Dabar populiaru
Publikuota: 2013 liepos 19d. 08:08

„Aprangos“ grupės vadovas Rimantas Perveneckas: „Būkime vargšai, bet teisingi: 80 proc. H&M prekių – primityviausi geros kainos produktai“

Rimantas Perveneckas
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr. / Rimantas Perveneckas

Rudenį pirmąją parduotuvę Lietuvoje atversiantis mažmeninės prekybos drabužiais tinklas H&M šios rinkos lyderių Lietuvoje negąsdina – „Aprangos“ grupės vadovas Rimantas Perveneckas sako, kad jo įmonė toliau planuoja plėstis. O specialistai garsaus prekės ženklo atėjimą vertina nevienareikšmiškai: vieniems tai – didelis žingsnis mažesnių drabužių kainų link, kiti aiškina, kad vienas prekės ženklas drabužių rinkos neišjudins.

Bendrauja nenoriai

Daug spėliota, kada švedų „Hennes & Mauritz“, geriau žinomas kaip H&M, atidarys parduotuvę mūsų šalyje. Žiniasklaidoje skelbta, kad pirmosios parduotuvės atidarymas įvys rudenį, vėliau – kad rugpjūčio mėnesį. Dabar 15 min.lt H&M atstovai vėl tikino, kad atidarymas įvyks rudenį.

„Į jų parduotuves gali ateiti tokių pirkėjų, kurie yra pirkę prekes užsienyje. Galimas daiktas, H&M susirinks vartotojus iš Gariūnų, taip pat tuos, kurie drabužius perka maisto prekių parduotuvėse“, – kalbėjo R.Perveneckas.

Lietuvoje nėra atskiro H&M atstovo ar agentūros, kuri bendrautų su žiniasklaida. Galbūt dėl to H&M plačiai apie planus Lietuvoje neskelbia ir į žurnalistams iškilusius klausimus atsako lakoniškai – bendrovė džiaugiasi ateidama į Lietuvos rinką.

„Lietuva yra didelė rinka, su jauna ir į madą orientuota populiacija. Mes jau keletą metų susidomėję stebime Lietuvos rinką ir žinome, kad daugelis Lietuvos gyventojų laukia mūsų atvykimo“, – 15min.lt sakė H&M ryšių ir spaudos tarnybos atstovė Anna Eriksson.

Beveik 3 tūkst. parduotuvių pasaulyje turinti antra pagal dydį mažmeninės prekybos drabužių pardavėja Lietuvoje šįmet ketina atidaryti parduotuves Vilniaus ir Klaipėdos „Akropolio“ prekybos centruose, kitąmet – „Oze“, „Panoramoje“ ir „Gedimino 9“.

Konkurentų nebijo

Daug kalbėta apie tai, kad atėjus H&M padidės konkurencija mažmeninės prekybos drabužių sektoriuje Lietuvoje, kur „Aprangos“ grupė, atstovaujanti tokiems prekių ženklams kaip „Zara“, „Pull and Bear“ „Mexx“, „Bershka“ ar „Emporio Armani“, neturi rimtesnių konkurentų. Ji Baltijos šalyse yra atidariusi 141 parduotuvę, 37 iš jų veikia Lietuvoje.

„Aprangos“ grupės vadovas R.Perveneckas sako, kad konkurencijai ruoštasi jau iš anksto. „Aprangos“ grupė atnaujina parduotuves vizualiai ir stengiasi, kad jos niekuo neatsiliktų nuo konkurentų.

„Aprangos“ grupei susidūrimas su H&M nebus pirmas – grupė jau beveik metus su H&M konkuruoja Latvijoje.

„Latvijoje susiduriame su realia konkurencija, tačiau pasaulis atėjus H&M Latvijoje nesugriuvo, nesugrius ir Lietuvoje. Mūsų rezultatams H&M ypač didelės įtakos nedaro, daro tik tam tikrų produktų pardavimui“, – kalbėjo R.Perveneckas.

Jis atkreipė dėmesį, kad švedų prekės ženklas labiau orientuotas į vaikų segmentą, į kurį „Apranga“ beveik nesitaiko. Konkurencija jaunimo prekių segmente Latvijoje buvo tokia, kokios ir tikėtasi, tačiau R.Perveneckas tikslių skaičių, kaip pasikeitė rinka po konkurentų atėjimo, neatskleidė.

„Aprangos“ grupės vadovas numano, kas bus potencialūs H&M prekių pirkėjai. Jo nuomone, greičiausiai tai bus mažiau kokybiškus drabužius perkantys gyventojai: „Į jų parduotuves gali ateiti tokių pirkėjų, kurie yra pirkę prekes užsienyje. Galimas daiktas, H&M susirinks vartotojus iš Gariūnų, taip pat tuos, kurie drabužius perka maisto prekių parduotuvėse.“

„Apranga“ dėl konkurentų atėjimo neplanuoja apyvartos mažėjimo.

„Jie vykdo labai agresyvią kompaniją, sako, kad yra labai madingi, tačiau būkime vargšai, bet teisingi: 80 proc. H&M prekių – primityviausi geros kainos produktai“, – apibendrina pašnekovas.

Vadovai drabužius perka užsienyje

Sigitas Besagirskas, LPK Ekonomikos ir finansų departamento direktorius
Sigitas Besagirskas, LPK Ekonomikos ir finansų departamento direktorius

Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktorius Sigitas Besagirskas mano, kad H&M atėjimas į Lietuvą drabužių rinkos aukštyn kojomis neapvers ir net neišjudins.

Esą apie tai byloja ir kitų mažmeninių drabužių prekės ženklų, pavyzdžiui, „Lindex“ veikla mūsų šalyje: bendrovė čia taiko tokias kainas, kaip ir kitose Europos šalyse, tačiau tai nieko nepakeitė.

„Kad ateina H&M, yra džiugu, tačiau vienas ženklas rinkos nepakeis. H&M nėra tas ženklas, kuris yra skirtas visiems. Galbūt jo atėjimas kitus prekybininkus kažkiek paskatins sumažinti drabužių kainas, bet nemanau, kad vienas tinklas gali viską išjudinti“, – svarstė S.Besagirskas.

Jis pridūrė, kad nemaža dalis žmonių visai nesidomės H&M produkcija – ypač tie, kurie drabužius perka dėvėtų drabužių parduotuvėse, o tokių Lietuvoje daug.

S.Besagirskas sako, kad konkurencija Lietuvoje drabužių sektoriuje reikalinga, nes mūsų šalyje drabužių kainos labai aukštos. Jis pats tuo dar kartą įsitikino prieš keletą mėnesių nuvykęs į Niujorką, kur geros kokybės drabužiai buvo tris ar keturis kartus pigesni nei Lietuvoje.

Pasak S.Besagirsko, užsienyje drabužius perka ir didelė dalis įmonių vadovų, o dar neišnaudota verslo niša yra aukštesnės klasės prekių ženklų išparduotuvės.

„60 ar 70 proc. įmonių vadovų sako drabužius perkantys ne Lietuvoje. Lietuvoje trūksta kokybiškų išparduotuvių, kuriose galima būtų įsigyti „Calvin Klein“, „Lacoste“, „Pierre Cardin“ ar kitų aukštos klasės prekės ženklų ankstesnių metų kolekcijas, kurios būtų pardavinėjamos mažesnėmis kainomis, – sakė S.Besagirskas. – Lietuviai tokių drabužių važiuoja pirkti į užsienį. Jei Lietuvoje būtų išparduotuvių, žmonės pridėtinį vertės mokestį mokėtų Lietuvoje ir čia leistų pinigus.“

Parduotuvė H&M
Parduotuvė H&M

Impulsas sulyginti kainas

Lietuvos marketingo asociacijos vadovas Simonas Bartkus tikino, kad H&M atėjimas turės didelį poveikį Lietuvos drabužių rinkai. Prie sėkmės prisidėti turėtų tai, kad prekės ženklas dar prieš atidarant parduotuves Lietuvos vartotojams yra puikiai žinomas.

„Pastaruosius kelerius metus Lietuvos drabužių rinkoje kainos vienodėja su kitų Europos šalių drabužių kainomis. Kadangi vartotojai vis daugiau keliauja, laisvai renkasi ir lygina prekes, pardavėjai privalo reaguoti lygindami prekių kainas tiems patiems ženklams Europoje. Manau, H&M atėjimas bus dar vienas impulsas visiško sulyginimo kelyje“, – pasakojo S.Bartkus.

Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos generalinis direktorius Linas Lasiauskas taip pat išreiškė nuomonę, kad H&M turėtų priversti kitus rinkos dalyvius mažinti kainas.

„Manau, kad kiti rinkos dalyviai bus priversti mažinti kainas, nes H&M ateina tiesiogiai, o daugelis jau esamų prekės ženklų Lietuvoje yra atstovaujami stambių Lietuvos prekybos įmonių. Konkurencija visada veda į geresnes paslaugas ir mažesnes kainas. Tikiuosi, kad taip bus ir šiuo atveju“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

15min tema Verslas

„Aliexpress“ apvagia biudžetą ir Lietuvos verslininkus – siuntos sieną kerta kiaurai

Aktualu

Austėja atsisveikino su dvejus metus širdies laukusiu tėčiu: „Vylėmės, kad tikrai sulauksime“

Kultūra

Justinas Žilinskas: Kas yra ir su kuo valgoma „fantasy“?

Gyvenimas

V.Šapurovas: kiek santuokoje svarbus seksas ir kaip išsaugoti aistrą iki senatvės

Vardai

Justinas Jankevičius po 4 metų palieka „Kitokių pasikalbėjimų“ vedėjo kėdę

Verslas

Pasakiška galimybė: parduodama į jaukius namus paversta bažnyčia

Verslas

Prieš rugsėjį lietuviai užgulė Suvalkus – mokinius čia apiperka perpus pigiau

Vardai

Remigijus ir Rovena Žiogai pakrikštijo sūnų Rojų: ypatingą dieną ir patys tapo krikšto tėvais

Gazas

Lietuvos institucijos svarsto, kaip pažaboti elektrines transporto priemones

Sportas

Jose Mourinho svyla padai? „Manchester United“ sensacingai pralaimėjo

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Aktualu

Aplaidumas: Didžiosios sinagogos liekanas tampo praeiviai – niekas nesaugo

Aktualu

Seimo vicepirmininkas: sprendimą neteikti informacijos pasiūlė kai kurie parlamentarai 

Aktualu

Žiaurius eksperimentus su žirgais vykdžiusiam ūkininkui – tik įspėjimas

Maistas

Orkaitėje kepti pomidorai – ir greitam valgymui, ir keliems mėnesiams šaldiklyje

Sportas

Stebuklinga alkūnė: įniršio kupinas S.Gaižauskas nokautu patiesė dar vieną tailandietį

Vardai

Garsios moterys pasidalijo savo grožio paslaptimis: ką naudoja, dėl ko gailisi ir kam neturi laiko?

Sportas

Vilniaus „Žalgirį“ paliko sporto direktorius Sergejus Slyva

Gyvenimas

Psichologas: užslopintas stresas gali sukelti ir širdies smūgį

Kultūra

„Sapiens“ autorius Y.N.Harari: „Nemokamos informacijos idėja yra labai pavojinga“

Naujienos

15min tema Verslas

„Aliexpress“ apvagia biudžetą ir Lietuvos verslininkus – siuntos sieną kerta kiaurai

Aktualu

Austėja atsisveikino su dvejus metus širdies laukusiu tėčiu: „Vylėmės, kad tikrai sulauksime“

Kultūra

Justinas Žilinskas: Kas yra ir su kuo valgoma „fantasy“?

Gyvenimas

V.Šapurovas: kiek santuokoje svarbus seksas ir kaip išsaugoti aistrą iki senatvės

Vardai

Justinas Jankevičius po 4 metų palieka „Kitokių pasikalbėjimų“ vedėjo kėdę

Verslas

Pasakiška galimybė: parduodama į jaukius namus paversta bažnyčia

Verslas

Prieš rugsėjį lietuviai užgulė Suvalkus – mokinius čia apiperka perpus pigiau

Vardai

Remigijus ir Rovena Žiogai pakrikštijo sūnų Rojų: ypatingą dieną ir patys tapo krikšto tėvais

Gazas

Lietuvos institucijos svarsto, kaip pažaboti elektrines transporto priemones

Sportas

Jose Mourinho svyla padai? „Manchester United“ sensacingai pralaimėjo

Kultūra

15min rekomenduoja: kokių renginių nepraleisti kitą savaitę?

Aktualu

Aplaidumas: Didžiosios sinagogos liekanas tampo praeiviai – niekas nesaugo

Aktualu

Seimo vicepirmininkas: sprendimą neteikti informacijos pasiūlė kai kurie parlamentarai 

Aktualu

Žiaurius eksperimentus su žirgais vykdžiusiam ūkininkui – tik įspėjimas

Maistas

Orkaitėje kepti pomidorai – ir greitam valgymui, ir keliems mėnesiams šaldiklyje

Sportas

Stebuklinga alkūnė: įniršio kupinas S.Gaižauskas nokautu patiesė dar vieną tailandietį

Vardai

Garsios moterys pasidalijo savo grožio paslaptimis: ką naudoja, dėl ko gailisi ir kam neturi laiko?

Sportas

Vilniaus „Žalgirį“ paliko sporto direktorius Sergejus Slyva

Gyvenimas

Psichologas: užslopintas stresas gali sukelti ir širdies smūgį

Kultūra

„Sapiens“ autorius Y.N.Harari: „Nemokamos informacijos idėja yra labai pavojinga“

Vardai

Atgal į mokyklą

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką