtumų buvo ypač teigiami!
„Lexus CT 200h“
„Lexus CT 200h“ / Aurimo Atkočiūno nuotr.

Pirmas įspūdis

Pirmąkart pamačius „Lexus CT 200h“ nuotraukas įvairiuose gamintojo atstovybių spaudos pranešimuose, jis nepatikti tiesiog negalėjo: įspūdingų formų kėbulas, ypač jaukus salonas bei gausi standartinė įranga. Tiesiog nuostabus modelis, papildantis iki šiol tokios klasės automobilių negaminusio „Lexus“ naujų modelių gamą.

Žinoma, pamačius jį gamintojo nuotraukose, kurios paprastai būna gana gražios, tačiau labai „oficialios“, norėjosi kuo greičiau šį „Lexus“ pačiupinėti patiems. Ne tik dėl įsitikinimo, jog gamintojo istorijos (kurios, kaip tenka pastebėti, kartais išties prasilenkia su realybe) apie šį modelį atitinka tikrovę.

Komplektacija

Išbandytas modelis buvo pačios geriausios komplektacijos, kurią gali pasiūlyti „Lexus“ šio hečbeko savininkams: jis, kaip ir pigesni modeliai (paprasčiausios „Comfort ECO“ komplektacijos kaina – 102860 Lt), turėjo dviejų zonų klimato kontrolę, visus keturis elektra valdomus langus, automatinę pavarų dėžę, lietus ratlankius, atstumo jutiklius, LED dienos šviesos žibintus, USB ir AUX jungtis, „Bluetooth“ sąsają, begalę visokių saugumo sistemų ir dar daug smulkmenų, kurių daugumoje kitų tokios klasės automobilių standartinėse komplektacijose nėra nė kvapo.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Išbandytoji „CT 200h“ „Executive“ komplektacija (jos kaina – 139310 Lt) turėjo 13 garsiakalbių kaimynus lengvai pažadinti galinčią „Mark&Levinson“ garso sistemą, odinį saloną, šildomas priekines sėdynes (vairuotojo – reguliuojama elektra), galinio vaizdo kamerą ir atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio palaikymo sistemą. Patogus dalykas – važiuojant autostradoje, apie pedalus galima pamiršti, nes jų priliesti iki pirmos sankryžos tiesiog nereikia. Tiesa, šis malonumas neįeina net į „Executive“ komplektaciją – jis užsakomas papildomai.

Bandymas

Išbandėm „CT 200h“ daug kur: matė jis ir autostradą, ir miestą piko metu, ir vingiuotus užmiesčio kelius. Pavasariškai duobėtas gatves „Lexus“ taip pat patyrė, o sausakimši gyvenamųjų namų kiemai buvo matomi kasdien. Betrūko tik sniego ir žvyro – bet pirmojo dėl savaime suprantamų priežasčių patirti neteko, o neasfaltuota danga teoriškai taip pat išbandyta – vis dėlto kai kurie priemiesčių keliai tiesiog negali būti pavadinti asfaltuotais.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Hibridinis variklis

Vis dėlto pagrindinis šio automobilio privalumas – hibridinis variklis. 1,8 litro darbinio tūrio benzininė jėgainė kartu su elektriniu motoru išvysto 100 kW (134 AG) galią. Nėra daug, ypač žinant automobilio masę – 1410 kg, tačiau elektrinio variklio sukimo momentas, jaučiamas visame jo sūkių diapazone, duoda savo: „CT 200h“ mieste bėgėjasi ypač smagiai, tad pasiekti 50 ar 60 km/val. greitį galima ypač greitai. Pagal „popierius“, šis „Lexus“ iki 100 km/val. bėgėjasi per 10,3 sek. – nėra blogai. Ypač turint omenyje jo kuro sąnaudas.

Pavarų dėžė

Nuolat kintančio perdavimų skaičiaus variatorinė pavarų dėžė nenuvylė. Reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – tikrai neblogesnė nei aukštesnės klasės modeliuose, o perjungus į „Sport“ režimą, automobilis tarsi būna pasiruošęs netikėtam dešiniojo pedalo spustelėjimui. Persijungiant pavaroms, trūkčiojimo visiškai nesijaučia – kad vyksta kažkokie pavarų dėžės ir variklio pokyčiai, galima pajusti tik sustojus prie sankryžos: prieš visiškai sustojant, benzininio variklio išsijungimas yra šiek tiek jaučiamas.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Bet kokiu atveju, „CT 200h“ naudojama transmisija komforto atžvilgiu lenkia kitus tokios klasės modelius gana stipriai – benzininio variklio įsijungimą automobiliui bėgėjantis galima tik pamatyti informaciniame ekrane. Pajusti – šansų mažai.

Kuro sąnaudos

Šitas dalykas – stebinantis. Atvirai sakant, nepavyko priversti „CT 200h“ vartoti daugiau nei 6,1 litro benzino šimtui kilometrų. Užmiestyje tokios sąnaudos gal ir nėra įspūdingos, tačiau mieste, turint galvoje važiavimo režimą, jos verčia šyptelėti. Tiesiog sunku su šiuo automobiliu būti neekologiškam – kai atleidi akceleratorių, benzininis motoras dažniausiai užgęsta, o elektrinė jėgainė dirba labai mažu pajėgumu ar netgi nustoja veikusi, jeigu stabdai – „Formulėje-1“ matyta KERS sistema, tik, žinoma, kiek paprastesnė, įsijungia ir šiame „Lexus“. Tai yra, kiekvieną kartą stabdant, benzininis variklis nedirba, o elektrinis kraunasi. Apie abiejų variklių automatinį užgesimą stovint sankryžoje turbūt neverta nė kalbėti plačiau – tai jau nebe naujiena automobilių pasaulyje.

Tačiau 6,1 litro vis dėlto stipriai viršija „Lexus“ deklaruojamas šio automobilio kuro sąnaudas, kurios mieste turėtų siekti keturis litrus. Ir ką – tai nėra neįmanoma. Pabandžius iš automobilio išspausti kiek įmanoma daugiau ekonomijos (tikslas buvo pasiekti mažesnes nei gamintojo nurodytos sąnaudos), eksperimentas teoriškai pavyko.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Kodėl teoriškai? Mat vienas dalykas „Lexus CT 200h“ nepatiko – jis nerodo momentinių kuro sąnaudų, o kad rodytų vidutines, nustačius nulinį kilometražą reikia pavažinėti bent parą. Kas, žinoma, nebuvo padaryta. Tačiau „CT 200h“ prietaisų skydelyje matomas kitas įdomus dalykas – kuro suvartojimas pastarojo pusvalandžio metu, padalintas intervalais kas penkias minutes.

Pamirštant apie 10 sek. iki 100 km/val., kuo mažiau stabdant ir kuo daugiau riedant atleidus akceleratorių, tačiau vis tiek malantis miesto šviesoforų karalystėje, ne kartą pavyko pasiekti „penkiaminutes“ kuro sąnaudas, nesiekiančias 3 litrų šimtui kilometrų (pavyzdžiui, lėtai važiuojant senamiesčiu – judant nedideliu greičiu, dažniausiai dirba tik elektrinis variklis). Važiuojant miesto centre ar įvairių miegamųjų rajonų gatvėmis, „penkiaminutės“ kuro sąnaudos kartais pakildavo virš 5 litrų šimtui km, tačiau dažniausiai siekdavo apie 4-4,5 litro.

Komfortas

Mieste šiuo metu neretai pasitaikančias duobes mažasis „Lexus“ sugeria ypač maloniai – jeigu užsimerkęs sėdėtum vežamas priekinėje sėdynėje, suprasti, kad tai – ne koks vidutinės klasės automobilis, turbūt nepavyktų.

Gausi standartinė įranga taip pat paliko įspūdį – kurio kompaktinės klasės hečbeko standartinėje komplektacijoje teko matyti dviejų zonų klimato kontrolę? Arba priekinių ir užpakalinių atstumo jutiklių sistemą? USB, AUX jungtis turinčią bei MP3 formatą palaikančią garso sistemą?

Saugumas

Šešios oro pagalvės automobilio salono priekyje bei užuolaidinės saugos oro pagalvės, einančios per visą saloną abiejuose šonuose. Netgi pačioje pigiausioje komplektacijoje!

Didelis įvairių saugumo sistemų kiekis (ABS, TRC, EPS, BAS ir t.t.) neleidžia automobilio ratams slystelėti nei bėgėjantis, nei stabdant. Ar greičiau įvažiuojant į posūkį (VSC – elektroninė stabilumo sistema – veikia puikiai).

Atstumo iki kito automobilio jutimo sistema, veikianti kartu su pastovaus greičio kontrole, taip pat paliko įspūdį. Važiuoji autostradoje ir prieš stacionarius greičio matuoklius automobilis pristabdo neprilietus stabdžių pedalo – žinoma, jeigu priekyje važiuojantis automobilis taip pat sumažina greitį. Vis dėlto vieną kartą šia sistema teko kiek suabejoti – važiuojant greitkeliu ir iš greitėjimo juostos staigiai išlindus kitam automobiliui, kurio greitis tuo metu buvo gal dvigubai mažesnis nei leistinas, atstumo jutimo sistema staigiai pradėjo stabdyti ir skleisti aršius įspėjamuosius garsus.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Tačiau tas porą stabdymo sekundžių neatrodė, kad sistema susitvarkys pati, tad teko ir pačiam išminti kairįjį pedalą. Vis dėlto čia turbūt kaltas tik nevisiškas pasitikėjimas elektronika – juk ko jau ko, bet neplanuoto tapimo „Euro NCAP“ bandytojais norisi išvengti.

Salonas

Salono erdvė nėra įspūdinga – patogiai įsitaisius vidutinio sudėjimo vairuotojui ir keleiviui, automobilio gale komfortiškai įsitaisytų ne kiekvienas.

Tačiau pačios sėdynės – reto patogumo. Tiek keleivio, tiek vairuotojo sėdynės turi puikų šoninį prilaikymą bei po 4 reguliavimo padėtis – atstumas, atlošo kampas, aukštis bei nugaros išlinkimas.

Bagažinė

Ne itin talpi. 275 litrų talpos bagažinėje galima laisvai sutalpinti keletą kuprinių ar porą kelioninių rankinių, tačiau į sodą prisikrovus įrankių su šiuo „Lexus“ važiuoti nepatartina. Nebent važiuojama

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

dviese – tokiu atveju, nulenkus užpakalines sėdynes, bagažinės talpa išauga net iki 985 litrų!

Manevringumas

Nejaugi „Lexus CT 200h“ apsisukimo spindulys – net 5,5 metro (kaip teigiama gamintojų kataloge)? Neatrodo. Labai manevringas automobilis – mieste niekur nekilo problemų apsisukant, o įvairiuose kiemuose, vietoj pradžioje planuoto pirmyn-atgal-pirmyn-atgal-pirmyn manevravimo, dauguma atvejų užtekdavo panaudoti tik pirmyn-atgal-pirmyn.

Reziumė

Kam šis automobilis būtų tinkamas? Jaunai šeimai, kuriai jau atsibodo barškantys maži automobiliai, bet nuo prabangių sedanų vis dar atbaido jų gabaritai? Galbūt.

Vis dėlto sunku būtų pasakyti, kokie žmonės labiausiai pamėgs „Lexus CT 200h“. Dabar atrodo, kad jis idealiai tiktų nemažai daliai naujo automobilio pirkimu besidominčių žmonių, tačiau kaip bus po pusmečio ar metų, įsivažiavus jo pardavimams? Galima neabejoti vienu dalyku – savo pirkėjus šis „Lexus“ tikrai suras. Pirkėjus, ieškančius nebūtinai tik patogaus ir ekonomiško automobilio.

Andriaus Lauciaus nuotr./Lexus CT 200h
Andriaus Lauciaus nuotr./„Lexus CT 200h“

Daugiau informacijos apie techninius „Lexus CT 200h“ duomenis – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius