Dabar populiaru
Publikuota: 2015 vasario 3d. 12:45 , atnaujinta: 2015 vasario 3d. 13:16

„Danske Bank“ skelbia, kad palieka nepelningą Baltijos šalių mažmeninę bankininkystę

„Danske“ bankas
„Danske“ banko nuotr. / Danske bank

„Danske“ fizinių klientų aptarnavimas Baltijos valstybėse yra nepelningas, todėl bankas paskelbė priėmęs sprendimą pasitraukti iš mažmeninės bankininkystės. Taip rašoma banko metinėje ataskaitoje. Tuo metu „Danske“ banko Lietuvos filialas aiškina, kad iš mažmeninės bankininkystės nesitraukia ir priims naujus klientus, tik daugiau dėmesio nuo šiol skirs verslui.

Bankas praneša, kad paslaugos, teikiamos individualiems asmenims Baltijos valstybėse, nesugeneruoja pakankamų pajamų, taigi ir norimo pelno. Banko vadovybė nemato prielaidų, kad šioje srityje ateityje pavyktų pasiekti norimo rentabilumo, todėl priimtas sprendimas trauktis iš mažmeninės bankininkystės.

Nuo sausio pirmosios svarbiausi bus verslo klientai, o mažmeninė bankininkystė išliks nepagrindine banko veikla.

Bankas praneša, kad įvykdys visus savo įsipareigojimus esamiems klientams, todėl išėjimas iš rinkos gali trukti kelerius metus.

Pranešama, kad bus sumažintas filialų ir darbuotojų skaičius. Lietuvos „Danske“, „Sodros“ duomenimis, dirba 1074 darbuotojai.

Tačiau „Danske Bank“ 15min.lt pranešė, kad darbuotojų skaičiaus Lietuvoje mažinti neketina.

„Šiais metais tęsis Lietuvoje jau kelerius metus veikiančio „Danske Bank“ grupės paslaugų centro bei naujai įkurto „Danske Bank“ grupės IT centro plėtra. Šiuose centruose jau dabar dirba per 650 žmonių, planuojama, kad per artimiausius metus jų skaičius dar padidės keliais šimtais“, – rašoma banko atsakyme 15min.lt.

Esamiems banko klientams nieko daryti nereikia – bankas tikina, kad juos aptarnaus ir toliau, jie galės laisvai naudotis banko paslaugomis, nesikeis ir kiti susitarimai tarp klientų ir banko.

Atsisakys smulkių klientų

„Danske“ Lietuvos filialo generalinis direktorius Gintautas Galvanauskas sakė, kad nuo šiol pagrindinis dėmesys bus sutelktas į verslo bankininkystės klientų aptarnavimą – didžiąsias verslo įmones, smulkaus ir vidutinio verslo klientus.

Tiek esami, tiek nauji klientai ir toliau bus aptarnaujami, tačiau jų aptarnavimas koncentruosis į el. kanalus, savitarną ir pan., – sakė G.Galvanauskas.

Privatūs klientai suskirstyti į tris segmentus: privačios bankininkystės, klientus, turinčius aukštą bankinių paslaugų poreikį ir mažmeninės (masinės) bankininkystės.

„Privačios bankininkystės klientų segmentas nesikeičia, jiems ir toliau skiriamas didžiausias dėmesys ir geriausias aptarnavimas. Naujas segmentas – tai aukštų pajamų klientai, turintys didelį kompleksinių bankinių paslaugų poreikį“, – sakė jis.

Tuo metu mažmeninės bankininkystės klientų aptarnavimas keisis.

Sauliaus Čirbos nuotr./Gintautas Galvanauskas
Sauliaus Čirbos nuotr./Gintautas Galvanauskas

„Keičiame savo kryptį ir tikslus šiame segmente. Tiek esami, tiek nauji klientai ir toliau bus aptarnaujami, tačiau jų aptarnavimas koncentruosis į el. kanalus, savitarną ir pan.“, – sakė jis.

Triskart mažesnis pelnas

Antradienį „Danske“ pranešė, kad „Danske Bank A/S” Lietuvos filialas pernai uždirbo 36 mln. litų pelno (10,42 mln. eurų) prieš pelno mokestį. Tai maždaug triskart mažiau nei 2013 metais.

2014 metais atidėjiniai blogoms paskoloms buvo sumažinti 2 mln. litų (0,58 mln. eurų), per 2013 metus atidėjiniai blogoms paskoloms mažėjo 63 mln. litų (18,25 mln. eurų). Nedideli atidėjinių pokyčiai 2014 metais rodo paskolų portfelio ir šalies ekonomikos bei banko klientų finansinės būklės stabilumą.

Per praėjusius metus, palyginti su 2013 metais, „Danske Bank“ grynosios palūkanų pajamos išaugo 3 proc., daugiausia dėl mažėjančių apsidraudimo ir paskolų finansavimo sąnaudų. Artėjant šalies prisijungimui prie bendrosios euro zonos valiutos, indėlių apimtys ypač sparčiai ūgtelėjo paskutiniais praėjusių metų mėnesiais ir padidėjo 30 proc., palyginti su 2013 metų pabaigos indėlių portfeliu. Grynosios komisinių pajamos išaugo 6 proc. dėl didesnio banko klientų aktyvumo: išaugo mokėjimo operacijų apimtys, taip pat didėjo atsiskaitymų kortelėmis aktyvumas.

Latvijoje patyrė nuostolių, Estijoje pelnas mažėjo

Naujienų agentūra BNS praneša, kad „Danske bank“ Latvijos padalinys pernai patyręs 1,202 mln. eurų nuostolį, kurį lėmė atidėjimai galimiems nuostoliams dėl kreditavimo padengti. Užpernai uždirbta 2,94 mln. eurų pelno.

Veiklos pajamos pernai augo 19 proc. iki 8,8 mln. eurų, pelnas iki atidėjimų – dukart iki 3,7 mln. eurų.

Banko padalinys Estijoje skaičiavo perpus mažesnį pelną – grynojo pelno pernai uždirbo 22,7 mln. eurų.

Veiklos pajamos sumenko 23 proc. iki 55,8 mln. eurų, išlaidos išaugo 21 proc. iki 34,5 mln. eurų.

Temos: 1 Danske bankas
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką