-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 08 16 /14:48

L.Vilimas: prekybos tinklai nerenka perteklinių duomenų

Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai pradėjus tikrinti, ar didieji prekybos tinklai ir vaistinės tinkamai renka ir tvarko asmens duomenis, prekybininkų atstovas tikina, kad asmens kodas ir kiti duomenys nėra renkami, o visa surinkta informacija tvarkoma pagal naują europinį reglamentą.
Laurynas Vilimas
Laurynas Vilimas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Esu įsitikinęs, kad didieji ir mažieji prekybos tinklai tinkamai įgyvendina naujojo europinio reglamento nuostatas. Asociacijos narių buvau patikintas, kad dar iki reglamento įsigaliojimo nebuvo renkami nereikalingi duomenys, prekybos tinklai surinktų duomenų neidentifikavo su konkrečiu asmeniu“, – BNS sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas.

Anot jo, teikdami lojalumo korteles, prekybos tinklai nesusieja jų turėtojų su konkrečiu asmeniu, o tik nori turėti informaciją apie apsipirkimo tendencijas.

„Kortelės esmė yra, kad per ją gauti duomenys, apsipirkimo istorija, padeda kortelės turėtojui pateikti tinkamiausius ir labiausiai personalizuotus pasiūlymus. Niekas iš mūsų įmonių neturi tikslo rinkti ir tvarkyti duomenis, identifikuojančius konkretų asmenį“, – tikino L.Vilimas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Dangutė Mikutienė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Dangutė Mikutienė

Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Dangutė Mikutienė BNS tikino, kad vaistinės taip pat griežtai laikosi naujų asmens duomenų apsaugos taisyklių.

„Esame peržiūrėję tiek tuos procesus, kurie susiję su asmens duomenų apsauga, tiek ir tuos, kurie susiję su žmonių teise į informaciją apie jų asmens duomenų tvarkymą. Lojalumo programos dalyvių prašome pateikti vardą, pavardę, gimimo datą, taip pat kontaktinę informaciją. Tokių perteklinių duomenų, kaip asmens kodas lojalumo programos dalyvių tikrai neprašome“, – BNS atsiųstame komentare teigė D.Mikutienė.

Jos teigimu, asmens kodo reikia tik tuo atveju, kai klientas į vaistinę ateina įsigyti receptinių vaistų, išrašytų pagal e. receptą.

Prekybininkų atstovas L.Vilimas vylėsi, kad duomenų apsaugos inspektoriai, patikrinę prekybos tinklus, galės pateikti konstruktyvių pasiūlymų ir rekomendacijų.

„Jeigu įvyktų klaidų, netyčinių atvejų, nesusižiūrėjimų, svarbu, kad iš institucijų būtų geranoriškumas, kad nebūtų puolama bausti ir smerkti, o būtų duota laiko pasitaisyti. Reikia suprasti, kad nesusipratimų gali pasitaikyti, tačiau jų nereikėtų traktuoti piktybiškai. Jei tai kartojasi, tuomet, be abejo, jau galima įtarti neteisėtą veiklą ir tada taikyti sankcijas“, – kalbėjo L.Vilimas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prekybos centre

Ketvirtadienį Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradėjo didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei vaistinių tinklų patikrinimą. Jo metu bus siekiama nustatyti, ar didieji prekybos tinklai tinkamai tvarko asmens duomenis lojalumo programų ir tiesioginės rinkodaros tikslais.

Teisingumo viceministrė Irma Gudžiūnaitė tikina, kad tiek Teisingumo ministerija, tiek VDAI sulaukia gyventojų kreipimųsi ir paklausimų, ar prekybos tinklai, kviesdami pirkėjus įsigyti lojalumo korteles, tinkamai tvarko pirkėjų duomenis, taip pat, ar nerenka jų per daug.

„Deja, pasitaiko atvejų, kai įmonės prašo perteklinių duomenų, pavyzdžiui, asmens kodo, tačiau prašyti tokių duomenų prekybos tinklai paprastai negali“, – pranešime žiniasklaidai cituojama viceministrė.

Prekybininkai, anot jos, negali reikalauti visų asmens duomenų, o pirkėjai turėtų atsisakyti juos atskleisti: „Be to, pirkėjai turėtų nepamiršti, kad jie gali bet kada atsisakyti gaunamų reklaminių laiškų ar SMS žinučių, o prekybininkai turi pareigą sudaryti sąlygas šia teise lengvai pasinaudoti.“

VDAI teigia išsiuntusi klausimų dvylikai didžiųjų prekybos tinklų – esą šių tinklų atstovai turės atsakyti, kokie asmens duomenys renkami lojalumo programos ar tiesioginės rinkodaros tikslais, ar tiesioginės rinkodaros pasiūlymai teikiami elektroninio ryšio priemonėmis, ar šių tinklų klientai gali atsisakyti siunčiamų pasiūlymų elektroninio ryšio priemonėmis.

Patikrinimo rezultatus VDAI planuoja skelbti rugsėjį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius