Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Į kokius biurus šiandien keliasi Lietuvos įmonės?

verslo centras
verslo centras
Šaltinis: 15min
0
A A

Kabinetinis biuro išplanavimas – jau praeityje. Šiuolaikinės įmonės tendencingai renkasi atviras erdves, kuriuose darbuotojai gali dirbti bendroje komandoje. Be to, keičiasi ir biuro pastato kompleksui keliami reikalavimai. Biuras turi ne tik atitikti aukštos klasės techninius standartus, bet jame turi būti išplanuotos ir socialinės – laisvalaikio erdvės, o biuro įranga turi atitikti ergonomikos principus. Kokia šiuo metu yra reali biurų paklausa bei pasiūla Lietuvoje? Ar vertinantys aukščiausią kokybę turi iš ko rinktis?

„Kol kas biurų rinka Lietuvoje nėra priaugusi iki kompleksiškai kokybiškų plotų. Dauguma biurų atitinka stiprias B, B+ kategorijas, bet tai dar nėra tos erdvės, kurios atitiktų visus tarptautinius reikalavimus“, – teigia NT tarpininkavimo grupės „Newsec“ vadovas Lietuvoje Giedrius Ragaišis.

Tačiau pašnekovas pastebi, jog biurų pastatų, kurie šiuo metu planuojami (ar statomi), vystytojai jau siekia atsižvelgti į tarptautinę praktiką, aplinkosaugos reikalavimus, nuomininkų poreikius bei, žinoma, pastatų kokybę.

Ateities projektai numatomi Vilniuje ir Kaune

Kol kas biurų rinka Lietuvoje nėra priaugusi iki kompleksiškai kokybiškų plotų. Dauguma biurų atitinka stiprias B, B+ kategorijas

„Žengiant pagal tokius tarptautinius standartus kaip „BREEAM“, „LEED“, pastatuose diegiami atsinaujinantys energijos tiekimo šaltiniai, įrengiami alternatyvūs įėjimai į biuro pastatą (tarkime, formuojami atskiri įvažiavimai dviračiams), elektromobilių krovimo vietos, formuojamos laisvalaikio zonos ir t.t.“, – teigia „Newsec“ atstovas.

Pašnekovas pateikia pavyzdžių, jog kai kurių projektų vystytojai jau šiandien šalimais pastato numato parkus (vadinamąsias žaliąsias zonas), kuriuose darbuotojai pertraukų metu galės pailsėti ar papietauti. Taip pat kruopščiai yra planuojamos ir socialinės erdvės, kuriose vyktų renginiai ar įmonės susitikimai.

„Visi supranta, jog tikrai daug laiko praleidžiant darbo erdvėje yra būtina užtikrinti gerą socialinę atmosferą. Biuras nebėra vien tik plytos, kaip buvo iki šiol. Dabar tai – gyvenimo būdas, kuriame gali rasti bendraminčių“, – inovacijas pristato „Newsec“ atstovas.

Tiesa, tokio lygmens projektų iškilimas kol kas numatomas tik Vilniuje, užuomazgos pastebimos Kaune: „Pati biurų rinka turi dar šiek tiek paūgėti, kai ir paklausą formuojantys nuomininkai taps išrankesni, pradės vertinti kompleksinę kokybę“, – tokią pastabą išsako G.Ragaišis.

Ko tikisi nuomininkai?

„Pagrindinis kriterijus, pagal kurį biurą renkasi tiek didelės, tiek naujai į rinką atėjusios įmonės, – darbuotojų komfortas“, – teigia tarptautinės nekilnojamojo turto paslaugų įmonės „Colliers“ konsultantė Sandra Jovaišaitė.

Šį komfortą lemia ne tik biuro įranga ar infrastruktūra, bet ir patogus susisiekimas, bendras biuro išdėstymas viename aukšte ir, žinoma, ergonomiški biuro baldai.

S.Jovaišaitė pastebi, jog pamažu nyksta įprastinė asmeninės darbo vietos koncepcija, kuri „pririša“ darbuotoją prie vienos darbinės erdvės. „Planuojant biurus, numatomos ir vadinamosios atvirosios erdvės, kuriose galėtų telktis įvairios darbuotojų grupės, dirbančios prie bendro projekto“, – teigia kompanijos „Colliers“ konsultantė.

Svarbu viskas – ir infrastruktūra, ir vieta, ir ergonomika

„Ieškodami tinkamiausių biuro patalpų siekėme suteikti galimybę žmonėms dirbti bendroje komandoje, tad prioritetą teikėme praktiniam biuro išdėstymui“, – pasakoja moderniame verslo centre, „Pirklių klube“ (Vilniuje) įsirengusios UAB „OpusCapita Accounting“ generalinė direktorė Lina Maroščikienė.

Biuras nebėra vien tik plytos, kaip buvo iki šiol. Dabar tai – gyvenimo būdas, kuriame gali rasti bendraminčių

Pašnekovės teigimu, vertindami biuro patalpų tinkamumą, įmonės atstovai taip pat atsižvelgė į pastato infrastruktūrą: „Norėjome sumažinti eksploatacinės išlaidas bei užtikrinti maksimalų komfortą, todėl rinkomės biurą su moderniomis šildymo ir vėdinimo sistemomis.“

L.Maroščikienė taip pat pastebi, jog pastato vieta buvo vienas iš pasirinkimą lemiančių veiksnių: „Norėjome rinktis tokią vietą, kur būtų geras susisiekimas su oro uostu bei viešuoju transportu iš įvairių Vilniaus mikrorajonų. Kadangi esame skandinaviška įmonė ir turime jauną kolektyvą, svarbi buvo ir galimybė saugiai parkuoti dviračius.“

Planuojant biurus, numatomos ir vadinamosios atvirosios erdvės, kuriose galėtų telktis įvairios darbuotojų grupės, dirbančios prie bendro projekto

Gedimino prospekto širdyje įsikūrusi įmonė pasirinko atvirą erdvės planavimą, kuriame stalai išdėstyti eilėmis, o darbo zonas skiria akustinės pertvaros.

Biure taip pat yra įrengti tylos kambarėliai su aukštesnėmis sienelėmis, kuriuose įdiegta garso izoliacija. Jie skirti pasitarimams ar pokalbiams telefonu.

„Kadangi siekėme kompleksinio komforto, rinkomės Lietuvos gamintojų biuro baldus, atitinkančius ergonomikos reikalavimus. Tarkime, prieš metus iš bendrovės „Narbutas“ įsigijome naujus reguliuojamojo aukščio stalus, leidžiančius keisti kūno padėtį“, – apie biuro įrangą pasakoja L.Maroščikienė.

informacija
NARBUTAS FURNITURE COMPANY, UAB
Vadovas: Gintaras Zdanys Darbuotojų sk.: 604 2015m . Pajamos: 20 - 30 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką