Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 26 /14:00

„Lietuvos geležinkeliai“ atmetė trijų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti kalio trąšas

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė neišpildė trijų Baltarusijos bendrovių prašymų vežti kalio trąšas. Šioms bendrovėms pateikus naujus prašymus su naujais argumentais, tokiems prašymams atmesti reikėtų tvirto teisinio pagrindo. LTG sausio 25 d. taip pat kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją dėl prašymo, kurį „Belaruskalij“ produktams vežti pateikė bendrovė „Lit Salt Trade“, rašoma pranešime spaudai.
LTG Link
LTG Link / LTG nuotr.

LTG informavus bendrovę „Belaruskalij“ apie Vyriausybės nutarimą bendrovių turimą sutartį pripažinti negaliojančia nuo vasario 1 d., buvo gauti trijų nesankcionuotų Baltarusijos bendrovių – „Belorusskaja kalinaja kompanija“ (BKK), „Belintertrans“ ir „Belkali-Migao“ – prašymai vežti kalio trąšas. Visi jie buvo pagrįsti skirtinga argumentacija, dėl jų LTG kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją. Vėliau gautas ir „Lit Salt Trade“ prašymas.

Kol komisija nagrinėja pateiktus dokumentus, LTG priėmė sprendimą nesiimti jokių veiksmų dėl BKK prašymo sudaryti sutartį dėl trąšų vežimo. Kitų dviejų pareiškėjų prašymai buvo atmesti, nes jie kreipėsi dėl krovinio vežimo pagal sutartis, kurios jau negalioja, arba sutarčių su LTG neturi.

Atsižvelgiant į trijų bendrovių pasitelktą argumentaciją, LTG galėjo atsisakyti išpildyti jų prašymus arba nesiimti dėl jų jokių veiksmų.

Vyriausybė yra priėmusi sprendimą dėl LTG ir „Belaruskalij“ 2018 m. sudarytos sutarties nutraukimo. Tačiau nėra priimto aiškaus draudimo vežti kalio trąšas pagal kitas sutartis. Todėl ateityje gali susiklostyti situacija, jog esami ar potencialūs klientai pateiks prašymus gabenti baltarusiškas trąšas remdamiesi tarptautiniuose susitarimuose ir taisyklėse įtvirtintais būdais.

Tuomet norint atsisakyti vežti baltarusiškas kalio trąšas ir taip stabdyti jų tranzitą per Lietuvą, LTG bus reikalingas tvarus teisinis pagrindas. Jeigu, nesant tvirto teisinio pagrindo, LTG atsisakytų vežti kalio trąšas, tai sukeltų ieškinių tiek LTG, tiek ir valstybei riziką.

LTG taip pat kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją dėl gauto bendrovės „Lit Salt Trade“ prašymo vežti „Belaruskalij“ druską ir kalio trąšas. Dėl šio prašymo sprendimas dar nėra priimtas.

Vilniuje registruota bendrovė „Lit Salt Trade“ Lietuvoje pardavinėja „Belaruskalij“ gaminamą techninę druską, kuria šaltuoju sezonu barstomi keliai. Jos parduodamą druską perka šalies kelius prižiūrinti valstybės įmonė „Kelių priežiūra“, Vilniaus, Kauno savivaldybės.

Sausio 25 d. LTG sulaukė daugiau naujų paraiškų vežti „Belaruskalij“ trąšas, jas pateikė bendrovė „Belintertrans Baltik“. Dėl šių paraiškų taip pat bus kreipiamasi į komisiją.

Prieš kurį laiką LTG informavo Baltarusijos bendrovę „Belaruskalij“ apie Vyriausybės nutarimą nuo vasario 1 d. pripažinti 2018 m. sudarytą sutartį negaliojančia. Bendrovei taip pat buvo pranešta, kad paraiškos jos kroviniams vežti nuo vasario 1 d. pagal šią sutartį, nebus suderintos. LTG atsisakė patvirtinti pagal sutartį pateiktas „Belaruskalij" paraiškas dėl trąšų vežimo vasario mėnesį.

Dvi Baltarusiškas trąšas per Lietuvą norinčios vežti bendrovės savo planų nekomentuoja

Bendrovės savo planų nekomentuoja.

LTG trečiadienį pranešė gavę Lietuvos „Lit Salt Trade“ ir „Belintertrans Baltik“ paraiškas vežti kalio trąšas. Dėl pirmosios „Lietuvos geležinkeliai“ jau kreipėsi į vyriausybinę nacionalinio saugumo komisiją, dėl antros ketina kreiptis.

Baltarusijos valstybei priklausančios vienos didžiausių Baltarusijos ekspeditorių įmonių „Belintertrans“ valdomos Klaipėdos įmonės „Belintertrans Baltic“ vadovas Artūras Gaidauskas BNS atsisakė komentuoti šią informaciją.

„Jokių komentarų nebus“, – BNS sakė A.Gaidauskas.

Praėjusią savaitę jis BNS teigė, kad įmonė paraiškos vežti trąšas nėra pateikusi ir su „Belaruskalij“ ji esą neturi jokių sąsajų.

Registrų centro duomenimis, Baltarusijoje registruota „Belintertrans“ valdo 100 proc. „Belintertrans Baltic“ akcijų. 2020 metais pastarosios apyvarta buvo 35,7 mln. eurų, pelnas – 34,6 tūkst. eurų.

Vilniuje įsikūrusios „Lit Salt Trade“ komercijos direktorė Laima Vosylė trečiadienį BNS taip pat nekomentavo įmonės planų.

Įmonė nurodo, kad atstovauja „Belaruskalij“ ir trims Baltijos šalims didmena tiekia trąšas bei techninę druską keliams barstyti. Vienintelis įmonės akcininkas yra jos vadovas Piotras Kravčenka. Su juo BNS susisiekti nepavyko.

Viešuosius pirkimus registruojančio portalo duomenimis, pernai „Lit Salt Trade“ Lietuvoje laimėjo 9,6 mln. eurų vertės „Kelių priežiūros“ ir Vilniaus savivaldybės administracijos užsakymų tiekti „Belaruskalij“ druską keliams barstyti žiemą.

Registrų centrui pateiktoje „Lit Salt Trade“ ataskaitoje nurodoma, kad jos pajamos 2020 metais siekė 34,3 mln. eurų, grynasis pelnas – 848 tūkst. eurų.

LTG trečiadienį pranešė neišpildžiusi bendrovių „Belintertrans“, Baltarusijos ir Kinijos bendros įmonės „Belkali-Migao“ ir „Belaruskalij“ antrinės įmonės „Belorusskaja kalinaja kompanija“ (BKK) prašymų vežti kalio trąšas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius