Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Linava“: koronaviruso pamokos dėl logistikos išmoktos, bet ekonominės rizikos išlieka

Lietuvoje ir pasaulyje sparčiai plintant koronavirusui, Lietuvos vežėjai sako, kad pirmosios bangos metu išmoktos pamokos logistines kliūtis jų verslui leidžia spręsti lengviau, tačiau sumažėjus vartojimui ir traukiantis ekonomikai, vežėjų paslaugų poreikis gali labai sumažėti.
Protestuojantys vežėjai užplūdo Vilniaus centrą
Vežėjai / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad kol kas vežėjų veikla stabili, o pasitaikantys trikdžiai būna nesunkiai išsprendžiami.

„Gauname signalų, kad kažkur su pravažiavimu sunkiau, kažko tranzitu pravažiuot nepraleidžia, bet pamokos yra išmoktos, kad techniškai netrukdytų logistikos grandinių funkcionavimo“, – BNS sakė T.Garuolis.

Vis dėlto jis baiminasi, kad augantis pandemijos mastas paveiks šalių ekonomikas ir sumažins vartojimą, o tai paveiktų ir transporto sektorių.

„Jei prasidės vėl gamyklų, pramonės uždarymas Europoje, kris vartojimas, ekonomiškai transporto sektorius pats pirmas pajaučia tuos dalykus. Dabar būtina stebėti, kaip pramonė plėtojasi industrinėse valstybėse – Vokietijoje, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje“, – sakė T. Garuolis.

„Pavyzdys, kai užsidarė viešbučiai – į juos neatkeliauja turistai, tad nebereikia autobusų tiems turistams atvežti, tai mūsų autobusai ir stovi. Investicijos padarytos, bankams reikia mokėti, o dabar viena ūkio šaka sustojo, tai iš paskos ritasi ir visos kitos“, – kalbėjo jis.

Jo teigimu, tikimasi, kad Vyriausybė galės paruošti gelbėjimo priemones, kurios padėtų sektoriui išgyventi antrąją bangą, – ypač aktualios subsidijos darbo vietų išlaikymui bei lengvatinės paskolos.

„Linavos“ duomenimis, nuo karantino pradžios pavasarį Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, kuriame yra apie 5 tūkst. licencijas turinčių įmonių, prarado 87 transporto įmones ir 534 darbo vietas.

Anot T. Garuolio, tam įtakos turėjo ne tik pandemija, bet ir mokestinė aplinka bei Mobilumo paketas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius