Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gegužės 15d. 23:25

Japonijos kosmoso startuolis pasirengęs konkurencinei kovai su „SpaceX“

Raketos „Falcon 9“ startas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Raketos „Falcon 9“ startas

Japonijos startuolis, šį mėnesį į kosmosą paleidęs raketą, planuoja teikti pigias raketų paslaugas ir yra pasirengęs konkuruoti su varžovėmis iš JAV, tokiomis kaip „SpaceX“.

Bendrovės „Interstellar Technology“ įkūrėjas Takafumi Horie pareiškė, kad pigus raketų verslas Japonijoje gali puikiai pasitarnauti tenkinant mokslinius ir komercinius poreikius Azijoje. Nors Japonijos vyriausybės vadovaujamos kosmoso programos pasižymi aukščiausio lygio technologijomis, T.Horie pažymėjo, kad dėl didelių išlaidų šalis atsilieka komercinėje šio segmento srityje.

„Japonijoje kosmoso programos daugiausia yra finansuojamos vyriausybės ir skirtos tik raketų kūrimui naudojant geriausias ir naujausias technologijas, o tai reiškia, kad jos yra brangios, – Tokijuje susirinkusiems žurnalistams kalbėjo T.Horie. – Būdami privačia įmone, galime sutelkti dėmesį į minimalų technologijų lygį, kuris reikalingas norint pakilti į kosmosą, o tai yra mūsų pranašumas. Galime gabenti daugiau produktų ir žmonių mažesnėmis sąnaudomis.“

Pasak T.Horie, jo bendrovės pigios „MOMO-3“ raketos – tai būdas sukurti konkurencingą kosmoso verslą Japonijoje.

Gegužės 4-ąją įvykusio skrydžio metu nepilotuojama raketa „MOMO-3“ pasiekė 113,4 kilometrų aukštį, prieš nukrisdama į Ramųjį vandenyną. „MOMO-3“ paleidimo kaina prilygo maždaug vienai dešimtajai šalies kosmoso tyrimų agentūros raketos paleidimo išlaidų, pareiškė „Interstellar“ vadovas Takahiro Inagawa.

T. Horie pažymėjo, kad per ateinančius kelerius metus bendrovė ketina paleisti savo pirmąją orbitinę raketą – ZERO, ir tuomet ji techniškai prilygs tokioms varžovėms kaip Elono Musko „SpaceX“, „Amazon“ įkūrėjo Jeffo Bezoso „Blue Origin“ ar Naujosios Zelandijos inžinieriaus Peterio Becko „Rocket Lab“.

Dvipakopė ZERO bus dvigubai ilgesnė ir daug sunkesnė nei kompaktiškoji „MOMO-3“, kuri yra apie 10 metrų ilgio ir 0,5 metro skersmens ir sveria apie 1 toną. Raketa galės iškelti palydovus į orbitą arba perduoti komercinius krovinius moksliniais tikslais.

Pigių komercinių raketų kūrimams tampa besiplečiančio tarptautinio kosmoso verslo tendencija. Šio verslo priešakyje stovi JAV, kurioms ant kulnų mina Kinija ir kitos šalys.

Visgi savo šalyje T.Horie gali susidurti su didelių įmonių, tokių kaip „Canon“ ir „IHI“, patronuojamųjų įmonių, kurios turi bendradarbiavimo su vyriausybės kosmoso agentūra patirties, konkurencija.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

01:19
00:58
01:38

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką