-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos pašto rinka ketvirtąjį ketvirtį augo penktadaliu iki 51 mln. eurų

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka praėjusių metų paskutinį ketvirtį siekė 51,15 mln. eurų – 20,1 proc. daugiau nei 2017-ųjų spalį-gruodį, kai ji buvo 42,58 mln. eurų. Bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018-aisiais sudarė 171,1 mln. eurų – 16,3 proc. daugiau, nei užpernai (147,1 mln. eurų), skelbia Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).
Euro įvedimu užsiėmęs Lietuvos paštas nepristato nei laiškų, nei siuntų
Lietuvos paštas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pašto paslaugos tiekėjų pajamos už korespondencijos siuntas per metus (2018-ųjų metų paskutinį ketvirtį palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2017-aisiais) didėjo 36,3 proc. iki 22,66 mln. eurų, o pajamos, gautos už pašto siuntinių pristatymą, išaugo 12,2 proc. iki 26,61 mln. eurų ir sudarė 52 proc. visų pašto paslaugos teikėjų pajamų.

Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis pernai užėmė Lietuvos paštas – 33,5 proc., „DPD Lietuva“ – 17,7 proc. ir „DHL Lietuva“ – 12 proc.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„DPD“
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„DPD“

2018 metų paskutinįjį ketvirtį iš viso pristatyta 22,91 mln. vienetų pašto siuntų – 8,5 proc. daugiau nei tuo pačiu metu užpernai. Korespondencijos siuntų kiekis padidėjo 5,3 proc. iki 17,96 mln. vienetų, o pašto siuntinių kiekis augo 22 proc. iki 4,95 mln. vienetų.

Universaliosios pašto paslaugos kiekis palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo 1,3 proc. iki 6,65 mln. vienetų. Pajamos, gautos už universaliosios pašto paslaugos teikimą, išaugo 40 proc. iki 11,88 mln. eurų. Palyginti metinius duomenis, 2018 metų pajamos, gautos už universaliosios pašto paslaugos teikimą, išaugo 27,1 proc. iki 30,65 mln. eurų, kai 2017 metais jos siekė 24,12 mln. eurų.

Vertinant pašto siuntinius pagal kryptį, 2018 metais vidaus pašto siuntiniai sudarė 71,2 proc. (12,2 mln. vienetų) visų pašto siuntinių, o tarptautiniai pašto siuntiniai – 28,8 proc. (4,9 mln. vienetų), iš kurių 14,7 proc. tarptautiniai siunčiamieji ir 14,1 proc. tarptautiniai gaunamieji. 2017 metais šios proporcijos atitinkamai siekė 75,8 proc. (vidaus), 10,5 proc. (tarptautiniai siunčiamieji) ir 13,7 proc. (tarptautiniai gaunamieji).

2018 metais pašto paslaugos teikėjų investicijos siekė 5,47 mln. eurų. RRT nurodo, kad informacija apie investicijas pradėta rinkti tik 2018 metų pradžioje, tad palyginti šio rodiklio reikšmę su ankstesnių metų rezultatais dar nėra galimybių.

Gruodžio pabaigoje pašto rinkoje veikė 45 bendrovės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius