Dabar populiaru
Publikuota: 2016 kovo 30d. 15:34

15min paaiškina: kas yra kinų gigantas „Alibaba“, kurį kviečiasi Lietuva?

„Alibaba“ būstinė Kinijoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / „Alibaba“ būstinė Kinijoje

Premjeras Algirdas Butkevičius Kinijos internetinės prekybos milžinę bendrovę „Alibaba“ pakvietė steigti logistikos centrą Lietuvoje. Kas yra ši bendrovė pasakišku pavadinimu ir kuo ji pasižymi? 15min atsako į klausimus, lietuviams dažnai iškylančius apie „Alibaba“.

Taigi, kas yra „Alibaba“?

„Alibaba“ yra didžiausia pasaulyje elektroninės komercijos bendrovė. Šią bendrovę iš dalies galima lyginti su „Amazon“ arba „eBay“ – ji apima įvairias elektroninės prekybos sritis. Tačiau Kinijoje „Alibaba“ parduoda daugiau prekių negu „Amazon“ ir „eBay“ kartu sudėjus. Metinė bendrovės apyvarta siekia apie 250 mlrd. dolerių.

Suprasti akimirksniu

  • „Alibaba“ – didžiausia pasaulyje elektroninės komercijos bendrovė
  • „Alibaba“ priklausančios svetainės kontroliuoja 80 proc. Kinijos elektroninės prekybos rinkos
  • Prekių atsiuntimas į Lietuvą trunka 2–4 savaites, priklausomai nuo pardavėjo
  • „Alibaba“ Lietuvoje galėtų atidaryti savo centrą, skirtą siuntinių gabenimui ir finansinių paslaugų teikimui

Didžiausios „Alibaba“ bendrovei priklausančios svetainės – „Tmall“ (panaši į „Amazon“), „Taobao“ („eBay“ konkurentė), ir „Juhusian“ (kiniškas grupinio apsipirkimo portalas, panašus į lietuviškus „Gera dovana“ ar „Beta.lt“). Vartotojams visų šių svetainių paslaugos yra nemokamos, tačiau „Taobao“ pardavėjai gali mokėti už reklamas, kad išsiskirtų iš minios.

Šie trys puslapiai kartu turi kelis milijonus pardavėjų ir per metus sulaukia maždaug 280 mln. aktyvių vartotojų. Visos „Alibaba“ priklausančios svetainės kartu kontroliuoja apie 80 proc. Kinijos elektroninės prekybos rinkos.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„eBay“ logotipas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„eBay“ logotipas

Visos „Alibaba“ priklausančios svetainės kartu kontroliuoja apie 80 proc. Kinijos elektroninės prekybos rinkos.

Tai lemia, kad nors „Alibaba“ kol kas daugiausia veikia tik Kinijoje, vien to užtenka, kad ji būtų didžiausia pasaulyje savo srityje.

Be to, bendrovei priklauso didelė „Sina Weibo“ (kiniškas „Twitter“ atitikmuo) ir „Youkou Tudou“ (kiniškas „Youtube“ atitikmuo) akcijų dalis. „Alibaba“ valdo ir 50 proc. geriausio Kinijos futbolo klubo Guangdžou „Enterprises“ akcijų.

Kokia yra „Alibaba“ istorija? Kas yra jos įkūrėjas?

„Alibaba“ 1999 m. įkūrė Jackas Ma, prieš tai Kinijoje dirbęs paprastu anglų kalbos mokytoju. Vardą bendrovei jis parinko nusprendęs, kad „Alibaba“ yra vardas, kurį lengva atpažinti įvairių kultūrų atstovams.

Dabar Jackas Ma yra pasitraukęs iš bendrovės generalinio direktoriaus pareigų, bet dėl išskirtinės bendrovės valdymo struktūros jis, nors turi tik 7,8 proc. bendrovės akcijų, kartu su keletu kitų vadovų gali nominuoti daugiau negu pusę bendrovės valdybos narių.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./22. „Alibaba“ generalinis direktorius Jackas Ma
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./22. „Alibaba“ generalinis direktorius Jackas Ma

J.Ma turtas sudaro apie 20 mlrd. eurų. Beje, jis nemoka programuoti ir teigia, jog neišmano technologijų.

Jis pasižymi ekscentriškumu – pavyzdžiui, per 10-ąjį bendrovės gimtadienį jis apsirengė odiniais drabužiais, užsidėjo indėnišką peruką, pasidažė lūpas ir sudainavo Eltono Johno dainą. Tai jis atliko 16 tūkst. bendrovės darbuotojų akivaizdoje. Dėl to Vakarų žiniasklaidoje jis yra dažnai lyginamas su Richardu Bransonu.

Laiške, kurį išplatino bendrovės darbuotojams prieš pirmąjį viešą bendrovės akcijų platinimą, J.Ma savo filosofiją apibendrino taip: svarbiausia – klientai, tada – darbuotojai ir tik tada – akcininkai.

Laiške, kurį išplatino bendrovės darbuotojams prieš pirmąjį viešą bendrovės akcijų platinimą, J.Ma savo filosofiją apibendrino taip: svarbiausia – klientai, tada – darbuotojai ir tik tada – akcininkai.

Ką „Alibaba“ gali veikti Lietuvoje?

Premjeras A.Butkevičius pakvietė „Alibaba“ Lietuvoje steigti logistikos ir pakavimo centrą.

Tarp Lietuvos ir „Alibaba“ jau vyksta bendradarbiavimas: per „Alibaba Group“ priklausančius puslapius nusipirktų prekių gabenime į Europą jau trečius metus dalyvauja Lietuvos paštas.

Pasak A.Butkevičiaus, „Alibaba“ Lietuvoje galėtų atidaryti savo centrą, kuris būtų skirtas siuntinių gabenimui ir finansinių paslaugų teikimui.

J.Ma žino apie Lietuvą. Jis „Panoramos“ žurnalistams sakė, kad lietuviai – tai išsilavinę, protingi žmonės ir kad jį stebina išvystyta šalies informacinių technologijų infrastruktūra.

Ar „Alibaba“ siunčia prekes į Lietuvą? Kokiomis sąlygomis?

Taip. Iš bendrovei priklausančio puslapio aliexpress.com užsisakyti prekes į Lietuvą galima taip pat sėkmingai, kaip ir iš „eBay“. Pasak vilniečio Justino Jakūno, kuris šiuo būdu prekes siuntėsi ne kartą, užsisakant iš „Alibaba“ kainos dažnai būna šiek tiek mažesnės negu perkant iš „eBay“, o pasirinkimas – didesnis.

lrv.lt nuotr./Algirdas Butkevičius su Honkongo biržos pirmininku Chow Chung – kongu
lrv.lt nuotr./Algirdas Butkevičius su Honkongo biržos pirmininku Chow Chung – kongu

Prekių atsiuntimas, sako J.Jakūnas, trunka 2–4 savaites, priklausomai nuo pardavėjo. Įprastai siuntiniai į Lietuvą būna siunčiami nemokamai.

„Į namus siunčia dažniausiai per jų paštą, o siuntimas būna įskaičiuotas į prekės kainą. O jei kainuoja, tai 1–2 dolerius, priklausomai nuo prekės svorio“, – sako J.Jakūnas.

„Alibaba“ siūlo ir didmeninės prekybos paslaugas. Jei, tarkime, norite Lietuvoje pardavinėti džinsus, naudojantis „Alibaba“ paslaugomis galima užsisakyti 100 ar 1000 džinsų porų, prieš tai palyginus pas įvairius gamintojus ir išbandžius pavyzdį. Tai, pasak J.Jakūno, smulkiesiems verslininkams būna naudinga, nors kyla ir sunkumų.

Pasak J.Jakūno, perkant dideliais kiekiais tenka rinktis, kokiu būdu prekės bus atsiųstus. DHL ar UPS jas atsiunčia greitai, bet siuntimas kainuoja daug, beveik prilygsta prekių kainai. Galima siųsti prekes ir laivu, kas kainuoja gerokai pigiau, bet užtrunka mėnesį ar ilgiau.

„Lyginant su kitais prekių siuntimo būdais, egzistuoja didesnė rizika likti apgautam. Pasitaiko, kad gamintojas pavyzdį atsiunčia vienokį, o didelis kiekis prekių būna jau kitos kokybės“, – sako J.Jakūnas.

Į kokias kitas Europos šalis planuoja plėstis „Alibaba“?

Siekdama paspartinti tarptautinę plėtrą, „Alibaba“ netrukus atidarys biurus Italijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje. Biurai bus atidaryti ateinančiais mėnesiais.

123rf.com nuotr./Susitikimas
123rf.com nuotr./Susitikimas

Pasak bendrovės atstovų, biurai atidaromi pagal įmonės strategiją plėsti veiklą Europoje, JAV, Azijoje ir kituose pasaulio regionuose.

Lėtėjanti Kinijos ūkio plėtra ir pagrindinių įmonės miesto rinkų prisotinimas, kuris vis didėja, skatina įmonę plėstis į kaimo ir užsienio rinkas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Žiemos olimpinės žaidynės

Naujienos

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką