-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuklumu ir paprastumu spinduliuojanti katytė Japonijos įmonei krauna šimtamilijoninį pelną

Nuo pirmojo savo pasirodymo ant vinilinės monetų piniginės prieš 40 metų iki dabar japonų animacinė veikėja „Hello Kitty“ sugebėjo sukurti vieną iš sėkmingiausių prekybinių verslo imperijų. Jos gerbėjai dabar gali įsigyti „Hello Kitty“ sportbačius, popierinius rankšluosčius, sumuštinių gaminimo aparatą, valgymo lazdeles, vyną ir kitus produktus. Šiuo metu net galima paskanauti „Hello Kitty“ koldūnais Honkonge ar skristi su šiuo prekės ženklu padabintu lėktuvu į Taivaną, rašo naujienų svetainė cnn.com.
„Hello Kitty“
„Hello Kitty“ / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.
Temos: 1 Japonija

„Hello Kitty“ tapo pasakiškus pinigus nešančia popikona ją sukūrusiai Japonijos kompanijai „Sanrio“, kuri 2009 m. nusprendė radikaliai pakeisti savo verslo strategiją ir pardavinėti licencijas, leidžiančias šios veikėjos vaizdavimą ant įvairių produktų.

„Galite rasti „Hello Kitty“ ant tiek daug skirtingų produktų, skirtų skirtingo amžiaus klientams – jie gali sužavėti ir penkiamečius, ir penkiolikmečius, ir galbūt net 50-mečius“, – sakė Havajų universiteto antropologijos profesorė Christine Yano, parašiusi knygą apie „Hello Kitty“.

„Hello Kitty“ yra pelną gaminanti mašina“, – teigė C.Yano.

„Sanrio“ bvuo įkurta 1960 m., o praėjusiais metais iš licencijų pardavimo gavo 6,5 mlrd. dolerių pajamų, tapdama šešta pagal dydį licenzijų pardavėja pasaulyje. Ji aplenkė kitas autorines teises į garsius animacinius personažus turinčias įmones, tokias kaip „Disney“ ar lėle Barbie garsėjančią „Mattel“.

Šiais metais „Sanrio“ akcijos Tokijo vertybinių popierių biržoje jau ūgtelėjo 33 proc.

„Hello Kitty“ yra pelną gaminanti mašina“, – teigė C.Yano.

Anksčiau Japonijos bendrovė skyrė didesnį dėmesį produkcijos su „Hello Kitty“ ženklu, kuri buvo pardavinėjama firminėse parduotuvėse, gamybai. Tačiau tai atnešdavo menkus pelnus, o įmonės finansinė padėtis vis blogėjo.

Tačiau viskas pasikeitė 2008 m., kuomet prie kompanijos komandos prisijungė naujas generalinis direktorius Rehito Hatoyama, laikęsis požiūrio, kad reikia pardavinėti licencijas, kurios suteikia teisę naudoti animacinės veikėjos atvaizdą

„Sanrio“ pasilikusi teisę kontroliuoti „Hello Kitty“ įvaizdį, pradedant bendru dizainu, baigiant tuo, kokius produktus pasaulį pavergusi japonų katytė reklamuos.

Licencijų pardavimas lėmė sumažėjusią riziką pačiai bendrovei, ypač nusprendus prekės ženklą naudoti dar neišbandytose verslo srityse.

Tiesa, „Sanrio“ pasilikusi teisę kontroliuoti „Hello Kitty“ įvaizdį, pradedant bendru dizainu, baigiant tuo, kokius produktus pasaulį pavergusi japonų katytė reklamuos.

„Hello Kitty“ yra numeris vienas, ir turime pasirinkti tai, kas yra tinkama jai – negalima jos versti daryti bet ko“, – tikino už „Sanrio“ veiklą Azijoje atsakinga Caroline Tsang.

Ji pridūrė, kad bet kokie gašlūs ir su nuorodomis į seksą esantys produktai netinka mielam ir nekaltam „Hello Kitty“ įvaizdžiui.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Hello Kitty“ koldūnai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Hello Kitty“ koldūnai

Japonijos įmonė labai rimtai žiūri ir į kokybės kontrolę. Pavyzdžiui, Honkongo „Hello Kitty“ koldūninėje tikrinama, kad ant kiekvieno patiekiamo koldūno būtų pavaizduotas tinkamo dydžio veikėjos atvaizdas. Be to, didelis dėmesys skiriamas kokybės kontrolei.

Analitikai skaičiuoja, kad bendrovei „Hello Kitty“ atneša apie 75 proc. nuo 142 mln. dydžio metinio pelno.

Per pastaruosius kelerius metus įmonė taip pat pakoregavo savo strategiją, nusitaikydama ne tik į vaikus, bet ir į vyresnio amžiaus klientų segmentą. Buvo išleista prabangi „Swarovski“ juvelyrinių dirbinių kolekcija ir sukurta makiažo linija su garsiu prekės ženklu „Sephora“. Maža to, Singapūre net įvyko „Hello Kitty“ bėgimo varžybos.

Prie personažo sėkmės prisideda ir tai, kad „Hello Kitty“ netiesiogiai reklamuoja ir pramogų pasaulio žvaigždės.

Štai Lady Gaga buvo nufotografuota vilkinti iš pliušinių „Hello Kitty“ žaislų pagamintą suknelę, o Katy Perry ant savo viduriniojo piršto turi „Hello Kitty“ tatuiruotę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius