-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas Fintech vardas Lietuvoje: „Nikulipe“

Pandemijos metu išryškėjęs vietinių mokėjimo būdų (VMB) sprendimų trūkumas besivystančiose ir sparčiai augančiose rinkose riboja ne tik pramonės augimą, bet ir vartotojų atsiskaitymo pasirinkimo galimybes. „Nikulipe“ planuoja šią problemą spręsti kurdama mokėjimo sprendimus iš pradžių Baltijos, vėliau – kitose sparčiai augančiose užsienio rinkose , didžiausią dėmesį skiriant tarptautinių mokėjimų paslaugų teikėjų ir elektroninės prekybos įmonių poreikiams tenkinti.
Prekyba internetu
Prekyba internetu / 123RF.com nuotr.

COVID-19 viruso sukelta pandemija paskatino milžinišką elektroninės prekybos augimą – 2020 metais visame pasaulyje apsiperkančiųjų tokiu būdu padaugėjo 9.5 proc., mat didelė dalis vartotojų pradėjo ieškoti produktų, kurių savo namų rinkoje įsigyti negalėjo. Stingant vietinių mokėjimo būdų (angl. LPM, Local Payment Method), kurie būtų tinkami ir tarptautinėms prekybos įmonėms, „Nikulipe“ ketina imtis mokėjimų rinkos susiskaidymo mažinimo pradedant Baltijos šalimis, o vėliau plečiant paslaugas į kitas sparčiai augančias rinkas, kurias sunku pasiekti tarptautinių mokėjimo paslaugų teikėjams ir šiomis paslaugomis besinaudojančioms pasaulinėms e. prekybos įmonėms.

Nors žvelgiant iš vietinės perspektyvos atrodo, kad mokėjimo būdų yra daug, tačiau galimybės naudotis vietiniais mokėjimo būdais (VMB) tarptautinėse e.komercijos rinkose yra labai ribotos, dėl ko pirkėjai negali atsiskaityti jiems patogiausiu mokėjimo būdu.

Visame pasaulyje sparčiai auganti e. prekybos rinka savo ruožtu skatina VMB, kurie yra populiarūs sparčiai besivystančiose rinkose, raidą. Ši raida vyksta dėl dviejų esminių priežasčių: žmonės daugiau nei bet kada anksčiau nori apsipirkinėti internetu, net jeigu neturi mokėjimo kortelių, o taip pat jie nori apsipirkinėti ne tik savo vietinės rinkos e.parduotuvėse, tačiau visame pasaulyje.

Viena iš greitai augančios e. prekybos lemiamų komplikacijų – taip pat sparčiai augantys atsiskaitymai naudojant VMB, kurie pasauliniu mastu yra populiaresni už atsiskaitymus mokėjimo kortelėmis. Vietiniams e. prekybininkams tokie atsiskaitymo būdai yra tinkami, tačiau su pasauline e. prekyba jie yra sunkiai suderinami. Dėl to skirtinguose regionuose kyla įvairiausių sunkumų: vienur tenka laviruoti tarp teisinio reguliavimo ir piniginių vienetų konvertavimo, kitur ieškoma tokių vietinio mokėjimo sprendimų, kurie atitiktų ir vietinių, ir pasaulinio masto el. prekybininkų poreikius.

„Mes pastebime, kad dabar siūlomos vietinio mokėjimo paslaugos dažniausiai tenkina vietos prekybininkų poreikius, tačiau šios paslaugos įprastai neatitinka tarptautinių prekybininkų ir mokėjimo paslaugų teikėjų reikalavimų, – teigia Frank Breuss, „Nikulipe” vadovas. – Tai, savo ruožtu, sukuria barjerą tarp vietinės ir pasaulinės rinkos bei sukuria inovatyvių mokėjimo sprendimų rinkoje poreikį.”

Pasak F. Breuss, nauji vietinių mokėjimų sprendimai sieks atsižvelgti tiek į tarptautinės rinkos, tiek į vartotojų poreikius, pradedant nuo Baltijos regiono, kurio gyventojams sieks suteikti prieigą prie globalios e. prekybos. Įmonė tai ketina įgyvendinti remdamasi atvirosios bankininkystės (angl. open banking) principais, kurie leis rinkai pristatyti naujus, tarptautinių mokėjimų teikėjų lūkesčius atitinkančius, sprendimus.

„Nikulipe“ šiuo metu turi Elektroninių Pinigų Įstaigos (EPĮ) licenciją, kurios rėmuose „Nikulipe“ gali teikti ne vien standartines mokėjimo paslaugas bet ir Mokėjimo Inicijavimo paslaugą (MIP) bei Sąskaitos Informacijos Paslaugą (SIP). Bendrovei vadovaus didelę patirtį vietinių ir tarptautinių mokėjimų srityje sukaupę ekspertai. Įmonės bendraįkūrėjai – Frank Breuss, „Nikulipe“ generalinis direktorius, vietinių mokėjimų bei bankininkystės ekspertas ir pagrindinis investuotojas Philipp Nieland, verslininkas, įsteigęs ir ilgą laiką vadovavęs tarptautinei fintech kompanijai PPRO, kurios vertinimas rinkoje praėjusiais metais viršijo 1 mlrd. JAV dolerių.

„Pandemija išryškino jau ilgai vyravusį vartotojų norą lengvai ir patogiai įsigyti norimas prekes ir paslaugas internetu, – teigia „Nikulipe“ bendraįkūrėjas Philipp Nieland. – Nelabai svarbu, kokio pobūdžio tai būtų skaitmeninės paslaugos: garso ir vaizdo turinio, rezervacijų valdymo platformos ar tradicinė e. prekyba – šioje srityje nemažai valstybių vis dar susiduria su nemenkomis kliūtimis, taip pat ir Baltijos šalys. Daugelis šalių gali pasigirti VMB gausa, tačiau pasauliniams prekybininkams yra itin sudėtinga gauti prieigą prie kiekvieno iš jų. „Nikulipe“ verslo modelis atliepia dabartinius rinkos poreikius, tad džiaugiamės galėdami prisidėti prie problemos sprendimo ir padėti užpildyti esamas spragas.”

Steigti įmonę Lietuvoje pastūmėjo šalyje klestintis Fintech sektorius, progresyvi reguliacinė aplinka bei aukštos kvalifikacijos specialistai. Artimoje ateityje „Nikulipe“ planuoja stiprinti savo komandą ir samdyti apie 50 skirtingų sričių ekspertų Lietuvoje: programuotojų, atitikties, finansų, produkto ir operacijų.

2021-aisiais e. prekyba ir toliau sparčiai augs, tad didės ir noras neatsilikti nuo augančių vartotojų poreikių pirkti pasauliniu mastu. VMB sukūrimas ir sujungimas į vieną lengvai valdomą infrastruktūrą regionuose, kuriuose nėra globaliai rinkai pritaikytų sprendimų, bus būtent tai, ko šiuo metu labiausiai reikia tolesnei elektroninės prekybos plėtrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius