Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lietuvos jūrų laivininkystė“ atskleidė daugiau „Vorutos“ kelionės į Afriką detalių

Seimo nariui Eugenijui Gentvilui abejojant dėl laivo „Voruta“ kelionės į Pusiaujo Gvinėją, laivą valdanti „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) antradienį paviešino daugiau šio reiso detalių.
Laivas „Voruta“
Laivas „Voruta“ / Andriaus Barlovskio („Lietuvos jūrų laivininkystė“) nuotr.

E.Gentvilas cemento krovinio kelionę iš Portugalijos į Pusiaujo Gvinėją vertina kritiškai – mat būtent Pusiaujo Gvinėjoje „Voruta“ buvo areštuota vieno iš LJL kreditorių, laivų statyklos „Astilleros de Guinea Ecuatorial“. „Vorutos“ laisvės kaina – į kreditoriaus advokatės Lietuvoje sąskaitą pervestas ketvirtis milijono eurų.

LJL nurodo, kad cemento krovinys „Vorutoje“ gulėjo keletą mėnesių. Taip pat įvardijama ir suma, kurią LJL gavo už cemento nugabenimą – apie 620 tūkst. eurų. Tiesa, visi šie pinigai buvo „suvalgyti“ įmonės skolų.

„AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivas „Voruta“ 2015 m. gegužės 14 dieną buvo pakrautas cementu Aveiro (Portugalija) uoste. Pajamos už reisą, kurias gavo AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ – 681 985 JAV dolerių.

Po pakrovos laivas „Voruta“ tame pačiame Aveiro uoste (Portugalija) buvo remontuojamas, be to, dėl AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ skolų – areštuotas. Pretenzijų suma siekė apie 400 000 eurų. 2015-08-05 AB „Lietuvos geležinkeliai“ suteikus 3 000 000 eurų paskolą laivininkystei, laivo „Voruta“ remontas buvo atnaujintas, nes atsirado jam lėšų, taip pat buvo atnaujintos derybos su kreditoriais ir krovinio gavėju.

Remontas baigtas  2015-09-25. Derybose su kreditoriumi ir frachtuotuoju susitarta, kad iš gautinų lėšų už „Voruta“ reisą bus sumokėtos uosto rinkliavos ir pretenzijos, kurių pagrindu laivas areštuotas – apie 550 000 eurų. Iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskolos sumokėta už remontą, laivo aprūpinimą ir kitas paslaugas: 340 000 eurų“, - „Vorutos“ išplaukimo iš Portugalijos priešistorę dėsto LJL.

LJL skelbiamais duomenimis, „Voruta“ iš Aveiro į Pusiaujų Gvinėją pajudėjo spalio 3 d. ir plaukė 20 dienų. Čia, kaip jau skelbėme, laivą pasitiko LJL kreditoriai.

„Į AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“  sąskaitą, pristačius krovinį į Bata uostą, buvo pervestas  reiso likutis – 108 000 JAV dolerių, kurie buvo panaudoti bendrovės skoloms dengti.

Bendrovės laivas „Raguva“ 2015 metų kovo – gegužės mėnesiais buvo remontuotas laivų remonto gamykloje Malabo (Pusiaujo Gvinėja) uoste. Už remontą 50 procentų dalis buvo sumokėta prieš laivui išplaukiant iš remonto gamyklos, 50 procentų turėjo būti padengta dalimis iki rugsėjo mėnesio. Dėl laivininkystės problemų, tai nebuvo padaryta, todėl, kaip ir galima buvo prognozuoti, kreditoriai pasinaudojo galimybe areštuoti kitą bendrovės turtą, t.y. laivą „Voruta“. Suradus lėšų, laivas išlaisvintas ir 2015-12-10 dieną sustojo Las Palmas (Ispanija) uosto reide“, - teigiama LJL pranešime.

Kas buvo cemento krovinio siuntėjas ir gavėjas, LJL neatskleidžia.

Primename, jog E.Gentvilas įtaria cemento krovinį tapus pretekstu „Vorutos“ kelionei į Pusiaujo Gvinėją. Esą taip buvo sudarytos sąlygos „Astilleros de Guinea Ecuatorial“ skolos grąžinimui, nestatant šio kreditoriaus į eilę su kitais, kuriems savo pinigų teks laukti bankroto proceso eigoje. LJL vadovas Sigitas Dobilinskas tokią versiją vadina sąmokslo teorija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius