-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

I.Šimonytė: išorinio uosto klausimas šiuo metu „uždarytas“

Išorinio jūrų uosto Klaipėdoje statybos klausimas šiuo metu nesvarstomas, nes uosto plėtra numatoma pietinėje jo dalyje, sako premjerė.
Ingrida Šimonytė
Ingrida Šimonytė / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį lankėsi Klaipėdoje ir apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojami dideli darbai, pranešė Susisiekimo ministerija.

„Ilgą laiką diskutuotas Klaipėdos išorinio jūrų uosto klausimas šiuo metu išspręstas ir „uždarytas“, Vyriausybei prioritetą teikiant jūrų uosto pietinės dalies plėtrai. Numatoma pietinės uosto dalies plėtra, suformuojant naujas uosto teritorijas, bus reikšmingas žingsnis didinant jūrų uosto ir regiono konkurencingumą“, – pranešime sakė I.Šimonytė.

2019 metais skelbta, kad išorinis jūrų uostas galėtų būti statomas šiaurinėje dabartinio uosto dalyje, tačiau tam reikia atlikti strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ir įvertinti dvi alternatyvas – ties Melnrage ir Šventosios–Būtingės zonoje. Buvo skaičiuojama, kad projektas galėtų kainuoti apie 800 mln. eurų.

Anot M. Skuodžio, jau atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui reiškia naujas galimybes priimti daugiau ir didesnių laivų modernizavimui bei remontui ir taip didinti uosto krovą bei pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra bus reikšmingas žingsnis vystant regioną.

„Šiandieniniame kontekste kalbant apie krovinių, prekių ir uosto įmonių veiklos diversifikaciją, būtent pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra, formuojant naujas teritorijas, yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo“, – pabrėžė M.Skuodis.

Malkų įlanką išgilinus iki 14,5 metro, rekonstravus didžiąją dalį jos krantinių, terminalai jau gali priimti didžiuosius tarpkontinentinius laivus – jų statytojai įsigijo didžiausią plaukiojantį doką Baltijos šalyse. Bendra Malkų įlankos infrastruktūros projektų vertė siekia 123 mln. eurų, iš jų 27,6 mln. eurų finansuota ES lėšomis.

„Naujos teritorijos pietinėje uosto dalyje bus ta galimybė, kuri duos naują postūmį ne tik krovos ir sandėliavimo paslaugoms. Čia turėtų būti plėtojamos aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančios gamybos, paslaugų veiklos. Naujos teritorijos leis pritraukti investuotojų“, – pabrėžė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Planuojama, kad už Kiaulės Nugaros salos bus suformuota nauja apie 70 ha teritorija, o vientisa krantinės linija sieks maždaug 1300 metrų. Čia bus pastatyti pietiniai uosto vartai, galėtų atsirasti mažųjų ir pramoginių laivų bei vidaus vandenų laivų prieplaukos.

Šiuo metu yra rengiami Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros projektiniai pasiūlymai, kurie bus pateikti jau šį rudenį. Rangovas turės pateikti keturias galimos plėtros alternatyvas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius