Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„FedEx“ prognozę 2020 metams temdo JAV ir Kinijos prekybos karas

Didžiausia krovinių oro linijų bendrovė pasaulyje, JAV kompanija „FedEx“ antradienį įspėjo, kad jos 2020 fiskalinių metų pelno perspektyvas temdo Jungtinių Valstijų ir Kinijos prekybos karo didinamas neapibrėžtumas, o bendrovės vadovas sukritikavo prezidento Donaldo Trumpo administracijos plėtojamą protekcionizmą.
„FedEx“ automobilis
„FedEx“ automobilis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Kinija

Bendrovė prognozuoja, kad 2020 metais pelnas, tenkantis vienai akcijai, bus 4–6 procentiniais punktais mažesnis nei 2019 metais.

„FedEx“ tikisi, jog 2020 fiskaliniais metais veiklos pajamos iš šalyje teikiamų siuntinių ir krovinių gabenimo paslaugų bus didesnės, kadangi didėjantis elektroninės prekybos aktyvumas didina įplaukas.

Visgi bendrovė skaičiuoja, kad tarptautinio siuntų gabenimo padalinio „FedEx Express“ veiklos pajamos sumažės, iš dalies dėl su prekyba susijusio neapibrėžtumo.

„Pastaruosius kelerius metus smarkiai nusivylėme prielaidomis, kurias padarėme dėl tarptautinės prekybos augimo, ir ypač D.Trumpo administracija, – pareiškė bendrovės direktorius Frederickas Smithas konferencinio pokalbio su finansiniais analitikais metu. – Jungtinių Valstijų politika nuo 1934 metų... buvo nukreipta plėsti tarptautinę prekybą, o dabar turime didžiulį ginčą su Kinija, kur JAV iš esmės tapo protekcionistine, ir vadovaujasi šūkiu „pasigaminsiu viską, ko reikia, viduje.“

F.Smithas, garsėjantis kaip laisvosios prekybos gynėjas, taip pat išreiškė nuomonę apie Kinijos prekybos politiką, kurią jis apibūdino kaip „merkantilišką“.

Šią savaitę vyksiančio didžiojo dvidešimtuko (G20) aukščiausiojo lygio susitikimo metu turėtų įvykti JAV prezidentas Donaldo Trumpo ir Kinijos lyderio Xi Jinpingo susitikimas, o investuotojai tikisi, kad po muitų įvedimo, atsakomųjų priemonių ir grasinimų abiem šalims pagaliau pavyks priartėti prie susitarimo.

Pasak F.Smito, „FedEx“ išlieka įsipareigojusi veikti Kinijoje ir yra „visiškai pasirengusi“ laikytis Kinijos įstatymų.

Be to, jis pridūrė, kad įsiplieskus JAV ir Kinijos ginčui Guangdžau mieste esantis bendrovės padalinys tapo dažnenių „tam tikro laipsnio“ auditų taikiniu.

„FedEx“ dar kartą atsiprašė dėl pristatymo problemų, susijusių su Kinijos telekomunikacijų milžine „Huawei“ ir iškilusių, kai Jungtinės Valstijos ėmėsi veiksmų prieš šią bendrovę.

F.Smithas pridūrė, kad „FedEx“ ieškinys prieš Jungtinių Valstijų prekybos departamentą dėl eksporto apribojimų nėra tiesiogiai susijęs su „Huawei“ atveju, o su platesnio masto vyriausybės veiksmais, kurie yra „nenuspėjami“ ir pernelyg suvaržantys krovinių pristatymo įmones.

Pirmadienį „FedEx“ pateikė ieškinį prieš Jungtinių Valstijų prekybos departamentą dėl eksporto apribojimų, kuriuos pavadino „nepakeliama našta“ siuntų ir krovinių pristatymo įmonėms, ir paprašė JAV apygardos teismo blokuoti priemonių vykdymą.

„FedEx“ teigia, kad pagal JAV nustatytas taisykles krovinių ir siuntų bendrovės tampa atsakingomis už galimai nustatytus apribojimus pažeidžiančias siuntas, net jei nieko apie tai nežinojo.

„FedEx“ taip pat pranešė apie 2 mlrd. JAV dolerių grynuosius nuostolius gegužės 31 dieną pasibaigusį ketvirtį, palyginti su 1,1 mlrd. JAV dolerių pelnu tokiu pat laikotarpiu prieš metus.

Bendrovė nurodė gavusi mažesnes tarptautines pajamas ir patyrusi 316 mln. JAV dolerių išlaidas, susidariusias dėl savanoriškai išmokėtų kompensacijų atleistiems darbuotojams.

„FedEx“ įplaukos minėtą ketvirtį iš viso padidėjo 3 proc. iki 17,8 mlrd. JAV dolerių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius