Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Amazon“ paskelbė Prancūzijoje sumokėtų mokesčių deklaracijas

„Amazon“ trečiadienį paskelbė Prancūzijoje sumokėtų mokesčių deklaracijas, kurios rodo, kad praėjusiais metais bendrovė sumokėjo 250 mln. eurų, siekdama atremti kaltinimus, kad JAV elektroninės prekybos milžinė sumoka per mažai mokesčių į valstybės biudžetą.
„Amazon“ logotipas
„Amazon“ logotipas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Prancūzija deda daugiausia pastangų, kad būtų sugriežtintas skaitmeninių milžinių apmokestinimas, o šalies parlamentas liepą užtraukė JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijos pyktų priimdamas įstatymą, apmokestinantį skaitmeninių bendrovių, tokių kaip „Google“, „Apple“, „Facebook“ ir „Amazon“, pajamas, gautas šalyje.

Prancūzija ir kitos šalys laikosi nuomonės, kad skaitmeninės milžinės, veikiančios įvairiose šalyse, turėtų mokėti mokesčius šalyje, kurioje pajamos buvo generuotos, net jei įmonių būstinės yra kitur, pavyzdžiui, Airijoje ar Liuksemburge, kur bendrovių pelnas yra apmokestinamas palyginti žemu tarifu.

„Amazon“ Prancūzijoje plečia savo veiklą, o didėjant augimui, didėja ir indėlis į viešąjį sektorių, į Prancūzijos socialinį modelį“, – pareiškė „Amazon France“ vadovas Fredericas Duvalis.

2018 metais „privalomieji atskaitymai, susiję su „Amazon“ veikla Prancūzijoje, sudarė daugiau nei 250 mln. eurų“, sakoma bendrovės pranešime.

Iš jų apie 150 mln. priskirta „tiesioginiams atskaitymams“, tokiems kaip pelno mokestis ir darbdavio įmokos.

Likusi dalis sumokėta valstybinių mokesčių forma, tokių kaip pridėtinės vertės mokestis ir socialinio draudimo mokestis.

Paklaustas, kodėl „Amazon“ pasirinko paskelbti Prancūzijoje sumokėtų mokesčių informaciją būtent dabar, F.Duvalis teigė, kad bendrovė taip nusprendė todėl, kad dažnai sulaukdavo šio klausimo.

„Neseniai tą padarėme Didžiojoje Britanijoje, tą darome ir Prancūzijoje – norime įlieti aiškumo, nes šis klausimas dažnai tampa diskusijų dalyku“, – pridūrė jis.

Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono vyriausybė įvedė vadinamąjį GAFA mokestį, galiojantį atgaline data nuo sausio 1 dienos,, kurio pavadinimas sudarytas iš pirmųjų bendrovių „Google“, „Apple“, „Facebook“ ir „Amazon“ raidžių, po to, kai nepavyko pasiekti susitarimo visos Europos Sąjungos lygmeniu.

Atsakydamas JAV prezidentas Donaldas Trumpas pagrasino įvesti iki 100 proc. siekiančius muitus 2,4 mlrd. JAV dolerių vertės prancūziškoms prekėms, įskaitant šampaną, kosmetiką, jogurtą ir sūrį.

„Amazon“ pareiškė, kad planuoja perkelti naujojo mokesčio sąnaudas įmonėms, kurios naudojasi platforma „Marketplace“ klientų paieškai, o ne padengti jį pati.

Pasak F.Duvalio, klaidinga internetines milžines suplakti į vieną GAFA apibrėžimą.

„Mes esame labai skirtingi“– tvirtino jis.

Prancūzijos ekonomikos ministerija trečiadienį nepanoro pakomentuoti „Amazon“ pranešimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius