Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 01 28 /15:38

Dalis Lietuvos gyventojų elektros neturi jau dvi tris dienas, tarp jų – „Norfos“ vadovas D.Dundulis: „Nusiprausiau degalinėje“

Nors gausiai iškritęs sniegas be elektros paliko tūkstančius Lietuvos gyventojų, kai kurie elektros neturi jau trečią parą. Visgi keisčiausia, kad elektros tiekimas jau kelintą dieną neatnaujinamas ne tik nutolusiose vietovėse, bet ir kone sostinės centre – Šilo ir Filaretų gatvės atkarpose. Tarp antrą parą be elektros likusių gyventojų – ir Antakalnyje gyvenantis „Norfos“ prekybos tinklo savininkas Dainius Dundulis, kurį labiausiai piktina Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) elgesys: valstybinė įmonė ne tik neatsiliepia į skambučius, bet ir neinformuoja, kada bus pašalinti gedimai. Tuo tarpu ESO tvirtina, kad gedimus šalina dieną naktį.
„Rivonos“ generalinis direktorius ir „Norfos” įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis
„Rivonos“ generalinis direktorius ir „Norfos” įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis / Asmeninio albumo nuotr.

Nuo antradienio šalyje pradėjus gausiai snigti, o dėl šlapio sunkaus sniego virsti medžiams, elektros tiekimas nutrūko tūkstančiams gyventojų – vienu metu tamsoje sėdėti teko 55 tūkst. namų ūkių. Naujausiais „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) duomenimis, ketvirtadienį 12 val. visoje Lietuvoje be elektros vis dar buvo apie 17 tūkst. namų ūkių.

Nors suprasdami neeilines aplinkybes dauguma gyventojų kantriai laukė, kol gedimai bus pašalint, o elektros tiekimas atnaujintas, ketvirtadienį žmonėms jau trūko kantrybė – šiandien 15min redakciją užplūdo gyventojų skambučiai ir laiškai.

Žmonės iš Vilniaus, Vilniaus rajono, Varėnos rajono ir kitų vietovių skundžiasi, kad elektros neturi jau trečią parą – tai reiškia, kad dalis žmonių kelias dienas gyvena ne tik be interneto ar šviesos, bet ir šildymo ar galimybės pasišildyti maistą. O karantinas ir įvesti ribojimai judėti tarp savivaldybių be elektros likusių žmonių gyvenimą dar labiau apsunkina.

„Elektra dingo antradienį apie 13.50 ir neatsirado iki šiol. Dabar tenka nuomotis ir pirkti elektros generatorius, tačiau jau keliuose namuose sugedo dujiniai šildymo katilai, nes netinkama srovė ir teks pirkti naujus. Vandens irgi neturim, kanalizacija neveikia.. Tie, kas turi kaitlentes, negali net apie šiltą maistą ar arbatą pagalvoti. Plius namai čia naujos statybos – visi esame labai sušalę.

O dėl karantino negalime vienas kitam padėti – kontaktai, užsikrėtimai... Ką jau pasakyti apie generatorių pirkimą ar nuomą, nes negalime iš savivaldybės išvažiuoti“, – 15min skundėsi Vilniaus rajone Dukelių kaimo sodų bendrijos „Eglė“ gyventoja Laura. Jos duomenimis, elektros šioje bendrijoje neturi 200 namų.

Elektros nėra ir šalia miesto centro

Tačiau jau trečia para elektros nėra ne tik rajonuose ar nutolusiose vietovėse, bet ir beveik pačiame Vilniaus centre.

Antakalnyje gyvenančio „Norfos“ prekybos tinklo vadovo Dainiaus Dundulio namuose elektros visiškai nėra antra para – trečia, jei skaičiuoti su pertrūkiais.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dainius Dundulis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Dainius Dundulis

„Viskas paremta elektra, tai džiaugsmo maža. Jei gyventume kažkur miške, tai dar suvokčiau, bet kai gyveni Antakalnyje, tai protu nesuvokiama“, – 15min sakė D.Dundulis.

Viskas paremta elektra, tai džiaugsmo maža. Jei gyventume kažkur miške, tai dar suvokčiau, bet kai gyveni Antakalnyje, tai protu nesuvokiama, – sakė D.Dundulis.

Pasak jo, elektros neturi ir aplinkiniai kaimynai, netoli įsikūrusi degalinė. Beje, elektros ketvirta para nėra ir D.Dundulio sodyboje Molėtų rajone.

„Tokiu atveju sužinai, kaip senovėje žmonės gyveno – aštuntą valandą į lovytę nuėjau“, – juokauja verslininkas.

Tokia padėtis šeimai sukėlė didelį galvos skausmą – nors ir karantinas, teko susitarti su pažįstamais, kad priimtų dukrą, kuri mokosi nuotoliniu būdu, nes namuose nėra interneto, šildymo. O šiandien darbo reikalais į kitą savivaldybę turėjęs išvykti D.Dundulis asmenine higiena pasirūpinti turėjo pakeliui.

„Pasiėmiau dantų pastą ir nusiprausiau degalinėje“, – pridūrė D.Dundulis.

Pasiėmiau dantų pastą ir nusiprausiau degalinėje, – pridūrė D.Dundulis.

Dvi paras be elektros bando išsiversti Vilniuje, Veržuvos gatvėje, gyvenantis skaitytojas, trečią parą elektros neturi ir Filaretų gatvėje įsikūrusi Vita.

„Vilniaus miesto viduryje, Filaretų gatvėje, jau trečią parą nėra elektros. Kaip ir kituose individualiuose namuose, nėra šildymo, nes katilui reikia elektros, namas šąla. Šiąnakt bus -7, gyventojams namų palikti negalima – juk karantinas.

Išsinuomojome generatorių, bet tik valandą per dieną paleidžiame, nes daug benzino reikia, iš kur parsinešti tiek. Mes su vyru dirbame iš namų, dukra mokosi nuotoliniu būdu – pasikrauname mobilius įrenginius, kai veikia generatorius, ir bandome dirbti“, – su kokiomis problemomis susiduria, vardijo vilnietė.

O Andrius Šiaučiūnas, gyvenantis Vinciūniškių Sodų gatvėje, kur elektros nėra nuo antradienio 10 val. ryto, priduria, kad Vilniuje generatorių nuomai jau nebėra.

„Generatoriaus nuoma ir degalai Vilniuje 12 valandų kainuoja beveik 100 Eur. Tačiau visi generatoriai išnuomoti, tad ir prisiimant tokias išlaidas užsitikrinti bent minimalias gyvenimo sąlygas nebėra galimybių“, – 15min informavo vyras.

Jis pasakojo, kad antradienį dingus elektrai po kiek laiko gavo pranešimus, kad gedimas pašalintas, nors elektros vis tiek nebuvo. Elektros tiekėjas aiškino, kad elektros tiekimas vyksta, o gedimai – namų valdose. Tokius aiškinimus A.Šiaučiūnas girdėjo ir vakar vėlai vakare, nors elektra taip ir neatsiranda.

Į redakciją kreipėsi ir Kernavės seniūnijos Kalnynų kaimo gyventojai, kur dėl nutrauktų laidų jau 56 valandas nėra elektros.

„Kreipėmės į ESO, šie sako, kad prioritetas tiems, kurie elektros neturi ilgiausiai, ir ten, kur nutraukti aukštos įtampos laidai, tačiau kol kas jokių darbuotojų nematome“, – teigė gyventojai.

ESO kaltina abejingumu

O labiausiai gyventojus piktina ESO elgesys – įmonės darbuotojai nei atsiliepia telefonu, nei atsako elektroniniu paštu.

Tiek Filaretų gatvėje gyvenanti Vita, tiek Vilniaus rajono gyventoja Laura skundėsi, kad ESO nesuteikia jokios informacijos. Laura tvirtino, kad netoli esančiame Daubėnų kaime žmonės rado užkritusį medį ant laidų, siūlė savo pagalbą, tačiau atvažiavę ESO darbuotojai nieko nesiėmė.

„Išvažiavo ir jau daugiau nei parą niekas negrįžo ir nieko nedaro“, – skundėsi Laura.

Jai pritarė ir Vita, pasigendanti iš ESO informacijos, kokia prioriteto tvarka bus šalinami gedimai.

„Jei žinotume, kad savaitę nebus elektros, tai galvotume, ką daryti, ar į viešbutį eiti, o dabar neįsivaizduojame. Informacijos niekas neteikia, šabloninius atsakymus siunčia, prisiskambinti neišeina“, – apgailestauja vilnietė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Filaretų gatvė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Filaretų gatvė

Būtent informacijos trūkumas labiausiai piktina ir D.Dundulį.

„Mano pagrindinis klausimas – atsakykite, kada atstatysite elektros tiekimą. Ar išvis neatstatysite. Jei neatstatysite, tai žinočiau, ką daryti, man reikia informacijos. Aš nekaltinu, kad nėra elektros – suprantu, bet suteikite informaciją, kada planuojate atnaujinti tiekimą. O, jei niekada neplanuojate, atsivešiu generatorius, nes dabar elektra paremtas ir šildymas, ir vanduo, ir arbatinukas – nė vieno daikto negali naudoti.

Aš puikiai suprantu, avarijos būna, bet duokite teisingą informaciją, o ne kad spjauni į viską“, – piktinosi D.Dundulis.

Namuose jau vėsta, tad jei šiandien elektra neatsiras, šeima svarsto eiti nakvoti į viešbutį.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„ESO“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„ESO“

Jis kritikavo valstybinės įmonės vadybą ir piktinosi, kad jei taip klientus ignoruotų privati įmonė, ne tik prarastų klientus, bet dar būtų užsipulta valstybinių institucijų.

Elektros nuo vakar vakaro nėra ir vienoje „Norfos“ parduotuvėje Rygos gatvėje – parduotuvė šiuo metu nedirba, jai skirtus šaldytus produktus teko išvežioti į kitas parduotuves ir sudėti į šaldymo kamerą. O informacijos, kada bus atnaujintas elektros tiekimas, nesulaukia ir įmonė.

ESO: dirbame dieną naktį

15min dėl komentaro kreipėsi ir į ESO, tačiau įmonė nesutiko pakomentuoti, kodėl elektros tiekimo 2–3 paras nėra Šilo, Filaretų ir kitose skaitytojų nurodytose gatvėse.

ESO ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas 15min sakė, kad įmonės specialistai dirba visu pajėgumu, kad elektros tiekimas būtų atkurtas kuo operatyviau, tačiau, nepaisant visų dedamų pastangų, tai užtrunka.

„Didžiausias prioritetas skiriamas atstatyti elektrą tiems gyventojams, kurie jos neturi ilgiausiai. Yra pajungti beveik visi įmanomi pajėgumai, pasitelktos maksimalios pajėgos. Atsiprašome visų klientų dėl patiriamų nepatogumų, labai prašome supratingumo ir kantrybės“, – sakė P.Kalmantas.

Jis prieštaravo skaitytojų išsakytai nuomonei, kad ESO specialistai neatsiliepia telefonu. Pasak jo, skambučių kiekis į ESO klientų aptarnavimo liniją yra išaugęs daugiau nei šešis kartus, todėl skambinant tenka palaukti, tačiau išlaukus visi skambučiai yra atsakomi, nes padidintas klientus telefonu aptarnaujančių specialistų skaičius.

ESO duomenimis, iš viso elektros energijos tiekimas, kuris buvo nutrūkęs ilgiau nei 3 minutes, atnaujintas apie 230 tūkst. klientų (įskaitant pasikartojančius gedimus). Likusi dalis gedimų, apie 40 proc., sutvarkomi automatikos veikimo pagalba.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Sunkus sniegas negailestingai laužė medžius
Luko Balandžio / 15min nuotr./Sunkus sniegas negailestingai laužė medžius

P.Kalmantas aiškino, kad nors nustojus gausiai snigti gedimų mažiau, po atstatymų vis dar formuojasi nauji nutraukimai pakartotinai ant oro linijų užvirtus medžiams. Elektros energijos tiekimo sutrikimų priežastis – šlapio sniego apdraba, kuri susikaupė ant medžių. Neatlaikę sniego svorio medžiai ar jų šakos lūžta ir virsta ant skirstomojo elektros tinklo oro linijų.

„Remonto darbus pastarosiomis dienomis trukdė faktas, kad kai kur technika iki gedimų tiesiog nepravažiavo per sniegą. Situacija buvo apsunkina ir dėl to, kad ilgai snigo, net po visos dienos darbo vėl tose pačiose linijose miškuose buvo fiksuojami nutrūkimai net po tris, keturis kartus“, – komentavo P.Kalmantas.

Jis pridūrė, kad ESO specialistai dirba dieną ir naktį, kad elektros tiekimas būtų atkurtas kuo operatyviau.

ESO tinklalapyje pateikiama informacija, kad elektros tiekimo gedimus šalina 230 brigadų. Tiesa, Vilniuje, kur elektros neturi 6640 namų ūkių, dirba 69 brigados – beveik tiek pat, kiek Alytuje, kur be elektros likę perpus mažiau namų ūkių – 2560, o dirba 62 brigados.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius