Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Unikali elektrinė keturių varančiųjų ratų sistema: kodėl ji pranašesnė už įprastas

Kartu su pagreitį įgavusia automobilių elektrifikacija, keičiasi ne tik tai, kuo automobilis yra varomas, bet ir kitų mazgų veikimas, tarp jų ir visų varančiųjų ratų pavara. Geroji žinia, kad dažniausiai pokyčiai būna į gerą – daugelis ekspertų sutaria, jog reaguodami į kelio dangos pasikeitimus ir tinkamai paskirstydami galią skirtingiems ratams, modernūs elektroniniai pagalbininkai leidžia efektyviau išnaudoti visų varančiųjų ratų sistemas. Tiesa, kai kurie gamintojai nuėjo dar keliais žingsniais į priekį ir vairuotojams pasiūlė elektrines varos sistemas, dar labiau išryškinančias keturių varančiųjų ratų privalumus.
X-Trail e-4ORCE
X-Trail e-4ORCE / „Nissan“ nuotr.

Štai japonų gamintojas „Nissan“ pristatė elektrinę visų varančiųjų ratų pavarą „e-4ORCE“, skirtą naudoti kompanijos elektromobiliuose arba modeliuose su vis daugiau vairuotojų pripažinimo sulaukiančia naująja „e-POWER“ sistema. „e-4ORCE“ varos sistemą sudaro du elektriniai motorai, montuojami ant priekinės bei galinės ašių, o kuriant šią sistemą buvo suderintos elektros variklių valdymo, visų varančiųjų ratų sistemos ir važiuoklės valdymo technologijos.

„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE
„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE

Pastovi galia ir užtikrintumas kelyje

Ši keturių varančiųjų ratų sistema kol kas yra montuojama „X-Trail“ krosoveryje ir išvysto bendrą 213 AG ir galią, bei elektromobilyje „Ariya“, kur bendra galia siekia net 306 AG bei 600 Nm sukimo momentą. Kadangi ratus suka elektros motorai, visa išvystoma galia vairuotojams pasiekiama bet kuriuo metu nuspaudus akceleratoriaus pedalą, tačiau pagrindinis elektrinės visų varančiųjų ratų sistemos privalumas yra gebėjimas akimirksniu reaguoti į pasikeitusias sąlygas, taip užtikrinant geriausią įmanomą sukibimą su keliu, o taip pat ir saugumą.

„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE
„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE

Dėka „e-4ORCE“ sistemos veikimo, sukimo momentas pagal poreikį paskirstomas priekiniams ir galiniams ratams. Tam, kad visada būtų išgautas maksimalus įmanomas sukibimas atsižvelgiant į kelio sąlygas ir automobilio važiavimo greitį bei kryptį, kartu veikia ir stabdžių sistema, atskirai paskirstydama reikalingą stabdymo jėgą kiekvienam ratui. Dėl šio tikslaus dviejų elektros variklių sistemos valdymo bei stabdžių paskirstymo, užtikrinant tinkamą sukimo momentą kiekvienam ratui, automobilis išlaiko vairuotojo pasirinktą kryptį bet kokiomis sąlygomis, nesvarbu, ar kelias slidus, prikirtę šlapių lapų, ar padengtas sniegu ar ledu.

„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE
„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE

Tiesa, aukščiau išvardinti procesai vyksta daugelyje modernių automobilių su keturių varančiųjų ratų sistema, bet dėka elektros motorų, esančių ant kiekvienos ašies, ir tinkamo programavimo, „Nissan“ inžinieriams pavyko pasiekti žymiai greitesnį sistemos reakcijos laiką lyginant su mechaninėmis varos sistemomis, kur galia į galinius ratus perduodama per kardaninį veleną.

Elektrinėje sistemoje galia priekiniams ir galiniams ratams siunčiama 1/10000 sekundės dalies tikslumu, tad automobilio reakcija į sukibimą su keliu vyksta žmogui nepastebimu dažniu. Taip pat, dėl to, kad elektros motorai sumontuoti tiesiai ant ašių, nebereikalingas kardaninis velenas, kurio tunelis užimdavo didelę dalį automobilio salono erdvės.

Visų varančiųjų ratų sistema prisideda prie komforto

Dėka tokio tikslaus galios paskirstymo proceso, „e-4ORCE“ užtikrina, kad automobilis tiksliau reaguoja į vairuotojo duodamus nurodymus vairu, o taip pat kompensuojamas, pavyzdžiui, automobilio nepasukamumas ir kiek įmanoma sumažinami kėbulo svyravimai – tokie mikro judesių pašalinimai prisideda prie didesnio vairuotojo ir keleivių komforto bei mažesnio nuovargio ilgose kelionėse.

„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE
„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE

Taip pat, du elektriniai motorai, sumontuoti ant abiejų ašių, pasitarnauja ir efektyvesniam energijos naudojimui bei komfortiškesniam automobilio stabdymui. Dėka energijos regeneracijos stabdymo metu, dalis elektros energijos grįžta į baterijas. Tuo pačiu, kadangi regeneracija vykdoma visais keturiais ratais ir kompiuterio dėka yra atitinkamai paskirstoma tarp ašių, sumažėja automobilio nosies „nėrimas“ į priekį stabdymo metu – tai, nors ir nepastebimai, prisideda prie kelionių komforto.

Apie tai, jog kai kurių sistemų veikimas ir turėtų išlikti nepastebimas keleiviams, kalbėjo ir „Nissan“ AMIEO regiono produktų planavimo vice prezidentė Cliodhna Lyons: „e-4ORCE“ yra naujausia iš daugelio pažangių technologijų, kurias „Nissan“ sukūrė per daugelį metų. Elektrifikacija suteikė mums galimybę padaryti didžiulį visų varančiųjų ratų technologijos efektyvumo šuolį ir esame įsitikinę, kad mūsų klientai įvertins šią sistemą, net jeigu ir nepastebės, kad ji veikia užkulisiuose.“

„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE
„Nissan“ nuotr./X-Trail e-4ORCE

Minimą sistemą automobilių gamintojas jau išbandė įvairiausiomis sąlygomis: nuo slidžių ir ledinių Bavarijos žiemų iki pavasario Alpėse. Bene įsimintiniausi ir ekstremaliausi bandymai vyko lenktynių trasoje Andoroje. Tai 1999 m. pastatyta aukščiausia pasaulyje pastovi lenktynių trasa, įsikūrusi kalnuose, 2400 metrų virš jūros lygio. Šią trasą daugelis gamintojų renkasi technikos testavimui ekstremaliomis sąlygomis, o „Nissan“ ten buvo bandomi esant žiemos sąlygomis ir su iššūkiais susitvarkė kuo puikiausiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius