Dabar populiaru
Publikuota: 2018 lapkričio 8d. 21:51

Kauno įmonės atsakas dėl darbuotojo iš Ukrainos skundo: jis prisipažino sukėlęs avariją

Į avariją pakliuvęs UAB „Vykom“ vilkikas
UAB „Vykom“ nuotr. / Į avariją pakliuvęs UAB „Vykom“ vilkikas

Lapkričio 4 d. 15min publikavo profesinės sąjungos „Sandrauga“ pateiktą vairuotojo iš Ukrainos istoriją. Iš į eismo įvykį užsienyje pakliuvusio ukrainiečio darbdavys neva pareikalavo pinigų nuostoliams padengti, nors policija vis dar aiškinasi, kas kaltas dėl avarijos. Savo įvykių versiją nusprendė pateikti ir įmonė. Pasak UAB „Vykom“ atstovų, ukrainietis pripažino savo kaltę, įvyko derybos.

„Norėtume atkreipti dėmesį į kelias publikacijoje (lapkričio 4 d. publikuotas straipsnis „Lietuviams dirbančio vairuotojo iš Ukrainos istorija: niekam nepasiskųsi“ – aut. past.) minimas aplinkybes. Jos, mūsų įsitikinimu, ne visiškai tiksliai atspindi tekste aprašomą įvykį, gali būti interpretuojamos daugiaprasmiškai ar klaidinti skaitytojus. Mūsų duomenimis, publikacijoje minimas vairuotojas šį eismo įvykį sukėlė (ne šiaip į jį pateko – aut. past.). Taip nurodoma rašytiniame šio asmens paaiškinime apie įvykio aplinkybes“, – rašoma įmonės „Vykom“ atsakyme į 15min klausimus.

Publikacijoje Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis mini, kad vairuotojas pakliuvo į eismo įvykį, o įrodymų, kad jis jį pats sukėlė – nėra. Apie ukrainiečio surašytą pasiaiškinimą, pasak įmonės atstovų, pirmininko pasakojime kažkodėl neužsimenama.

„Susidaro įspūdis, kad bendrovė privalanti kažkam pateikti įvykio protokolą, nors nei tokios pareigos, nei paties protokolo neturime. Iš Austrijos policijos esame gavę raštišką pranešimą apie pradėtą tyrimą dėl eismo įvykio. Įvykį savo ruožtu tiriame ir patys, bendrovės viduje, kad galėtume imtis visų priemonių, būtinų užkirsti kelią tokiems įvykiams ateityje.

Tokio masto avarija yra pirmoji įmonės istorijoje.

Esame transporto paslaugas teikianti bendrovė, ir vairuotojų bei kitų eismo dalyvių saugumas yra svarbiausias mūsų prioritetas. Saugioms mūsų vairuotojų ir krovinių kelionėms užtikrinti skiriame nuolatinį dėmesį, tačiau, deja, eismo įvykių ne visuomet pavyksta išvengti. Vis dėlto tokio masto avarija yra pirmoji įmonės istorijoje“, – patikino UAB „Vykom“ atstovai.

Kabina buvo visiškai sumaitota

Pasak „Vykom“, K.Juknio išsakytas teiginys, kad „iki komandiruotės pabaigos iš ukrainiečio nebuvo reikalaujama nieko: nei detalaus pasiaiškinimo, prisipažinimo padarius avariją, nei padarytos žalos atlyginimo už įvykusį eismo įvykį“, yra neteisingas. Dar vairuotojui būnant komandiruotėje bendrovės atstovai nedelsdami paprašė jo pateikti įvykio paaiškinimą raštu.

O teiginys, kad „įvykio metu žmonės nenukentėjo, ukrainietis tęsė komandiruotę, kitas avarijos dalyvis – lietuvis vairuotojas, ne“, pasak bendrovės, vertas platesnio paaiškinimo.

„Kitas įvykio dalyvis, Lietuvos pilietis, patyrė nežymių sumušimų ir didelį išgąstį. Jis kurį laiką negalėjo tęsti darbo, jam buvo skirtas nedarbingumas. Kita vertus, lietuvio vairuotojo sunkvežimio kabina avarijos metu buvo visiškai sumaitota. Žmogus rimčiau nenukentėjo tik dėl laimingo atsitiktinumo ir šiaip ar taip negalėjo tęsti kelionės. Vairuotojui iš Ukrainos taip pat buvo pasiūlyta pasitikrinti sveikatą ir grįžti į Lietuvą, tačiau šis patikino, kad gali tęsti komandiruotę. Avarijos metu jo sunkvežimio kabina liko nepažeista, nukentėjo tik priekaba ir krovinys“, – teigiama „Vykom“ rašte.

Nereikalavo jokių pinigų, nevarė iš motelio

Pasak įmonės atstovų, iš Lietuvon grįžusio darbuotojo nebuvo reikalaujama jokio žalos atlyginimo (K.Juknis užsiminė apie 10 tūkst. eurų siekiantį reikalavimą – aut. past.), nes sunkvežimio remontas dar vyksta ir galutinė žalos suma nėra nustatyta. Žala kroviniui taip pat nėra iki galo įvertinta.

„Publikacijoje pateikiamas teiginys, kad iškart po eismo įvykio buvo sustabdytas ir dienpinigių mokėjimas vairuotojui iš Ukrainos, neatitinka tikrovės. Vairuotojui dienpinigiai ir darbo užmokestis buvo dalimis mokami visos komandiruotės metu. Vėliau, vykstant deryboms ir vairuotojui pateikus visus kelionės dokumentus, buvo sumokėta visa likusi darbuotojui priklausanti suma – 2 500 eurų. Tai buvo padaryta dar prieš nutrūkstant darbo santykiams.

Be to, kategoriškai nesutinkame su bet kokiais kaltinimais dėl grasinimų ar darbuotojui daryto spaudimo. Pabrėžiame, kad po nelaimės vyko darbuotojo ir darbdavio derybos įstatymų nustatyta tvarka. Derybų metu buvo aptarti visi galimi susidariusios padėties sprendimai ir darbuotojo atsakomybės ribos, numatytos Darbo kodekse. Tokios derybos – gana ilgai trunkantis procesas, kurio metu ne kartą su darbuotoju buvo aptariama susiklosčiusi padėtis ir ieškoma abiem pusėms palankiausių sprendimų.

Motelyje darbuotojas gyveno iki pat darbo sutarties nutraukimo, už jo apgyvendinimą mokėjo bendrovė.

Motelyje darbuotojas gyveno iki pat darbo sutarties nutraukimo („Sandraugos“ pirmininkas teigė, kad ukrainietis buvo išvytas iš motelio po to, kai pareiškė, kad kreipėsi į profesinę sąjungą – aut. past.), už jo apgyvendinimą mokėjo bendrovė, ir turime visus tai patvirtinančius dokumentus“, – tvirtino „Vykom“ atstovai.

Publikacijoje minėtų dokumentų (medicinos knygelė, pažyma, suteikianti teisę dirbti tolimųjų reisų vairuotoju – aut. past.) darbuotojas, pasak jų, paprašė tik nutrūkus jo darbo santykiams su įmone. Iki tol dokumentus, kaip numato šalies įstatymai, saugojo darbdavys.

„Pabrėžiame, kad nuo pat įvykio iki darbo santykių nutraukimo šalių susitarimu spalio 30 d. vyko nuolatinės derybos tarp darbuotojo ir įmonės. Jų metu pasiekti susitarimai ir taikos sutarties sąlygos buvo ne kartą peržiūrimi ir keičiami, daugiausia – reikalaujant pačiam darbuotojui. Esame skaidri ir atsakinga bendrovė, buvome ir esame suinteresuoti ieškoti abiem pusėms palankiausių sprendimų. Taigi nėra jokio pagrindo teigti, kad profesinės sąjungos atstovų veikla tam turėjo kokios nors įtakos“, – tikinama Kauno įmonės rašte.

Iki tol jokių priekaištų neturėjo

„Sandraugai“ savo istoriją pateikęs Ukrainos pilietis „Vykom“ bendrovėje dirbo apie pusmetį: nuo šių metų pavasario iki spalio 30 d. imtinai. Jokių kitų priekaištų, išskyrus dėl publikacijoje minimo eismo įvykio sukėlimo, bendrovė jam neturėjo. Įmonėje iš viso šiuo metu dirba 154 darbuotojai, iš jų 33 yra užsienio šalių piliečiai.

Kaip teigia „Vykom“ atstovai, apie dviejų bendrovės sunkvežimių susidūrimą įmonės kokybės vadybininkui telefonu pranešė į įvykį patekęs vairuotojas – Lietuvos pilietis. Tai buvo padaryta liepos 7 d., iš karto po nelaimės.

„Tai, kad įvykį sukėlė vairuotojas iš Ukrainos, nurodoma, pasikartosime, jo paties bendrovei pateiktame rašytiniame įvykio aplinkybių paaiškinime. Bendrovės atstovai nuolat bendravo su abiem į įvykį patekusiais darbuotojais. Rūpinomės abiejų darbuotojų sveikata ir gerove. Iš karto po avarijos minėtam Ukrainos piliečiui buvo siūlyta baigti komandiruotę ir grįžti į Lietuvą, jį pakeičiant kitu vairuotoju. Taip pat aptarti avarijos padarinių likvidavimo – krovinio perkrovimo, saugojimo, tolimesnio transportavimo, – klausimai. Kaip ir su visais kitais vairuotojais, su minėtu Ukrainos piliečiu įmonės transporto vadybininkai kiekvieną dieną bendravo tolesnio kasdienio darbo organizavimo klausimais“, – rašoma „Vykom“ rašte 15min redakcijai.

Viso žalos dydžio įvertinti įmonė teigia dar negalinti, tačiau, preliminariais skaičiavimais, nuostoliai šiuo metu siekia 76 tūkst. Suma nėra galutinė. „Vykom“ atstovai tikina, kad visos žalos draudimas nekompensuos, nes ne visi patirti nuostoliai numatyti draudimo sutartyje, taikomos ir išskaitos.

Ukrainietis išvyko iš Lietuvos

„Sandraugos“ pirmininkas K.Juknis 15min informavo, kad nukentėjęs ukrainietis raštu kreipėsi į Žaliakalnio policijos komisariatą dėl turto prievartavimo.

Tai patvirtino ir Kauno apskrities policijos atstovė Justina Kazragytė: „Spalio 24 dieną į Kauno apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą kreipėsi Ukrainos pilietis, gimęs 1972 m., teigdamas, jog įmonės atstovai iš asmens galimai neteisėtai reikalauja pinigų už eismo įvykio metu padarytą žalą. Kauno apskrities VPK Kauno miesto Žaliakalnio policijos komisariato pareigūnai atlieka tyrimą, aiškinasi įvykio aplinkybes.“

Nukentėjęs ukrainietis raštu kreipėsi į Žaliakalnio policijos komisariatą dėl turto prievartavimo.

Įmonės „Vykom“ atstovai teigia, kad bendrovė apie kokius nors kitus tyrimus, išskyrus atliekamą Austrijos pareigūnų, informacijos nėra gavusi.

„Aš asmeniškai paskambinau tos įmonės direktoriui ir paaiškinau, kad mes už jį (darbuotoją iš Ukrainos – aut. past.) kovosim, kad taip lengvai nepraeis jų stilius. Bendras darbas nugalėjo: vairuotojui Valerijui įmonė sumokėjo užlaikytus 2500 eurų dienpinigių, dalį atlyginimo ir priklausančias išmokas, atsisakė anksčiau reikštų pretenzijų. Taip pat įmonė pažadėjo sumokėti 50 eurų kompensaciją. Iš viso Valerijui dienpinigiai ir atlyginimas buvo sulaikyti apie 4 mėnesius“, – kiek kitaip konflikto pabaigą 15min perteikė K.Juknis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kęstutis Juknis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Kęstutis Juknis

Jis patvirtino, kad vairuotojas Valerijus „Vykom“ nebedirba. Darbo sutartis buvo nutraukta bendru šalių susitarimu. Šiuo metu ukrainietis yra išvykęs iš Lietuvos, ateityje, anot „Sandraugos“ pirmininko, jis neatsisako minties dirbti lietuviškose įmonėse.

Komentarai: 9

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

VMI tyrimas: grynųjų iš neaiškių šaltinių Eligijus Masiulis turėjo dar 2010 metais

24sek

Purvais apipiltas A.Blanco atkirto „Rytui“: „Aš šokiruotas, bet nematau logikos“

Aktualu

Regina Statkuvienė: Tai kas čia marginalas?

Vardai

Apie vėžį prabilęs Stano dėkoja jį palaikantiems: „Jūsų dėka geriau pasijautė tūkstančiai“

Aktualu

Be leidimo dirbti su valstybės paslaptimis V.Fedotovas VAT nevadovaus

Pasaulis kišenėje

Kas liko iš Čikagos lietuvių rajonų? 

Sportas

Išrinkite geriausius Lietuvos dviratininkus!

Gazas

Užgniaužė kvapą: „Formulės 3“ bolido avarijos metu sužeista 280 km/val. važiavusi jauna pilotė

Aktualu

Buvęs Niujorko meras M.Bloombergas aukštajam mokslui paaukojo 1,8 mlrd. JAV dolerių 

Aktualu

Universitetų jungtuvėms – daugiau nei 100 mln. eurų: skyles aplopysim, bet naujo rūbo nepasiūsim

Gazas

7 įdomūs faktai apie „Lexus“, kurių galbūt nežinojote

Maistas

3 dar neišbandytos trintos sriubos: keptų daržovių, „pastiprinta“ lęšiais ir su imbieru

Verslas

Ekspertai: pramonės smukimui įtakos turi ir naftos kainos

Vardai

Monika Šalčiūtė bušido turnyruose dirba nuo 17 metų: „Aš čia – kaip „Victoria's Secret“ angelas“

Sportas

Julija Jefimova ir Marija Šarapova pateko tarp seksualiausių Rusijos moterų

24sek

LeBronas Jamesas įtempė raumenis – jo 51 taškas pakylėjo „Lakers“

Gyvenimas

Kineziterapeutas: masažas – tinginių mankšta

Kultūra

Tikimasi, kad E.Levino centras Kaune veiklą pradės jau kitais metais

Aktualu

Britų užsienio reikalų sekretorius Irane derėsis dėl branduolinės programos

24sek

LKL savaitės žaidėjo laurai – taškais sublizgusiam „Žalgirio“ snaiperiui

Naujienos

Pasaulis kišenėje

Dėl tiršto rūko Vilniuje nesileido lėktuvai

Aktualu

Seule per gaisrą bendrabutyje žuvo septyni žmonės

Verslas

Tris dienas neveiks „Mano VMI“ paslaugos

Aktualu

JAV nebesuteiks prieglobsčio nelegaliai sieną kirtusiems asmenims

15min iš Podgoricos 24sek

A.Džikičius: apie neteisybę dėl J.Valančiūno, Vilniaus pamokas ir „Žalgirio“ pavyzdį

Aktualu

Vilniaus ir Utenos apskrityse vyks KASP lauko taktinės pratybos

Aktualu

Inauguruojamas naujasis KTU rektorius

Aktualu

Anglijoje nuteisti du lietuviai: kiekvienas už kanapių auginimą kalės dvejus metus

Deuce

N.Kyrgiosas rado būdą įveikti psichologinius barjerus – lankosi pas specialistus

Aktualu

A.Anušauskas: R.Karbauskis tikrai žino, kas Rusijoje už kokį sektorių atsakingas

Sportas

Buvusių žalgiriečių nuomonė: „Sūduva“ titulą laimėjo, kol „Žalgiris“ klaidžiojo rūke

Kultūra

Baleto šokėjas J.Laucius: „Princas esu tik scenoje“

Gyvenimas

Kodėl mes bučiuojamės? Kokie bučiniai patinka vyrams, o kokie – moterims?

Gazas

„Lietuvos Šimtmečio automobilio“ rinkimai: „Delaunay-Belleville 12 CV“, kuriuo važinėjo Lietuvos prezidentai

Kultūra

H.Murakami „Norvegų girios“ ir kitus rankraščius padovanos universitetui: „Jie gali pasimesti“

Gazas

Kaip elgtis kelyje: miestų gatvėse ir keliuose – tirštas rūkas

Aktualu

Po seksizmo skandalo Tokijo medicinos mokykla priims moteris, kurioms specialiai mažino balus

Deuce

„NextGen“ turnyro pusfinalyje – nepralaimėję S.Tsitsipas ir A.De Minauras

24sek

Galingo A.Gudaičio „Olimpia“ pergalei neužteko: finiše krito prieš CSKA

Aktualu

Kinijoje pandos džiaugiasi pirmuoju sniegu

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką