Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 09 24, 12:00

Kristina Dambrauskienė: „Taupyti ir išlikti matomu padės kūrybingumas“

Infliacija, kylančios žaliavų, energetikos kainos dažną verslo įmonę verčia ieškoti taupymo būdų. Deja, bet marketingui ir komunikacijai skirtos biudžeto eilutės dažniausiai nukenčia pirmosios. Ar verslas gali sutaupyti ir tuo pačiu metu neaukoti savo prekės ženklo matomumo? Vienareikšmiškai – taip. Pasiekti klientą (parduoti jam paslaugą ar prekę) galima ir su nedideliu biudžetu. Tereikia pasitelkti kūrybingumą.
Asociatyvi nuotr.
Darbe / 123RF.com nuotr.

Naujienlaiškiai – patikimas būdas pasiekti lojaliausius klientus

Naujienlaiškių rinkodara šiuo metu išgyveną renesansą. Naujienlaiškis vis dažniau tampa verslų prioretizuojamu pardavimo kanalu, nes yra patikimas ir efektyvus bei vienas pigiausių būdų klientui parduoti paslaugas ar prekes.

Didžiausias naujienlaiškio privalumas – lojalių klientų duomenų bazė padeda pasiekti jau susidomėjusius klientus, išlaikyti jų lojalumą ir parduoti prekes ar paslaugas, neinvestavus į marketingą didelių kaštų. Klientų kontaktų duomenų bazės kaupimas yra būtinas, jei norite sutaupyti kaštus kitoms skaitmeninėms pardavimo priemonėms. Tačiau čia galioja viena taisyklės – klientai turi būti sąmoningai pasirinkę gauti jūsų naujienlaiškį. Komunikacija nesuveiks, jei klientų duomenų bazės bus įsigytos nelegaliai (pažeidžiant BDAR).

Asmeninio archyvo nuotrauka/Kristina Dambrauskienė 5
Asmeninio archyvo nuotrauka/Kristina Dambrauskienė 5

Sukaupti klientų kontaktų duomenų bazę gali padėti ne tik įprasta strategija (kliento sutikimas gauti naujienlaiškį jam apsilankius, pavyzdžiui elektroninėje parduotuvėje, įsigijus prekes ar paslaugas), bet ir specialūs pasiūlymai: ypatingos nuolaidos tik naujienlaiškių prenumeratoriams, galimybė iš anksto išbandyti paslaugą (pavyzdžiui, filmų nuomos platformoje už naujienlaiškio prenumeratą suteikiama galimybė nemokamai peržiūrėti filmą).

Kaupdami ir augindami savo klientų duomenų bazę naujienlaiškio pagalba ugdykite kliento lojalumą, kuris padės jums gana pigiai pasiekti jūsų marketingo strategijos tikslus. Vertę klientui kurianti žinutė (klientui vertinga informacija apie jūsų produktus ar paslaugas, įvairios akcijos, lojalumo programos) paskatins jį ne tik atsidaryti ir perskaityti naujienlaiškį, bet ir imtis aktyvių veiksmų – įsigyti anksčiau pirktą ar paskatins išbandyti jam siūlomą naują prekę ar paslaugą. Klientas visuomet norės sugrįžti, jei atsižvelgdami į jo aktyvumą perkant prekes ar paslaugas, jam pateiksite personalizuotą pasiūlymą: dėkodami už jo lojalumą ir apsipirkimą jau trečią, penktą ar n-ąjį kartą pasiūlysite išskirtinę nuolaidą, dovaną ar pan.

Organiškai klientą pasiekiantis turinys – pigiausias

Mokama reklama marketingo biudžete dažniausiai sudaro didžiausią jo dalį, tačiau kūrybingi sprendimai gali padėti pasiekti klientus be didelių investicijų.

Siekiant sutaupyti, kuriant marketingo strategiją, prioritetu turi tapti kūrybiniai turinio sprendimai, kurie krizės metu leistų organiškai (nemokamai) pasiekti tikslinę auditoriją (jūsų klientus). Įvairių turinio formų ir sklaidos kanalų derinimas gali padėti užtikrinti didesnį organinį tikslinės auditorijos pasiekiamumą.

Geras turinys (sudominantis, įtraukiantis, atskleidžiantis prekės ar paslaugos pridėtinę vertę ar suteikiantis skaitytojui žinių) prekės ženklui padeda išsiskirti iš konkurentų. O kūrybingi, nestandartiniai sprendimai visada pritraukia potencialių klientų dėmesį, paskatina juos pačius dalintis turiniu.

Ne visada lengva sukurti virusinį turinį, kuris plistų viešojoje erdvėje savaime, tačiau geras turinys, apie kurį kalba žmonės, dalinasi socialiniuose tinkluose, dažnu atveju veikia daug efektyviau, nei brangūs stendai miestų gatvėse. Svarbiausia – gerai žinoti savo auditoriją ir tai, kur ir su kokia žinute ją galite pasiekti.

Nebijokite naujų platformų ir įrankių

Prisijaukinę „Facebook“ ir „Instagram“ dalis prekės ženklų dar nedrąsiai žvalgosi į tokius kanalus, kaip „TikTok“. Be reikalo, nes „TikTok“ auditorija sparčiai auga tarp visų amžiaus grupių.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„TikTok“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„TikTok“

30-49 m. vartotojų, kurių perkamoji galia yra didžiausia dabar siekia daugiau nei 40 proc. visų platformos naudotojų. Lietuvoje „TikTok“ platformoje net 70 proc. visos auditorijos šiuo metu sudaro 18-24 metų amžiaus asmenys, sparčiai auga 25-35 amžiaus grupė (sudaro 22 proc.). Iš pasaulinių tendencijų ir spartaus platformos naudotojų augimo galima numatyti, kad šios platformos populiarumas Lietuvoje tik didės, o auditorija plėsis.

Vienas iš trijų „TikTok“ vartotojų teigia, kad jie įsigijo ar domėjosi produktu, kuris buvo rekomenduotas šioje platformoje. Todėl „TikTok“ yra itin palanki platforma vystyti prekės ženklo bendradarbiavimą su nuomonės formuotojais. Šiame kanale Lietuvoje dar tik pradedama bendrauti su nuomonės formuotojais, todėl tai gali tapti puikiu kanalu jūsų prekės ženklo žinomumo didinimui.

„TikTok“ formatas taip pat yra tinkamas virusiniam marketingui. Tereikia kūrybingo, įtraukiančio, į tikslinę auditoriją orientuoto turinio ir jūsų vaizdo įrašas sugeneruos pakankamai didelį peržiūrų skaičių be jokios mokamos reklamos. Didesnis produkto matomumas įvairiose socialinėse medijose gali ženkliai prisidėti prie prekės ženklo atpažįstamumo ir patikimumo stiprinimo.

„Facebook“ ir „Instagram“ jau kuris laikas galima kurti „Reels“ (trumpus vaizdo įrašus, kurie lieka socialinio tinklo „sienoje“), tačiau dar tik nedidelė dalis prekės ženklų pasitelkia šią funkciją savo prekės ženklo žinomumui didinti. „Reels“ vaizdo įrašams nereikia specialių vaizdo redagavimo įgūdžių. Viskas, ko reikia – gera idėja ir orientacija į tikslinę auditoriją.

Jūsų produkto integracijai į nuomonės formuotojų turinį verta pasitelkti ir „LinkedIn“ platformą. Bendradarbiavimas su aktyviai vertinga informacija besidalinančiais specialistais minėtoje platformoje dar nėra labai dažnas, tačiau tikrai vertas dėmesio ir apsvarstymų planuojant strateginius komunikacijos žingsnius.

Asmeninis darbuotojo prekės ženklas – pridėtinė vertė verslui

Asmenio prekės ženklo komunikacija populiarėja ne tik dėl savo efektyvumo ir patikimumo. Vis dažniau patys darbuotojai savo noru dalinasi apie profesinius tikslus ir pasiekimus socialiniuose tinkluose. Taip jie nemokamai reklamuoja įmonę, pritraukia jai visuomenės ir žiniasklaidos dėmesio.

Galima pastebėti tendenciją, kad „Facebook“ ir „Instagram“ taip pat daugiau dėmesio sulaukia tie prekių ženklai, kurie turi žmogų, kuris atstovauja prekės ženklo vertybes ir komunikuoja jas iš asmeninės pozicijos.

123RF.com nuotr./Meta
123RF.com nuotr./Meta

Kurdami asmeninio prekės ženklo įvaizdžio projektus ar skatindami darbuotojus komunikuoti viešoje erdvėje, tuo pačiu kursite ir savo įmonės įvaizdį. Verslai, kurie rūpinasi savo, kaip darbdavio, įvaizdžio komunikacija, komunikuodami per patikimus asmenis įmonės viduje, sustiprins savo reputaciją visuomenėje bei lengviau pritrauks naujų darbuotojų.

Kurti asmeninį prekės ženklą bei įmonės reputaciją padės reaktyvi komunikacija į jūsų srities aktualijas. Ekspertine nuomone jūsų darbuotojai gali dalintis įvairiuose sklaidos kanaluose: nuo „Facebook“, „LinkedIn“ iki „YouTube“ ar naujienų portaluose esančių nuomonių skilčių.

Taigi, asmenio prekės ženklo vystymas yra ne tik nemokamas būdas pasiekti auditoriją, bet ir kurti paties komunikuojančio asmens bei jo atstovaujamos organizacijos reputaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką