Dabar populiaru
Publikuota: 2021 sausio 13d. 12:37

JAV mažmenininkės vis dažniau renkasi kompensuoti klientams prekių vertę vietoj grąžinimo

Amazon
Vida Press nuotr. / Amazon

Amerikiečių mažmenininkės vis dažniau savo klientams siūlo pasilikti jų netenkinančia sprekes, užuot įforminusios grąžinimą, rašo verslo leidinys „The Wall Street Journal“.

„Amazon“, „Walmart“ ir kitos įmonės pasitelkia dirbtinio intelekto technologijas siekdamos įvertinti, ar prekių grąžinimai yra ekonomiškai naudingi.

Paprastai įmonėms labiau apsimoka grąžinti pinigus už prekes, nei įforminti grąžinimą, kai kalba eina apie pigias arba didelių gabaritų prekes, kurias brangu transportuoti.

Panašų palyginti naują požiūrį, sekdamos „Amazon“ ir keleto kitų tinklų pavyzdžiu, koronaviruso pandemijos metu pradėjo taikyti ir kitos bendrovės, nes išaugęs pirkimų internetu skaičius privertė jas persvarstyti grąžinimo procesą, rašo leidinys.

Pavyzdžiui, amerikiečių mažmenininkės „Target“ atstovas teigė, jog kai kuriais atvejais bendrovė renkasi kompensuoti pirkėjams pirkimo kainą ir skatina juos pasilikti nereikalingas prekes ar atiduoti jas labdarai, kai įmonė mano, kad toks variantas yra pigesnis nei forminti prekių grąžinimą

Internetinių užsakymų, kurie buvo grąžinti 2020 metais, skaičius išaugo 70 proc. lyginant su nuo 2019 metais, rodo bendrovės „Narvar“, kuri tvarko mažmenininkių prekių grąžinimo procesą, duomenys.

Tuo tarpu pasak bendrovės „CBRE“, vien tik per praėjusį šventinį laikotarpį bendra grąžintų prekių vertė galėjo siekti 70,5 mlrd. JAV dolerių – 73 proc. daugiau nei ankstesnių penkerių metų vidurkis.

„United Parcel Service“ prognozuoja, kad grąžintų prekių kiekis per savaitę, prasidėjusią sausio 4 d., padidėjo 23 proc., palyginti su ankstesniais metais.

Siuntų pristatymo bendrovė „FedEx“ pranešė, kad grąžinamų prekių kiekis per pastaruosius šešis mėnesius pasiekė rekordinį lygį. Tuo tarpu užsakytų prekių, kurias grąžina klientai, procentinė dalis yra šiek tiek mažesnė už normą, nes apsipirkimų internete ūgtelėjimas pandemijos metu daugiausia susijęs su būtiniausių prekių užsakymu, teigė „FedEx“ rinkodaros viceprezidentas Ryanas Kelly.

Internetu pirktų prekių grąžinimas mažmenininkams gali atsieiti nuo 10 iki 20 JAV dolerių neįtraukiant transporto išlaidų, priklausomai nuo prekės tipo, pažymėjo robotus prekių grąžinimo proceso automatizavimui naudojančios bendrovės „Locus Robotics“ vadovas Rickas Faulkas.

„Grąžinimas į parduotuvę yra daug pigesnis, nes mažmenininkė gali sutaupyti gabenimo išlaidas, sudarančias iki 15–20 proc. vertės“, – teigė jis.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiškai su „Norfa“

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką