Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Skaityti apie sportą - taip pat sportas.
Išbandyti
Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti

Andrius Purtikas 10 metų karjerą banke iškeitė į turizmo prekių parduotuvę

„Tiesiog norėjosi išeiti iš komforto zonos, todėl dabar esu ten, kur esu“, – šypsosi 33-ejų Andrius Purtikas, paklaustas, kodėl beveik po dešimties karjeros metų banke, dabar jis stovi už prekystalio turizmo prekių parduotuvėje.
Andrius Purtikas
Andrius Purtikas

Šioje Šiaurės miestelyje Vilniuje paties įkurtoje parduotuvėje „4 Season“ Andrius darbuojasi jau dvejus metus. Mesti svajonių darbą ir viską pradėti nuo nulio dažnam atrodytų  per daug rizikingas sprendimas, tačiau pašnekovas sako nesigailintis tapęs smulkiuoju verslininku.

Jeigu nepasiseks, gali vėl ieškotis samdomo darbo, – samprotauja Andrius.

„Aišku, darbas sau turi ir privalumų, ir minusų, tačiau niekada nesigailėjau savo sprendimo. Jis nebuvo padiktuotas vien išskaičiavimo, kad būsiu didelis verslininkas, uždirbsiu daug pinigų. Tai ne ta sritis, kur gali daug uždirbti. Norėjosi turėti kažką savo. Susikurti sau pačiam darbo vietą ir būti pačiam už viską atsakingam. Verslo sritį taip pat rinkausi tokią, kuri yra susijusi su mano pomėgiais, kelionėmis. Antra vertus, nepasisekus gali vėl ieškotis samdomo darbo, juk durys neužsidaro“, – samprotauja Andrius. 

Visus darbus Andrius atlieka pats vienas – derasi su tiekėjais, darbuojasi parduotuvėje bei prižiūri to paties pavadinimo elektroninę parduotuvę internete. Internetinėje parduotuvėje galima įsigyti tas pačias laisvalaikio, turizmo ir sporto prekes, kuriomis prekiaujama ir parduotuvėje sostinėje, tačiau, Andriaus teigimu, pagrindinė prekyba vis dar vyksta „gyvai“.

Andrius Purtikas
Andrius Purtikas

„Apsipirkimas internetu mūsų prekių grupėje nėra labai populiarus. Internetu įsigyti, pavyzdžiui, buitinę techniką yra paprasčiau – tereikia išsianalizuoti technines savybes ir palyginti kainas. O pirkdami turistinę ar sportinę aprangą Lietuvos žmonės nori patys pasimatuoti, pačiupinėti, pasižiūrėti. Internetu dažniausiai įsigyjamos 10–20 eurų vertės smulkmenos, kurių nereikia matuotis: piniginės, kuprinės, įvairūs aksesuarai. O dėl didesnės vertės pirkinių dažniausiai vykstama į parduotuvę ir tokių klientų yra apie 80–90 procentų“, – pasakoja  „4 Season“  vadovas. 

Su konkurentais nesistumdo

Tačiau didelės konkurencijos, Andriaus žodžiais, jis nejaučia: „Didžioji dalis turizmo prekių parduotuvių yra internete, nes tokiam verslo modeliui nereikia daug investicijų – nereikia turėti savo sandėlio ar tų pačių prekių didesnės įvairovės. Atmetus internetines parduotuves, fizinių parduotuvių Lietuvoje nelieka tiek ir daug. Kaune žmonės skundžiasi, kad jų trūksta, Klaipėdoje irgi skundžiasi, kad trūksta. Vilniuje gal kiek daugiau, bet vis tiek visas jas galima suskaičiuoti ant dviejų rankų pirštų.“

Be to, visi stengiasi pasiūlyti pirkėjams ką nors išskirtinio.

„Kiekviena parduotuvė stengiasi dirbti su savo tiekėjais, pasiūlyti kažką naujo, padidinti asortimentą, kad žmonės galėtų išsirinkti. Toks ir mūsų išskirtinumas – siūlome šiek tiek kitokias prekes nei kiti, labiau orientuojamės į turistinę ir laisvalaikio avalynę bei aprangą“, – aiškina pašnekovas. 

Didžiausi iššūkiai 

Į parduotuvę dažniausiai užsukantys klientai yra kažkuo panašūs į jos savininką – mėgstantys aktyvų laisvalaikį ir keliones: „Ateina įvairių klientų, nemaža dalis jų tiksliai žino, ko nori. Jei ne – visada galiu pasidalyti savo patirtimi, nes esu išbandęs daug įvairaus turistinio inventoriaus ir gerai žinau, ką siūlau pirkėjams. Smagu, kai jie vėl sugrįžta, pasidalija savo kelionių įspūdžiais. Su kai kuriais jau esame tapę gerais pažįstamais.“

Mažų pardavėjų, tokių kaip mes, veiklai ypač didelę įtaką daro sezoniškumas. Štilis dažniausiai būna kovo–balandžio mėnesiais, kai už lango nei žiema, nei vasara, žiemos atostogos jau baigėsi, o vasaros dar nepriartėjo, – kalbėjo Andrius.

Tačiau ne visos dienos Andriaus versle yra optimistinės ir dovanojančios geras emocijas. Sudėtingiausia – išgyventi vadinamąjį štilį.

„Mažų pardavėjų, tokių kaip mes, veiklai ypač didelę įtaką daro sezoniškumas. Štilis dažniausiai būna kovo–balandžio mėnesiais, kai už lango nei žiema, nei vasara, žiemos atostogos jau baigėsi, o vasaros dar nepriartėjo. Taip pat rugsėjo–spalio mėnesiais. Apie slidinėjimą žmonės pradeda galvoti tik spalio pabaigoje, tuomet skuba kažką atsinaujinti, įsigyti naujo. Tad pavasaris ir ruduo mums yra ramiausias metas“, – pripažįsta Andrius. 

Sezoniškumas diktuoja ir prekių asortimento pokyčius, naujų pirkimą.

„Tikrai nemažos sumos susidaro, kai reikia užsipirkti naujam žiemos sezonui. O tai turi pasidaryti iš anksto ir tokioms investicijoms turi būti nusimatęs lėšų, nes prekių kainos nėra mažos“, – sako Andrius, jau pradedantis galvoti apie artėjantį žiemos sezoną, ir pasidalija gera naujiena. Jo įmonė, dalyvavusi Lietuvos „Swedbank“ vietos smulkaus verslo palaikymo projekte „Kiekvienas gali būti didelis“, laimėjo vieną iš 3 tūkst. eurų vertės piniginių prizų. Tai jo verslui bus gera paspirtis, padėsianti praplėsti prekių asortimentą ir pasiruošti būsimam žiemos sezonui. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Didžiausiame Bukčių miško parke Vilniuje pasivaikščioti kviečia trys nauji maršrutai
Reklama
„Huawei FreeBuds 6i“ – iki 100 eurų kainuojančios belaidės ausinės
Reklama
Vaikų vasaros atostogoms įsibėgėjant, „Telia Play“ kino rekomendacijos vaikams ir visai šeimai
Reklama
„Įspūdžiai išliko visam gyvenimui“: TV bokštas kviečia pasivaikščioti 170 metrų aukštyje