Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kalbų mokykla susidūrė su nesąžiningu konkurentų elgesiu: siekė pasisavinti dešimtmetį naudotą pavadinimą

Augant anglų ir kitų užsienio kalbų mokymosi populiarumui, tarp mokyklų jaučiama konkurencija dėl mokinių, tačiau kartais rinkoje bandoma išlikti ir ne visai legaliais būdais – pavyzdžiui, bandant „pavogti“ sėkmingesnės kalbų mokyklos idėją ar jos pavadinimą. Būtent su tuo susidūrė viena užsienio kalbų mokykla, jau dešimtmetį rengianti kalbų stovyklą – šios veiklos pavadinimą bandė pasisavinti mokyklos konkurentai, tikėtina, taip bandydami suklaidinti ir pervilioti stovyklaujančiųjų auditoriją, rašoma pranešime spaudai.
Irina Urbonė
Irina Urbonė / Įmonės nuotr.
Temos: 1 Kalba

Kalbų mokyklos „AMES Education“ direktorė Eglė Kesylienė teigia, kad mokykla sėkmingą veiklą vykdo jau daugiau nei 30-imt metų, o jau kone dešimtmetį čia organizuojamos ir vaikams skirtos „iCamp“ vasaros stovyklos. Būtent šis stovyklų pavadinimas atkreipė nesąžiningų konkurentų dėmesį – jį buvo siekiama pasisavinti.

„Praėjusiais metais pastebėjome, kad rinkoje atsirado kitos stovyklos su tokiu pat pavadinimu. Tuo metu šio pavadinimo dar nebuvome registravę kaip savo intelektinės nuosavybės, tad patyrėme nemažai įtampos, nes žinome, kad neregistruotas prekių ženklas yra nesaugomas ir kas pirmas jį registruos, tam ir priklausys teisės. Buvo nelengva, labai skubėjome, tačiau galiausiai apgynėme savo prekių ženklą ir teises į jį“, – prisimena kalbų mokyklos direktorė.

Panoro apsaugoti ir kitus pavadinimus

E.Kesylienės teigimu, niekada net neteko susimąstyti, kad atskirų paslaugų prekių ženklą būtina apsaugoti ne tik didelėms, bet ir smulkioms įmonėms.

„Niekada negalvojome, kad būtina registruoti kiekvieną naudojamą ženklą kaip prekių ženklą, tačiau susidūrę su nesąžininga konkurentų veikla supratome, kad tai bene vienintelis būdas apsiginti ir apsaugoti savo kūrybinį potencialą. Gali būti labai skaudžių pasekmių, kai daug metų kuri, stengiesi ir dirbi, tačiau nepasirūpini savo nuosavybės apsauga, nes turbūt visada atsiras tokių, kurie tuo pasinaudos“, – sako ji.

Dėl susiklosčiusių aplinkybių ir laiko stokos, stovyklos pavadinimą kalbų mokykla registravo be paramos. Beveik tuo pat metu, pasinaudojusi Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos kartu su Europos Komisija vykdomo MVĮ fondo projekto skiriama finansine parama mažoms ir vidutinėms įmonėms, norinčioms apsaugoti savo intelektinę nuosavybę, įmonė Lietuvoje registravo dar 4 savo veiklos prekių ženklus, vieną iš jų – „AMES Education“ – Europos Sąjungoje.

„Iš tiesų, jeigu nebūtų buvę paramos, galbūt ir nebūtumėme taip noriai registravę visų prekių ženklų, tačiau kadangi susiklostė palankios sąlygos, buvo logiška jomis pasinaudoti. Mes esame ne tik kalbų mokykla, bet ir švietimo bendrovė – padedame jaunimui su studijomis užsienyje. Savo paslaugoms stengiamės sugalvoti gražius ir patrauklius pavadinimus, o tuo pačiu norime juos apsaugoti, kad nepasikartotų su stovykla susiklosčiusi situacija“, – dalinasi pašnekovė.

Pasak Valstybinio patentų biuro direktorės Irinos Urbonės, šios kalbų mokyklos atvejis yra vienas iš nedaugelio laimingai pasibaigusių neregistruotų prekių ženklų apsaugojimo pavyzdžių.

„Tokiais atvejais, kai prekių ženklas nėra registruotas, jį pradėti naudoti gali bet kas, todėl labai svarbu saugoti ne tik kuriamus produktus ar paslaugas, bet ir prekių ženklus, kuriais sukurtus produktus ar paslaugas identifikuojame. Svarbu suprasti, kad jei nepatentuotą ženklą pasisavina ir pradeda naudoti kiti, įrodyti, kad jūs tai pradėjote daryti anksčiau, tampa itin sunku. Tokia prekių ženklo apsauga ne tik leidžia sėkmingai vystyti veiklą, bet ir padeda apsidrausti bei nebijoti nesąžiningos konkurencijos“, – komentuoja ji.

Pašnekovės teigimu, užregistruotas, žinomas ir sėkmingas prekių ženklas suteikia gaminiams didelę pridėtinę vertę bei vartotojų pasitikėjimą, todėl tokie ženklai neretai yra kopijuojami, siekiant suklaidinti nedėmesingą vartotoją ir paskatinti jį įsigyti kito gamintojo prekę ar paslaugą.

„Todėl jų savininkai turi sekti į rinką ateinančius ženklus, o pastebėjus identiškus arba labai panašius prekių ženklus rekomenduojama nenumoti į tai ranka. Pamačius galimas jau registruotų prekių ženklų kopijas, vertėtų kreiptis į naujai atsiradusio ženklo savininkus, informuoti ir perspėti juos apie turimas bei anksčiau registruotas teises“, – pataria direktorė.

MVĮ fondo finansinė parama teikiama Europos Sąjungoje įsteigtoms mažoms ir vidutinėms įmonėms. 2023 metais daugiau kaip tūkstantis mažų ir vidutinių Lietuvos įmonių pasinaudojo kompensacijomis, skirtomis prekių ženklų, dizaino ar patentų registracijai. Šio fondo projektas bus tęsiamas ir 2024 metais – jau nuo sausio 22 dienos šalies verslai turės progą gauti kompensacijas už patirtas išlaidas užsisakant išankstines intelektinės nuosavybės nustatymo („IP Scan“) paslaugas, registruojant prekių ženklus ir dizainus, patentuojant išradimus ir registruojant augalų veisles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas