-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip parduoti vieną bulvę už maišo kainą

Domantas Makauskas subliuškusių verslo idėjų nelaiko karčia patirtimi, labiau – gera pamoka. SEB banko ir LRT televizijos projekto „Lietuva gali“ dalyvis bando įsukti jau ketvirtą verslą, nors jam dar tik 25-eri. Ankstesnės nesėkmės neatgrasino noro žlugus vienam planui, imtis kito.
Ukmergė, „DTZ group“
Ukmergė, „DTZ group“ / Stop kadras

„Kol nebuvo šeimos, galėjom leisti sau eksperimentuoti. Dabar, kai pamatėm, kas su kuo valgoma, jau galim darbuotis“, – porina jaunasis verslininkas, idėjų ir galimybių užsidirbti žvalgęsis Norvegijoje, Kinijoje, Anglijoje.

Domanto nuomone, galimybės pradėti verslą visur vienodos – ar Anglijoje, ar Norvegijoje. „Nemanau, kad Lietuvoje yra sudėtingiau“, – tikina. Anot jo, Lietuva gali būti geras startas pradėti ir plėstis į kitas šalis.

Pirmoji verslo idėja ir pirmoji verslo nesėkmė Domantą ištiko dar studijų metais. Būdamas Vilniaus Universiteto bioinformatikos trečiakursiu, jis pradėjo siūlyti tinklalapių kūrimo paslaugas. Taip pat bandė eksportuoti prekes į Norvegiją, kur vasaromis uždarbiaudavo, netgi pramoko norvegų kalbos.

Tai tas pats, kas parduoti bulvę už maišo kainą. Apie vaikinų sumanumą parduoti akmenukus, supakuotus nedideliuose maišuose, šmaikštauja verslininkas.

„Tada atrodė, kad užtenka įkurti įmonę ir pradės plaukti užsakymai“, – dabar su šypsena apie savo naivumą pasakoja D. Makauskas. – „Aš programuotojas ir mano supratimas prieš pradedant verslą buvo toks: atidarom UAB-ą, susirandam pirkėjus per porą dienų ir skaičiuojam pinigus.“ Tačiau užsakymų buvo vos vienas kitas, o pinigų tikrai ne tiek, kad būtų ką skaičiuoti.

Baigus informatikos studijas, mokslinis darbas pagal specialybę Domanto netraukė. Dirbti kitam nesinorėjo, tad darbo vietą reikėjo susikurti pačiam.

„Niekada neįsivaizdavau, kad dirbsiu samdomą darbą“, – tvirtina Domantas, su buvusiu bendraklasiu Donatu Ziziliausku įkūręs bendrovę „DTZ group“. Iš Anykščių kilę vaikinai dabar prekiauja akmens gaminiais. Didžiąją dalį apyvartos sudaro prekyba dekoratyvine skalda.

„DTZ group“ granito, marmuro, bazalto akmenukus, skirtus aplinkai tvarkyti, daugiausia importuoja iš Lenkijos, Švedijos, Italijos, Didžiosios Britanijos. Į patogią prekybai pakuotę išpilsto Ukmergėje. Tačiau kol kas darbas dirbamas rankomis – jokios mechanizacijos: kibiru semi, į maišą pili.

„Kaip sekasi? Sunkiai. Samdomo darbo už tiek, kiek uždirbu dabar, nedirbčiau“, – atviras Domantas. – „Dirbam, darom, kol išeina. Didelių pinigų pirmais metais nesitikim.“

Kol kas kito sėkmės recepto jis neatrado – tik darbas. Nors oficialiai D. Makauskas yra įmonės direktorius, realiai – su partneriu D.Ziziliausku visus darbus dalijasi vienodai.

Rūpesčių abiem per akis – ne tik versle, bet ir namie. Abu atšoko vestuves, panašiu metu abi šeimos ėmė laukti pagausėjimo. Tad ir į savo verslo ateitį atėjo laikas žiūrėti rimčiau.

Norint išgyventi – reikia augti. Tačiau jauniems verslininkams stinga ir pinigų, ir žinių.

“Kiekvienam verslui reikia suburti gerą komandą iš skirtingų savybių turinčių žmonių, tuomet verslas pasiseks”, – svarsto Domantas.

Kol kas priimti naujų žmonių į savo komandą „DTZ group“ neišgali. Tačiau vaikinams pamojo fortūna – jų konsultantais projekte “Lietuva gali” tapo vienas didžiausių Šiaurės Lietuvos verslininkų – bendrovės „Šiaurės vilkas“ vadovas Vilius Kaikaris ir SEB banko prezidento pavaduotojas Aivaras Čičelis.

Pats skaldos karjerą valdantis Vilius Kaikaris sako lenkiantis galvą prieš vaikinų sumanumą parduoti akmenukus, supakuotus nedideliuose maišuose. „Tai tas pats, kas parduoti bulvę už maišo kainą,“ – šmaikštauja verslininkas. Tačiau jaunos įmonės ambicinguose planuose plėstis ir pritraukti investuotojų iš šalies jis įžvelgia skylių.

„Augti reikia pačiam, jeigu gali, jeigu nori įrodyti, kad turi raumens, nes investuotojai mėgsta gražiai įpakuotus produktus, su garantijomis. Nėra tų nvestuotojų, kurie mėtytų pinigus bet kur“, – apie „DTZ group“ siekį plėstis ir ieškoti injekcijų į verslą iš šalies sako Vilius Kaikaris. Investuotojai nori įrodymų, kad kompanija dirbs pelningai ir jų investicijos atsipirks. V. Kaikario požiūris aiškus – pirma padaryk verslą patrauklų, tada viliok investuotojus.

Konsultantai įžvelgia ne vieną jaunos kompanijos bėdą. Verslas pernelyg priklausomas nuo sezono – dekorayvinės skaldos apsnigtos Lietuvos gyventojams nei botagu, nei pyragu neįsiūlysi.

SEB banko prezidento pavaduotojo Aivaro Čičelio teigimu, verslo pradžioje imti ilgailaikę paskolą nekilnojamajam turtui pirkti – rizikinga. O vaikinai būtent taip ir pasielgė – už skolintus pinigus įsigijo sandėlį Ukmergėje. Todėl turėti pajamų visus metus jiems gyvybiškai svarbu. „Turint ilgalaikę paskolą, palūkanas reikės mokėti ir žiemą.“ Bankininko patarimas: sugalvoti, kaip užsidirbti tais mėnesiais, kai dekoratyvinės skaldos kapams ar takams aplink namus niekas neperka.

Roges žiemai ruošk vasarą, sako ir liaudies patarlė. Tačiau kaip užsitikrinti verslo plėtrą, kai trūksta net apyvartinių lėšų? Ar prekių asortimento pagausinimas taps išsigelbėjimu, o gal tai tiesus kelias į pražūtį? Neįtikėtini rezultatai ir kūrybingi verslo sprendimai SEB banko ir LRT televizijos projekte „Lietuva gali“ nuo rugsėjo mėn.

Stop kadras/Ukmergė, DTZ group
Stop kadras/Ukmergė, „DTZ group“

Daugiau informacijos apie šį projekto dalyvį www.granitogaminiai.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius