Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Įmonės socialinės atsakomybės veiklos: viešinti ar nutylėti? (II)

Aplinkos tarša
123rf.com nuotr. / Aplinkos tarša
Šaltinis: www.verslasatsakingai.lt
0
A A

Apie įmonėje vykdomas socialinės atsakomybės veiklas (toliau ĮSA) rekomenduojama informuoti ne tik įmonės vadovus ar akcininkus, bet ir kitas suinteresuotas grupes: partnerius, tiekėjus, investuotojus, nevyriausybines organizacijas, vietos bendruomenę, klientus bei darbuotojus.

Viešinant įmonės socialinės atsakomybės veiklas svarbiausias užduotis turėtų būti ne marketingo tikslai ar pardavimų skatinimas, bet noras dalytis gerąja patirtimi.

Kas turi būti atskleidžiama?

Prieš viešinant socialinės atsakomybės veiklas, rekomenduojama atsakyti į šiuos klausimus: - Kokie įmonės socialinės atsakomybės politikos tikslai ir misija? - Kokie įmonės veiksmai, siekiant realizuoti šią politiką? - Kokie yra įmonės pasiekti rezultatai ir ateities planai?  Viešinant socialinės atsakomybės veiklas įmonės neturėtų vengti eksperimentuoti, ieškoti jų veiklos sričiai labiausiai tinkamų ir efektyvių ĮSA veiklų viešinimo būdų.  

TAIP PAT SKAITYKITE: Įmonės socialinės atsakomybės veiklos: viešinti ar nutylėti? (I)

Turėkite viešinimo planą

Siekiant efektyviai komunikuoti rekomenduojama iš anksto pasiruošti viešinimo planą. Turimus kontaktus suskirstykite į atskiras kategorijas: tiekėjai, partneriai, subrangovai, akademinė bendruomenė, žiniasklaida. Kartą per mėnesį kiekvienai grupei siųskite žinutes apie įmonėje vykdomas socialinės atsakomybės ir aplinkosaugines veiklas, dalykitės ne tik pasiektais rezultatais, statistika, bet ir nuotraukomis, dalyvių atsiliepimais ir raginimu prisijungti prie vykdomų veiklų.

ĮSA veiklų skiltis įmonės interneto puslapyje

Įmonės interneto puslapyje ĮSA veiklų viešinimui sukurkite atskirą skiltį. Šioje skiltyje informuokite apie organizacijoje vykdomas išorines ir vidines iniciatyvas, pateikite  įmonės vadovo poziciją socialinės atsakomybės politikoje, pasakokite apie įmonės atsakingo verslo strategiją, kryptis ir vertybes, atskleiskite įmonės misiją ir viziją. Šioje skiltyje rekomenduojama pateikti ir ĮSA veiklų ataskaitas, kurių viešinimas didins pasitikėjimą įmone, užtikrins didesnį veiklos skaidrumą, skatins gerosios praktikos sklaidą bei formuos teigiamą įmonės įvaizdį.

Socialiniai tinklai

Apie įmonės vykdomas socialinės atsakomybės veiklas visuomenę informuokite socialiniuose tinkluose, pvz., Facebook. Facebook tinklapyje apie savo įmonėje vykdomas socialinės atsakomybės veiklas galite informuoti dviem būdais: įmonės Facebook puslapyje arba specialiai atskiram projektui sukurtoje paskyroje. Įmonės Facebook puslapyje  rekomenduojama talpinti informaciją apie įmonėje vykdomas iniciatyvas, kviesti prisijungti partnerius, dalytis informacija apie kitų aplinkosauginių organizacijų vykdomas veiklas, pasakoti apie savo patirtį.

Projekto Facebook paskyrose paprastai nėra siekiama viešinti įmonės pavadinimo ir veiklos, bet daugiau dėmesio skiriama iniciatyvos idėjai ir misijai, dalinamasi savanorių patirtimi, įspūdžiais ir nuotraukomis, padarytų darbų rezultatais. Tokiu būdu viešinami projektai paprastai sulaukia didesnio visuomenės susidomėjimo ir palaikymo.  

Žiniasklaida, spaudos konferencijos, seminarai, mokymai  

Rekomenduojama inicijuoti atviras diskusijas aktualiomis aplinkosauginėmis, socialinėmis temomis į kurias bus kviečiamos nevyriausybinės organizacijos, partneriai, vietos bendruomenės nariai. Sukaupta patirtimi dalykitės su partneriais, akademine bendruomene, organizuokite seminarus ir mokymus, platinkite spaudos pranešimus žiniasklaidai.

Atsakingo verslo konkursai

Į viešinimo planą rekomenduojama įtraukti ir dalyvavimą keliuose socialinės atsakomybės konkursuose. Taip ne tik didinsite įmonės vardo žinomumą, įgysite patirties rengiant ataskaitas, bet ir galėsite palyginti save su kitomis įmonėmis, susipažinsite su lyderių patirtimi ir praktika.  

Ataskaitų rengimas

Atsakingas veikla vykdančios įmonės kasmet teikia Jungtinių Tautų Pasaulinio Susitarimo Pažangos ataskaitas (angl. Communications on Progress for UN Global Compact). Tai Jungtinių Tautų pasaulinė ĮSA savanoriška iniciatyva - tinklas, jungiantis organizacijas, kurios prisiima įsipareigojimą laikytis 10 Pasaulinio susitarimo principų, apimančių žmogaus ir darbuotojų teises, aplinkos apsaugą, antikorupciją. Šis susitarimas skatina įmones nedaryti žalos aplinkai, bendruomenei, kitiems verslams ir bendromis pastangomis su JT, valdžios institucijomis bei NVO dalyvauti socialinių ir aplinkos apsaugos problemų sprendime, prisidėti prie visuomenės raidos ir ekonomikos augimo. Įmonės, organizacijos tapusios Pasaulinio Susitarimo tinklo narėmis, įsipareigoja kasmet rengti Pažangos ataskaitas apie 10 principų įgyvendinimą ir taikymą savo veikloje.

Įmonės darbuotojų informavimas   

Dažnai nutinka taip, kad apie įmonės socialinės atsakomybės veiklas ir rezultatus žino tik vadovai ir ataskaitas rengę darbuotojai.

Dažnai nutinka taip, kad apie įmonės socialinės atsakomybės veiklas ir rezultatus žino tik vadovai ir ataskaitas rengę darbuotojai. Daugumoje tokių įmonių darbuotojai apie vykdomas ĮSA veiklas nėra informuojami (arba  informuojami formaliai ir nepatraukliai). Siekiant ne tik teikti ataskaitas, bet realiai vykdyti socialinės atsakomybės veiklas, svarbu į socialinės atsakomybės veiklas įtraukti kuo daugiau įmonės darbuotojų. Pristatant įmonės ataskaitą darbuotojams, padėkokite aktyviai dalyvavusiems ir parodykite, kiek daug galima nuveikti, turint motyvuotą komandą.

Siekiant viešinti socialinės atsakomybės veiklas, svarbu nepamiršti tausoti gamtos išteklius, t.y. vengti popierinių ataskaitų, skrajučių ir lankstinukų spausdinimo. Jeigu vis dėlto popierinės versijos išvengti nepavyks, spausdinkite ant abiejų perdirbto popieriaus pusių.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 rupi.lt
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką