-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Fiksuojant rekordinę infliaciją gamintojai imasi triukų: pakuotė mažesnė – kaina ta pati

Lietuvoje infliacijai pasiekus 16 proc. maisto prekės tampa ne tik brangesnės, tačiau, kai kuriais atvejais, ir lengvesnės. Parduotuvėse jau galima pastebėti iki 160 gramų sumažėjusius sviesto pakelius, šis reiškinys neaplenkia ir ne maisto prekių – pavyzdžiui, pašarų gyvūnams. „Pricer.lt“ vadovas mano, jog ši tendencija, kuri matoma ir kitose šalyse augant infliacijai, ateityje tik stiprės.
Moteris perka produktus
Moteris perka produktus / Vida Press nuotr.

Šis reiškinys, kai produkto svoris mažėja, o kaina lieka ta pati arba kyla, vadinamas „shrinkflation“ (išvertus iš anglų kalbos, tai yra žodžių „susitraukti“ ir „infliacija“ darinys).

Produkto kiekio sumažinimas reiškia, kad gamintojai patirs mažiau išlaidų, o vartotojas gali net nepastebėti, kad traškučių pakelis palengvėjo penkiais traškučiais, o pieno butelis susitraukė 100 mililitrų.

„Tokie prekių sumažinimai vyksta bangomis, dažniausiai – padidėjus infliacijai. Gamintojai turi tris pasirinkimus: tiesiogiai didinti kainą, šiek tiek sumažinti produkto kiekį arba pakeisti produkto sudėtį, naudojant pigesnes sudedamąsias dalis“, – verslo naujienų leidiniui „Quartz.“ sakė vartotojų teisių advokatas Edgaras Dworsky.

Kainų palyginimo portalo Pricer.lt vadovas Arūnas Vicizkas 15min priminė, kad toks reiškinys „suklestėjo“ per 2008–2009 metų krizę.

Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas
Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas

„Litras pieno pasikeitė į 900 mililitrų, kilogramas kefyro – į 900 gramų. Šokoladas iš 100 gramų pasikeitė į 90 gramų. Tokių pavyzdžių buvo labai daug ir tai darė tokie prekių ženklai kaip „Dvaro“, „Karūna“, tą darė ir prekybos tinklai su savo privačiomis etiketėmis“, – 15min pasakojo A.Vizickas.

Vis dėlto „shrinkflation“ pavyzdžių atsiranda ir pastaruoju metu, fiksuojant rekordines infliacijos aukštumas.

„Financial Times“ rašo, kad „Doritos“ traškučių maišeliai palengvėjo 5 traškučiais, o „Cottonelle“ mega pakuotėje tualetinio popieriaus ritinėliai sumažėjo 28 lapeliais. Tuo metu buteliukas „Dove“ kūno prausiklio sumažėjo nuo 24 uncijų (680 gramų) iki 22 uncijų (623 gramų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius