Dabar populiaru
Publikuota: 2013 liepos 26d. 17:27

Ledų kainos pakluso Celsijaus stulpeliui

Ledai
123rf.com nuotr. / Ledai

Ledų rinkoje – seisminiai judesiai. Dar prieš porą savaičių gamintojai ir prekeiviai džiūgavo dėl itin gausių šios vasaros pardavimų. Ir įvardino objektyvias rinkos priežastis, dėl kurių šiemet vėl ūgtelėjo vidutinė ledų kaina. Tačiau šiandien ima ryškėti nauja tendencija – prekybos centruose skelbiamos rekordinio dydžio akcijos bei nuolaidos. Pragmatiška reakcija į rudenišką liepos mėnesio pabaigą? O galbūt augančios konkurencijos simptomas, kuomet prekybos centrai vienas už kitą labiau stengiasi kompensuoti gamintojų kainų prieaugį ir taip pamaloninti pirkėją?

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos sprendimu vasaros pradžioje kai kurie ledai dėl kokybės standartų pažeidimų buvo šalinami iš prekybos.

Vėlyvas pavasaris, biurokratų išpuoliai – sezono pradžia ledų industrijai nežadėjo nieko gero. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos sprendimu vasaros pradžioje kai kurie ledai dėl kokybės standartų pažeidimų buvo šalinami iš prekybos. Valdininkai taip pat išsakė bendrą kritiką dėl ekonomiškumo vardan aukojamų kokybiškos gamybos tradicijų, ledų skonio bei maistingumo. Tokie pabarimai bei pavėluotai sušilęs pavasaris gamintojams grasino apkartinti ilgai lauktą ledų sezono pradžią.

Vis dėlto ledus kaip visuomet išgelbėjo aukštai iššokęs Celsijaus stulpelis. Puikūs orai laikėsi nuo gegužės pradžios iki liepos vidurio. Gamintojai ir prekeiviai fiksavo geresnius nei pernai pardavimus, o sukaitę pirkėjai ledais gaivinosi noriai, nepaisant per metus maždaug 4 proc. išaugusios mažmeninės produkto kainos. Tačiau tuomet išaušo liepos 18-oji.

„Šią dieną įvykstą tam tikras lūžis. „Maxima“ visai liepos pabaigai skelbia naujų akcijų katalogą pavadinimu „Saldi atgaiva“. Kaip ir galima spėti iš pavadinimo, kainyne dominuoja ne kas kitas, o labai rimtos akcijos gausybei ledų rūšių. Kiti prekybos centrai atsilikti neketina. Ir štai vartotojui netikėtai atsiveria itin platus pusvelčiui pardavinėjamų ledų asortimentas“, – naujausius pokyčius ledų rinkoje komentavo akcijų paieškos ir kainų lyginimo sistemos PriceOn.lt vadovas Tomas Gudžiauskas.

123rf nuotr./Ledai
123rf nuotr./Ledai

Yra iš ko pasirinkti

Apie beprecedentį akcijų ledams skaičių byloja portalo akcijų paieškos rezultatai. Štai „Maximoje“ 30–50 proc. dydžio nuolaida taikoma ledams, pažymėtiems „Favorit“, „Rios“, „Klasika“, „Big Milk“, „Planeta“, „Alizee“ prekiniais ženklais, taip pat „Ingman Karališkiems“ ledams vafliniuose puodeliuose. Didžiausią nuolaidą pirkėjas laimi pirkdamas 500 ml „Rios“ ledų pakuotę, kurios kaina sumažinta nuo 5.99 iki 2.99 Lt. Dauguma šių akcijų galioja iki liepos 31 d.

Kiti prekybos centrai su „Maxima“ nusprendė konkuruoti ne akcijų ledams gausa, o strateginiais pasirinkimais. Štai iki liepos 30 d. „Iki“ gerokai pigiau nei konkurentai prekiaus populiariais ledais „Baltija“ (1.99 Lt). Norfa lieka ištikima „praktiškiems žmonėms“ ir liepos pabaigoje didžiausią dėmesį skiria ne ledams, o prekėms, reikalingoms vasaros gėrybių konservavimui. Visgi ir čia solidi 50 % nuolaida siūloma kūginiams ledams „Pure Line“ bei „Dadu“ ledams vafliniuose puodeliuose. Porcija kainuoja atitinkamai 1,69 ir 0.99 Lt. Kaip ir „Maximoje“, nuolaidos „Norfoje“ nustos galioti liepos 31 d.

Ledų mėgėjų dėmesio prarasti nesiruošia ir „Rimi“ bei „Prisma“. Pastarasis tinklas 30 % nuolaidą pritaikė ledams „Klasika“ vafliniuose puodeliuose, o „Rimi“ iki liepos 29 d. 20–40 proc. pigiau prekiauja klasikinių itališkų ledų „Rimi“ bei ledų „Nykštukas“ pakuotėmis, taip pat „Dadu Plombir Luxury“ bei „Magnum“ ledais.

Pigiau nebus

„Liūdintys dėl prasto oro gali pasiguosti atpigusiais ledais", - ramino T.Gudžiauskas.

„Liūdintys dėl prasto oro gali pasiguosti atpigusiais ledais. Įsibėgėję pardavimai ir geri orai galėjo paskatinti sukaupti didesnius nei įprasta ledų kiekius. Šiandien jais reikia kažkaip atsikratyti, o kasmetinius 20 milijonų litrų ledų lietuviams juk reikia kažkaip suvalgydinti. Iš čia ir akcijos, o laimėtojas aiškus – tikras ledų smaližius, kuriam, šilta ar šalta, nesvarbu“, - aiškino T.Gudžiauskas.

Anot kainų ir akcijų specialisto, tokio plataus nupigintų ledų asortimento šiemet vartotojai greičiausiai nebesulauks, o rugpjūčio pradžioje akcijų skaičius mažės proporcingai temperatūros kilimui.   

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką