Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

12 metų su kelionėmis dirbanti Vilma Stonienė: „Pavadinčiau tai amatu, o ne verslu“

Kelionių sritis – tiek Vilmai Stonienei, moteris joje sukasi daugiau nei dešimtmetį. Kadaise sutuoktinis organizavo aktyvaus poilsio keliones, o pati Vilma buvo pasukusi į medicininio turizmo kryptį. Per 12 metų keitėsi daug kas, tačiau Vilma ištikima turizmui – dabar įkūrė kelionių agentūrą „Tavo kelionės“ ir orientuojasi į įvairaus pobūdžio keliones – nuo egzotiškų Afrikos kraštų iki ramaus šeimos poilsio su vaikais.
Vilma Stonienė
Vilma Stonienė / Asmeninio arch.

Pradžia – medicininis turizmas

Baigusi studijas keletą metų Vilma dirbo įprastą darbą didelėse įmonėse. Sukaupė šiek tiek patirties ir galvoje ėmė suktis mintys – gal išbandyti save nuosavame versle? „Pradėjau nuo interneto svetainių kūrimo. Tai buvo prieš 15 metų ir tada dar nebuvo daug savo interneto svetaines turinčių įmonių. Pamenu, nebuvo lengva įtikinti įmones, kad svetainė yra reikalinga. Tą verslą aš buvau pradėjusi ne viena, po dvejų metų mūsų keliai išsiskyrė ir aš pasitraukiau iš įmonės“, – pirmas verslavimo patirtis prisiminė pašnekovė.

Tuo metu, pasakoja Vilma, jos draugas, vėliau tapęs vyru, pradėjo organizuoti aktyvias keliones į kalnus – žygius kalnuose pėsčiomis, plaustais ar dviračiais. Prisijungti prie šios veiklos vyras pasiūlė ir Vilmai, taigi jie kartu pradėjo organizuoti poilsines, pažintines bei egzotines keliones. „Atėjau į įmonę neturėdama jokios patirties turizmo srityje, o ir pati tuomet dar buvau mažai mačiusi pasaulio“, – prisiminė ji. Vis dėlto Vilma greitai pradėjo semtis patirties iš kolegų Lietuvoje bei užsienyje, pradėjo daug keliauti, važinėti į informacines keliones, mokytis kursuose bei seminaruose, daug skaitė ir domėjosi šalimis, jų specifika. Atėjus į jau sklandžiai veikiančią įmonę, anot Vilmos, integruotis nebuvo sunku, o po kurio laiko gimė ir nauja idėja – medicininis turizmas.

Sugalvojome vystyti medicininį turizmą – kviesti kitų šalių gyventojus gydytis Lietuvoje.

„Sugalvojome vystyti medicininį turizmą – kviesti kitų šalių gyventojus gydytis Lietuvoje. Draugė pasiūlė šią mintį, o aš sutikau. Ji – medicinos srities specialistė, aš – turizmo, taigi atrodė puikus tandemas. Kartu pasitarusios atidarėme naują įmonę UAB „Medholidays“, per 6 savaites pasiruošėme ir išvažiavome į Maskvą dalyvauti parodoje. Pamenu, tai buvo iššūkis. Dirbome ir dienomis, ir naktimis – sugalvojome pavadinimą, sukūrėme koncepciją, pasirašėme sutartis su gydymo įstaigomis, pasiruošėme reklaminę medžiagą, sukūrėme interneto svetainę“, – kaip sekėsi antrasis bandymas, pasakojo verslininkė.

Nors, atrodo, moterys užčiuopė tuo metu dar ne itin išvystytą sritį, pasikeitusi politinė situacija ir verslo subtilybės neleido verslui įsibėgėti: „Kalbant apie medicininį turizmą, neįvertinome, kad siekiant pritraukti žmones, paskatinti juos vykti į kitą šalį ir patikėti savo sveikatą, reikalinga labai gera tos šalies ir jos medicinos reputacija. Reikia sėkmės istorijos, kad žmonės tikėtų. Tam reikia ir laiko, ir daug investicijų. Orientavomės į tokias šalis kaip Rusija, Ukraina, Baltarusija, Azerbaidžanas ar Kazachstanas. Tada pasikeitusi politinė situacija tarp Rusijos ir Ukrainos padarė nemenką įtaką pacientų srautui iš šių šalių. Nors buvo padarytas didelis įdirbis, pastangų ir lėšų buvo įdėta daug, tačiau vaisių tai nedavė.“

Išskirtiniai produktai ir įvairi pasiūla

Galiausiai Vilma nusprendė atidaryti kelionių agentūrą „Tavo kelionės“, kuri turėtų ir išskirtinių kelionių, bet galėtų pasiūlyti ir populiarias, lietuvių jau seniai pamėgtas kryptis.

„Mes dirbame kaip kelionių agentūra, turime kelionių organizatoriaus licenciją. Parduodame visas Lietuvos rinkoje dirbančių kelionių organizatorių siūlomas keliones, bet turime ir savo produktų. Organizuojame keliones į tolimus kraštus – Pietų Ameriką, Aziją, Afriką, taip pat keliones kalnų dviračiais po visą pasaulį, sudarome individualius maršrutus keliaujantiems savarankiškai, organizuojame temines keliones su vaikais kolektyvams. Tiesa, dirbame ir su verslo klientais. Būtent šia linkme ir planuojame vystytis. Rinkoje esame jau 12 metų, taigi jau turime nuolatinių klientų, kurie kasmet grįžta, rekomenduoja mus kitiems. Mūsų veiklą pavadinčiau labiau amatu nei verslu. Dauguma klientų grįžta pas konkretų agentą, o ne į įmonę“, – aiškino verslininkė.

Nors turizmo srityje sukasi daugiau nei dešimtmetį, tikina, kad plėsti žinias, mokytis, norint augti ir išlikti rinkoje – naudinga visada. Todėl, gavusi rekomendacijų, Vilma nusprendė kreiptis į UAB „Investicijų ir verslo garantijas“ („Invega“) dėl konsultacijų eksporto klausimais kompensavimo. „Apie priemonę „Expo konsultantas LT“ (finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis – red.) sužinojau iš konsultavimo įmonės. Šiuo metu vyksta konsultacijos, sakyčiau, gaunu labai daug reikiamos informacijos. Joms pasibaigus „Invega“ kompensuos dalį už konsultacijas patirtų išlaidų. Tad įmonei tai iš tiesų labai naudinga. Kaip minėjau anksčiau, mes visada turime mokytis ir domėtis, kad galėtume išlikti rinkoje.“

Agentai investuoja daug savęs, laiko ir pinigų, kad būtų kompetentingi savo srityje. Dažnas klientas to neįvertina.

Nuo konkurencijos iki gamtos stichijų

Paklausta apie iššūkius turizmo rinkoje, Vilma neslepia, kad jų – apstu. „Su jais susiduriame labai dažnai. Vis didėjanti konkurencija, nedidelė rinka, griežtėjančios sąlygos iš valstybinių institucijų bei kredito įstaigų, kelionių organizatorių bankrotai, politinės krizės užsienio šalyse, teroro aktai, gamtos stichijos – viskas daro labai didelę įtaką mūsų rinkai“, – vardijo moteris.

Nemažai, Vilmos teigimu, ir vietinių iššūkių, didžiausia problema – konkurencija ir nuolaidos. „Turizmo rinkoje konkurencija pagrįsta nuolaidos dydžiu. Dažnas perka ten, kur didesnė nuolaida. O kur agento kompetencija? Agentai investuoja daug savęs, laiko ir pinigų, kad būtų kompetentingi savo srityje. Dažnas klientas to neįvertina. Rinkoje matyti, kad kai kurios įmonės laikosi praktiškai ant piniginių srautų, nieko neuždirbdamos, nes didžiąją dalį savo komisinio atlygio atiduoda klientui. Tai problema, nes sustojus pardavimams gresia įmonės bankrotas“, – svarstė V. Stonienė.

„Mano nuomonė tokia – nieko be darbo nebūna. Ar Lietuvoje, ar kitoje šalyje norintis ko nors pasiekti turi daug dirbti. Lietuvoje verslą įkurti lengva, bet jį vystyti nėra taip jau paprasta, ypač sunku smulkiajam verslui. Sudėtinga apskaita, kuo toliau, tuo daugiau apribojimų bei ataskaitų įvairioms instancijoms, kurios, mūsų manymu, yra nelabai reikšmingos ir informatyvios“, – tikino moteris. Vilma taip pat atkreipė dėmesį, kad kelionių verslui nėra paranku, kad Lietuvoje labai nedidelis kiekis žmonių gauna vidutines ar didesnes pajamas, o tai yra klientai, kurie galėtų vertinti specialistų darbą ir kokybę.

Šiuo metu „Tavo kelionės“ po truputį įsivažiuoja, Vilma tikina, kad patirtis išmokė viską daryti įvertinant, paskaičiuojant, nes klaidos gali kainuoti labai brangiai. Tačiau moteris džiaugėsi, kad dabar viskas sekasi gerai, tereikia daug dirbti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius